ثبت نام پذیرفته‌شدگان نهایی کدرشته محل های پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399

10 01 2021
کد خبر : 3234985
تعداد بازدید : 419

   ضمن عرض تبریک به پذیرفته شدگان کدرشته محل های پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 دانشگاه گیلان، به اطلاع می رساند ثبت نام از پذیرفته شدگان در دانشگاه گیلان طی مراحل زیر صورت می گیرد که انجام همه مراحل ثبت نام طبق برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه الزامی است.

برای انجام فرایند‎ ‎ثبت نام‎ ‎‎روی لینک زیر کلیک‎ ‎نمائید‎. ‎ جهت ورود به سامانه، کد ملی و شماره شناسنامه مورد نیاز است.

لینک ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی

مرحله 1: دریافت تاییدیه نظام وظیفه برای آقایان

روزهای شنبه مورخ 99/10/27 لغایت دوشنبه مورخ 99/10/29

کلیه پذیرفته شدگان مرد(حتی افرادی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا کارمند و از طلاب حوزه علمیه هستند) قبل از شروع ثبت نام غیرحضوری می بایست از گزینه "درخواست فرم معافیت تحصیلی" نسبت به ارسال درخواست اقدام نمایند. 

دریافت فایل راهنمای درخواست معافیت تحصیلی 

 

 

مرحله2- ثبت نام غیرحضوری

روزهای شنبه مورخ 99/10/27 لغایت دوشنبه مورخ 99/10/29

- پذیرفته شدگان محترم می بایست قبل از ثبت نام غیرحضوری، مدارک مورد نیاز به شرح مندرج در فایل پیوست را با فرمت Jpeg اسکن نمایند.

  دریافت فایل مدارک لازم جهت اسکن

نمونه فرم جایگزین مدرک کارشناسی برای پذیرفته شدگان مقطع ارشد

نمونه فرم معدل (برای آن دسته از پذیرفته شدگانی که از تاریخ 99/08/01 به بعد از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده و یا حداکثر تا تاریخ 99/11/30 فارغ‌التحصیل خواهند شد)

- در شروع ثبت نام غیرحضوری لازم است دانشجویان ابتدا نسبت به واریز مبلغ 470000 ریال (چهل و هفت هزار تومان) بابت هزینه کارت دانشجویی، بیمه و مشاوره از طریق سامانه اقدام و سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل، مدارک اسکن شده را بارگذاری و نیز کلیه فرم های تعهد را تایید نمایند و پس از تکمیل مراحل ثبت نام گزینه" ارسال جهت بررسی" را نیز انتخاب نمایند .

- پذیرفته شدگان می بایست مطابق موارد مندرج در این اطلاعیه پس از انجام ثبت نام غیرحضوری، با مراجعه مجدد به سامانه مذکور، وضعیت پرونده خود را پیگیری و نسبت به رفع هرگونه نقص احتمالی -که توسط کارشناسان آموزش دانشکده ها در سامانه مذکور به آنان اعلام می گردد- اقدام نمایند.

در صورت تایید ثبت نام غیرحضوری توسط کارشناس دانشکده، دانشجو در پایان این مرحله شماره دانشجویی و رمز ورود خود را جهت استفاده از سامانه امورآموزشی دانشگاه دریافت ‏می‌نماید. سپس موارد ذیل را پیگیری نمایند:

نکات مهمی که لازم است پذیرفته شدگان توجه نمایند. دریافت فایل

سایر اقداماتی که لازم است در طی فرایند ثبت نام غیرحضوری و تا قبل از ارائه اصل مدارک به دانشگاه گیلان انجام شود:

1-واریز پیش پرداخت شهریه برای پذیرفته شدگان دوره های شهریه پرداز، پیگیری ثبت انتخاب واحد درسی و شرکت در کلاسها طبق نکات مهم اشاره شده در بند فوق

 مبلغ پیش پرداخت شهریه برای دانشجویان دوره های نوبت دوم و مجازی: 15,000,000 ریال (پانزده میلیون ریال) و برای دوره پردیس خودگردان 35,000,000 ریال(سی و پنج میلیون ریال) است.

