معرفی اداره رفاه دانشجویی

 

صندوق رفاه دانشجويان

صندوق رفاه دانشجویان در سال ۱۳۵۳ با هدف اعطای وام و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و دانشجویان خارج از کشور آغاز به کار کرد. با انقلاب اسلامی ایران و تغییر سیاست‌های کلی کشور، صندوق رفاه دانشجویان نیز سیاست پرداخت وام تحصیلی را به منظور ايجاد زمينه مناسب جهت رشد استعدادها و كمك به وضع تحصيلي و معيشتي دانشجويان مستعد و كم بضاعت كشور و جهت تامين بخشي از هزينه هاي دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاه ها و بازگشت سرمایه و استفاده مجدد از آن ، جایگزین سیاست پرداخت کمک هزینه دانشجویی نمود تا ضمن مساعدت به وضع تحصیلی و رفاهی دانشجویان در جهت اهداف ترسیم شده در قانون اساسی که همانا خود‌کفایی آموزش عالی کشور می‌باشد گام بردارد. بهره مندان از مزاياي صندوق رفاه دانشجويان پس از فراغت از تحصيل با مراجعه به امور دانشجويي دانشگاه خود نسبت به بازپرداخت بدهي خود به صندوق برابر ضوابط و مقررات تعيين شده اقدام مي نمايند.

اداره رفاه دانشجويي

اين اداره تحت نظارت مستقيم مديريت امور دانشجويي بوده و به عنوان پلي ارتباطي ميان دانشجويان و صندوق رفاه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايفاي وظيفه مي نمايد.

اهداف و شرح وظايف

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ضمن پرداخت تسهیلاتی نظیر وام کمک هزینه تحصیلی، وام شهریه (دانشجویان نوبت دوم)، وام مسکن، ودیعه مسکن متاهلی، وام ضروری، وام ازدواج وام ویژه دکتری و … در قالب آیین‌نامه و مقررات خاص خود، اقدام به تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز خوابگاه‌ها و سلف‌سرویس ها و نیز پرداخت یارانه‌های گوناگون به دانشگاه می‌نماید تا بتواند بخشی از هزینه‌های سنگین حوزه خدمات دانشجویی را تامین نماید.

وظایف اداره رفاه پیگیری و ارسال گزارش آمار دانشجویان فعال دانشگاه به صندوق در هر نیم‌سال تحصیلی ، جذب و ابلاغ اعتبارات تخصیصی وام‌های دانشجویی ، ارتباط با شرکت‌های بیمه جهت بیمه حوادث نمودن کلیه دانشجویان دانشگاه، انعقاد قرارداد، ارسال اسامی، انجام امور مالی و پیگیری اخذ غرامت مربوط به دانشجویان حادثه‌دیده در طول هر ترم و همچنین  ثبت‌ نام از دانشجویان متقاضی وام‌های تحصیلی، مسکن، ودیعه مسکن ، ضروری ، تحصیلی ممتاز، ضروری ممتاز، موارد خاص، حج عمره، قهرمان ورزشی، مبتکر، کم بینا، نابینا و حوادث غیر مترقبه و وام ویژه دکتری.

اهم فعالیتهای اداره رفاه دانشجویی

تایید اطلاعات اوليه كليه دانشجويان روزانه و شبانه جديدالورود در سيستم جامع اتوماسيون صندوق رفاه جهت دريافت وام و خوابگاه

ثبت نام دانشجويان متقاضي وام (روزانه ـ شبانه) و دريافت فرم هاي تقاضا و مدارك لازم از دانشجويان و بررسي مدارك و ارسال اسامي دانشجويان واجد شرايط به صندوق رفاه و پيگيري جهت ارسال وام به حساب دانشجويان

ثبت اسناد و مدارك مربوط به دريافت وام و تسهيلات از جمله تعهد محضري، اجاره نامه و … در سيستم جامع اتوماسيون صندوق رفاه

اداره صندوق نصر دانشجویی جهت کمک و تامین احتیاجات ضروری دانشجویان.

بازپرداخت تسهيلات ارائه شده از طريق صدور فيش هاي نقدي جهت پرداخت بدهي و صدور دفترچه اقساط براي دانشجويان فارغ التحصيل

انجام امور تسويه حساب كليه دانشجويان فارغ التحصيل ، اخراجي، انصرافي ، مهمان و انتقالی دانشگاه

بایگانی پرونده ها و اسناد مربوط به اخذ وامهای دانشجویی و تسویه حساب.

مدیریت سامانه جامع خدمات الکترونیک دانشجویی دانشگاه (سامانه بوستان)

عقد قرارداد با یکی از نمایندگیهای بیمه در رابطه با بیمه حوادث نمودن کلیه دانشجویان فعال مشغول به تحصیـــل جهت بهره مندی دانشجویان حادثه دیده در طول شبانه روز بدون قید زمان و مکان از بیمه حوادث دانشجویی ( هزینه های پزشکی ، نقص عضور جزئی و کلی ، غرامت فوت ناشی از حوادث).

معرفي دانشجويان حادثه ديده به بيمه ايران جهت دريافت خسارت و غرامت

مکاتبه با سازمان بیمه سلامت استان جهت عقد قرارداد در رابطه با بهره مندی دانشجویان غیرایرانی و افراد تحت تکفل آنان از دفترچه بیمه سلامت و انجام  امور مالي مربوطه

حمايت و تقويت واحدهاي شوراي صنفي و همكاري و تعامل با آنها

بررسی  و صدور مجوز کار دانشجویی برای کلیه دانشکده ها و واحدها و پرداخت حق الزحمه مربوطه به دانشجویان

تنظیم و ارائه گزارشهای آماری به مراجع ذیصلاح.

هر ساله اداره رفاه دانشجویی مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید تخصیص تسهیلات رفاهی را از طریق سایت دانشگاه در اختیار دانشجویان به ویژه ورودی‌های جدید قرار می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

تماس با ما
013-33690274-8
سازمان مرکزی
معاونت دانشجویی
به روز سانی : روابط عمومی دانشگاه گیلان | pr@guilan.ac.ir
تمامی حقوق برای دانشگاه گیلان محفوظ است.