سوالات متداول VPN

– آیا از این سرويس در همه جای ایران می توان استفاده كرد؟
بله شما در هر جای ایران كه باشید می توانید از این سرويس استفاده كنید.

۲- آیا با این سرويس هیچ نیازی به اكانت اینترنت نمی باشد؟
برای استفاده از این سرويس شما باید یك اكانت اینترنت از قبیل Dial Up یا ADSL یا … داشته باشید. این سرويس به معنای داشتن اینترنت نیست. بلكه در كنار اینترنت شما كار می كند.

۳- آیا هزینه ای به قبض تلفن اضافه نمی شود؟
خیر با این روش هیچ هزینه ای بر تلفن اضافه نمی شود. این روش به خط تلفن شما هیچ ارتباطی ندارد.

۴- آیا برای وصل شدن نرم افزار خاصی مورد نیاز می باشد؟

خیر فقط یک کانکشن ساده به حجم ۲ کیلوبایت!

۵- در کانکشن Username، VPN و Password را چگونه تهيه کنم ؟

برای گرفتن username و password به قسمت حساب کاربری مراجعه نماييد.

خطاهاي VPN

خطاي ۶۹۱ :

مربوط به خطاي Username و Password مي باشد .

خطای ۷۱۸ و یا خطاهای از نوع ۷۰۰ :

مربوط به تنظيمات VPN Connection مي باشد ، تنظیمات VPN‌ را مجدد ا بررسی کنید .

خطاي ۸۰۰ :

دقت کنید که شما باید ابتدا به اينترنت متصل شده باشيد و بعد به کانکشن VPN متصل شويد. کانکشن VPN به تنهایی شما را به اینترنت وصل نخواهد کرد.
چند دلیل برای اين خطا وجود دارد يکي اين که اینترنت خودتان قطع شده، ولی در ظاهر این برای شما محسوس نیست. کافی است یکبار اینترنت اصلی خودتان را قطع کرده و دوباره وصل کنید.

همچنين باید پورتهاي مربوط به سرویس VPN از طرف سرویس دهنده شما باز باشد و يا يك نرم‌افزار (Firewall) مانع از برقراری اتصال سيستم شما به server مي شود.

خطای ۶۷۸و ۷۶۹ : مربوط به تنظيمات فيزيکي و اتصالات کارت شبکه است .

تماس با ما
013-33690821-3
رشت، بزرگراه خلیج فارس (کیلومتر 5 جاده قزوین)
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
به روز سانی : روابط عمومی دانشگاه گیلان | pr@guilan.ac.ir
تمامی حقوق برای دانشگاه گیلان محفوظ است.