 دانشجویان شاهد و ایثارگر و دانشجویان  بورسیه (شهریه پرداز) باهماهنگی حسابدارمربوطه

2- درخواست تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقطع قبل

 لازم است دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی مجددا به سامانه امور آموزشی دانشگاه به آدرس sada.guilan.ac.ir مراجعه نموده و از گزینه مکاتبات اداری/فرم های درخواست/ اخذ تاییدیه مدرک پایه، اطلاعات مربوطه را مطابق راهنمای سامانه تکمیل و نسبت به ارسال آن اقدام نمایند.

  • الصاق فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مقاطع مورد نظر، به درخواست تاییدیه الزامی است.
  • پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد که مدرک کارشناسی آنان ناپیوسته است لازم است فرم های یادشده را برای مقاطع کارشناسی و کاردانی به طور جداگانه تکمیل و ارسال نمایند.

- مدارک زیر مربوط به پذیرفته شدگان لازم است حداکثر تا قبل از انتخاب واحد نیمسال دوم تحصیل جاری واصل یا توسط پذیرفته شدگان ارائه شود. در غیر این صورت از ثبت نام آنان جلوگیری خواهد شد.

-  ریز نمرات و تاییدیه تحصیلی دوره کارشناسی

- ریزنمرات و تاییدیه تحصیلی دوره کاردانی (مربوط به پذیرفته شدگانی که مقطع کارشناسی آنان ناپیوسته است).

3- تکمیل پرسشنامه فرهنگی

لینک تکمیل پرسشنامه الکترونیکی فرهنگی

4-تکمیل کارنامه های سلامت روان و سلامت جسم براساس لینک های زیر

سامانه سلامت روان   

سامانه سلامت جسم  

5- اطلاعیه اداره خوابگاه ها

به اطلاع کلیه دانشجویان گرامی جدیدالورود در تمامی مقاطع تحصیلی سال 1400-1399 می رساند: به دلیل ضرورت مقابله با  شیوع بیماری کرونا و هچنین ارائه مجازی تمامی دروس دانشگاه در ترم جاری، امکان اسکان در خوابگاه های دانشجویی وجود ندارد و سلف سرویسها نیز تعطیل است.

6- برای دریافت اطلاعیه اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر اینجا کلیک کنید.

7-سایر موارد

7-1-موسسات محل فارغ التحصیلی و معدل کارشناسی و کاردانی(در صورت وجود) پذیرفته‌شدگان باید با اطلاعاتی که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام و یا شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، یکسان‌ باشد. بدیهی است که در غیر این صورت با پذیرفته شده طبق مقررات رفتار خواهد شد.

7-2- همه پذیرفته شدگان به شرط اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید حداکثر تا تاریخ 99/11/30، مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی خود می‌باشندT در غیراین صورت از آنان ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ "کان‌ لم‌ یکن" تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان‌ طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.

7-3- نظر به اینکه اصل مدارک تحصیلی مقاطع قبلی ارائه شده تا زمان فراغت از تحصیل و تسویه حساب در پرونده ضبط می شود لازم است پذیرفته شدگان قبل از تحویل، کپی برابر اصل آنها را به تعداد دلخواه نزد خود نگهدارند.

7-4- لازم است پذیرفته شدگان کلیه مشخصات خود شامل مشخصات شناسنامه ای،.... و آدرس محل سکونت دائم خود یا خانواده خود را به طور کامل , دقیق در فرم های مربوطه بنویسند. ضمناً ضروری است در صورت تغییر مشخصات مراتب به  آموزش دانشکده اعلام شود.

 

 

مرحله3- ارایه و تحویل اصل مدارک

پس از تایید ثبت نام الکترونیکی لازم است دانشجویان محترم با مراجعه به  شعب پستی  سراسر کشور نسبت به ارسال مدارک مقطع قبلی به شرح  ذیل  اقدام نمایند :

  1. اصل دانشنامه یا اصل گواهی موقت کارشناسی  یا اصل گواهی سطح 2حوزه علمیه

(مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی)

2. اصل فرم معدل تایید شده توسط دانشگاه محل اخذ مدرک کارشناسی که میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده تا تاریخ 99/07/30 در آن قید شده است (برای آن دسته از پذیرفته شدگانی که از تاریخ 99/08/01 به بعد فارغ التحصیل شده و یا حداکثر تا تاریخ 99/11/30 فارغ‌التحصیل خواهند شد)

نکات مهم

  1. حضور شخص دانشجو جهت ارائه مدارک به شعب پستی الزامی است.
  2. هنگام مراجعه به شعب پست همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه جهت احراز هویت  الزامی می باشد.
  3. نظر به اینکه اصل مدارک تحصیلی مقاطع قبلی ارائه شده تا زمان فراغت از تحصیل و تسویه حساب در پرونده ضبط می شود لازم است پذیرفته شدگان قبل از تحویل، کپی برابر اصل آنها را به تعداد دلخواه نزد خود نگهدارند.
  4. بر روی پاکت دریافتی از پست، مقطع، نام رشته تحصیلی و دانشکده مربوطه (با درج کد پستی دانشکده) ذکر شود.
  5. در  نگهداری رسید دریافتی از پست دقت لازم را به عمل آورند.
  6. جهت مشاهده وضعیت مدارک ارسالی کد 16 رقمی دریافتی از پست را در لینک ذیل وارد نمایند: https://tracking.post.ir
  7. پس از حصول اطمینان از وصول مدارک به دانشگاه گیلان از طریق لینک فوق با مراجعه به سامانه امور آموزشی دانشگاه و از طریق کارتابل خود از وضعیت وصول مدرک به کارشناس مربوطه اطمینان حاصل فرمایید.
  8. مهلت ارسال مدارک تا تاریخ 1399/12/20 می باشد.
  9. درصورت عدم وصول مدارک در موعد مقرر(1399/12/20) و یا ارسال مدارک به صورت ناقص، مسئولیت عواقب ناشی از آن برعهده دانشجو خواهد بود.

آدرس پستی دانشکده های دانشگاه گیلان

چک لیست اداره پست

 

 

جهت مشاهده شماره تماس کارشناسان مربوطه اینجا کلیک نمائید.

            

با آرزوی موفقیت

امور آموزشی و دانشجویی دانشگاه


دسته بندی | برچسب :
اطلاعیه ها

خبر های مهم

Asset Publisher

06 10 2025

تألیف کتاب «بیماری‌های همه‌گیر، بَلای گیلانیانِ عصر قاجار و اوایل پهلوی» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه

کتاب «بیماری‌های همه‌گیر، بَلای گیلانیانِ عصر قاجار و اوایل پهلوی» توسط دکتر عباس پناهی عضو هیئت علمی پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان تألیف شد. در این اثر، پژوهشگر در پی پاسخ به این پرسش است که دلایل گسترش بیماری‌های همه‌گیر در گیلانِ عصر قاجار ناشی از چه عواملی بوده است؟ و تلاش دارد تا با تکیه بر گزارش‌های سیاحان، داده‌های تاریخی و آرشیوی، به بررسی جنبه‌های مختلف این موضوع بپردازد. تأثیر عوامل اقلیمی و آب هوا، نقش باورها و خرافات در گسترش و شیوع بیماری‌ها در گیلان، نقش دولت و حاکمان و همچنین رویکرد مردم و پزشکان سنتی در برابر بیماری‌ها، از جمله شاخص‌های مهم مورد بررسی در این کتاب است که در بخش پایانی، تکاپوهای علمی جامعۀ فرهنگی گیلان و تلاش‌ آنان در ایجاد نخستین مراکز علمی پزشکی نوین، مورد بررسی قرار می‌گیرد. کتاب «بیماری‌های همه‌گیر، بَلای گیلانیانِ عصر قاجار و اوایل پهلوی» روایتی خواندنی از اوضاع جغرافیایی و اقلیمی گیلان و تأثیر آن بر شیوع بیماری‌ها و نقش عوامل فرهنگی در مواجهه با بیماری‌های همه‌گیر و همچنین تلاش‌های نخبگان گیلانی در جهت شکل‌گیری مؤسسات نوین پزشکی ارائه می‌دهد.

04 10 2025

آغاز به‌کار مرکز خدمات مشاوره و روان‌شناسی دانشگاه گیلان

مرکز خدمات مشاوره و روان‌شناسی دانشگاه گیلان با هدف ارتقای سلامت روانی و ارائه خدمات تخصصی روان‌شناسی و مشاوره به جامعه دانشگاهی و عموم شهروندان، فعالیت خود را آغاز کرد. دکتر ایرج شاکری‌نیا، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مسئول راه‌اندازی این مرکز، در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: با توجه به نیاز روزافزون جامعه به خدمات روان‌شناختی و اجتماعی، دانشگاه گیلان با ارائه استانداردهای لازم موفق به دریافت مجوز تأسیس مرکز مشاوره و روان‌شناسی از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در بهمن‌ماه ۱۴۰۳ شد. وی در ادامه افزود: این مرکز با بهره‌گیری از اعضای هیئت علمی متخصص گروه‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، خدمات متنوعی را در حوزه‌های خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی و آموزشی و نیز اجرای انواع آزمون‌های روان‌شناختی از جمله استعداد، هوش و خلاقیت ارائه می‌دهد. دکتر شاکری‌نیا ساعت کاری فعلی مرکز را از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در روزهای کاری اعلام کرد و افزود: با توجه به استقبال مراجعان و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این زمان در آینده نیز افزایش می‌یابد تا امکان پاسخ‌گویی بهتر به نیازهای روان‌شناختی دانشگاهیان و شهروندان فراهم شود. مراجعین محترم می‌توانند جهت تعیین نوبت با شماره 09918595167 و 01333331276  این مرکز که در پردیس دانشگاهی واقع در خیابان ملت روبه‌روی شهربازی پارک قدس قرار دارد، تماس حاصل فرمایند. شایان ذکر است مرکز خدمات مشاوره و روان‌شناسی دانشگاه گیلان در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور دکتر سعید حبیبا معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شد. 

04 10 2025

در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مهدکودک دانشگاه گیلان افتتاح شد

در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف پشتیبانی از دانشگاهیان دارای فرزند، مهدکودک دانشگاه گیلان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی، سرپرست مدیریت حوزه ریاست و روابط عمومی و مشاور رئيس دانشگاه در امور زنان و خانواده و مسئول دفتر بانوان دانشگاه، افتتاح شد.  این مرکز که با هدف ایجاد محیطی ایمن، پویا و آموزشی برای کودکان ۹ ماهه تا ۶ ساله راه‌اندازی شد، با بهره‌گیری از کادر مجرب و امکانات آموزشی استاندارد، خدمات متنوعی را در زمینه رشد جسمی، ذهنی و عاطفی کودکان ارائه می‌دهد. این اقدام که در راستای سیاست‌های دانشگاه گیلان در حمایت از نهاد خانواده صورت گرفته، اهدافی همچون ارتقای رضایت شغلی و تحصیلی مادران، ایجاد تعادل میان نقش‌های خانوادگی و حرفه‌ای بانوان و گسترش خدمات حمایتی و فرهنگی را دنبال می‌کند و تلاش دارد آرامش خاطر مادران عضو هیئت علمی، کارمند و دانشجو را فراهم آورد تا بتوانند با تمرکز بیشتری به فعالیت‌های علمی، آموزشی و اداری خود بپردازند.

01 10 2025

سرپرست دانشگاه گیلان: بازنشستگان گنجینه ماندگار دانشگاه هستند

در آیینی صمیمی و باشکوه، تالار حکمت دانشگاه گیلان میزبان چهره‌هایی بود که سال‌ها تجربه، تلاش و تعهد را در تار و پود این دانشگاه تنیده‌اند. دکتر علی باستی، سرپرست دانشگاه گیلان در این مراسم، ضمن گرامیداشت مقام والای بازنشستگان، آنان را گنجینه‌های ماندگار دانشگاه توصیف کرد. سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به نقش بی‌بدیل پیشکسوتان در شکل‌گیری و توسعه دانشگاه طی بیش از پنج دهه فعالیت، اظهار داشت: دانشگاه گیلان افزون بر دارایی‌های فیزیکی نظیر فضاهای آموزشی، اداری و تجهیزات، از سرمایه‌های انسانی و فرهنگی ارزشمندی برخوردار است که پیشکسوتان دانشگاه بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهند. دکتر باستی با بیان اینکه رتبه هشتم دانشگاه گیلان در میان دانشگاه‌های جامع کشور، حاصل تلاش و همت تمامی دانشگاهیان به‌ویژه پیشکسوتان است، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و تجربی بازنشستگان تأکید کرد و افزود: بازنشستگی نه پایان همکاری، بلکه آغاز نوعی تعامل جدید است و بهره‌مندی از توانمندی‌های پیشکسوتان در هدایت پایان‌نامه‌ها، تجربه‌نگاری اداری و تدوین تاریخ شفاهی دانشگاه از جمله فرصت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. دکتر بابک توکلی، سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه هم در این مراسم، با اشاره به تاریخچه تأسیس دانشگاه گیلان، توسعه امروز این مجموعه علمی را مرهون تلاش‌های بی‌وقفه بازنشستگان و حمایت خانواده‌های آنان دانست. وی با تأکید بر لزوم بهره‌برداری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان، خاطرنشان کرد: دانشگاه در تلاش است با اجرای اقدامات زیرساختی در حوزه رفاه، به‌ویژه در زمینه بیمه تکمیلی، شرایطی فراهم آورد تا بازنشستگان نیز در کنار سایر اعضای دانشگاه از خدمات رفاهی مناسب بهره‌مند شوند. دکتر حسین قنادزاده گیلانی، رئیس کانون صنفی بازنشستگان دانشگاه گیلان هم در این آیین، ضمن قدردانی از حضور بازنشستگان و اهتمام مسئولان دانشگاه در برگزاری این آیین، بر ضرورت بهره‌گیری از تجربیات همکاران بازنشسته تأکید کرد و خواستار پیگیری مطالبات صنفی و اجرای همسان‌سازی حقوق آنان شد.

01 10 2025

تعمیق روابط علمی ایران و روسیه در چارچوب همکاری‌های مشترک دانشگاه گیلان و آستراخان

در راستای توسعه مناسبات علمی و آموزشی بین‌المللی، دانشگاه گیلان میزبان هیئتی از دانشگاه دولتی آستراخان روسیه بود که در این نشست، طرفین بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تبادل دانشجو تأکید کردند. دکتر علی باستی، سرپرست دانشگاه گیلان، ضمن خوشامدگویی به اعضای هیأت روسی، با اشاره به پیشینه همکاری‌های بین دو دانشگاه، به معرفی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و بین‌المللی دانشگاه گیلان پرداخت و آمادگی این دانشگاه را برای گسترش تعاملات دوجانبه با دانشگاه دولتی آستراخان اعلام کرد. دکتر علی بانی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر مسعود اصفهانی، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه  نیز در این نشست، با اشاره به نقش اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای کاسپین، به اهمیت فعالیت کمیسیون‌های تخصصی فناوری، آموزشی و دانشجویی در ایجاد پیوندهای منطقه‌ای تأکید کردند و خواستار گسترش همکاری‌های علمی میان دانشگاه‌های عضو شدند. دکتر یکاترینا پاخوموا معاون علمی بین‌المللی و دکتر گالینا استانکوویچ معاون آموزشی دانشگاه دولتی آستراخان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشور ایران و قدردانی از میزبانی دانشگاه گیلان، بر ضرورت طراحی نقشه راه همکاری و تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک تأکید کردند و ابراز امیدواری کردند که روابط علمی میان دو دانشگاه فراتر از سطح فعلی توسعه یابد. در این نشست، طرفین در خصوص تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بر اساس موضوعات پیشنهادی دانشگاه دولتی آستراخان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همکاری در اجرای کنفرانس‌های علمی، به بحث و تبادل نظر پرداختند. گفتنی است دانشگاه دولتی آستراخان، یکی از اعضای مؤسس اتحادیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای کاسپین است که در کشور روسیه قرار دارد و با دانشگاه گیلان قرارداد همکاری در خصوص تبادل دانشجو دارد.

01 10 2025

هم‌افزایی دانشگاه گیلان و سازمان امور دانشجویان برای اجرای الگوی نوین تغذیه دانشجویی

در نشست مشترک سرپرست دانشگاه و معاونین و جمعی از مدیران دانشگاه با مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان، اجرای طرح الگوی نوین تغذیه با هدف افزایش کیفیت، تنوع خدمات و رضایتمندی دانشجویان، در بهبود تجربه دانشجویی مورد بررسی قرار گرفت.  دکتر علی باستی سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست، با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی حوزه معاونت دانشجویی در ارتقاء کیفیت خدمات دانشگاهی، افزود: ماهیت کاری این حوزه به گونه‌ای است که زمینه مناسبی برای بروز خلاقیت، نوآوری و تنوع در ارائه خدمات به دانشجویان فراهم می‌آورد. وی با تأکید بر ظرفیت‌های انسانی موجود در دانشگاه، خاطرنشان کرد: ترکیب مدیریتی دانشگاه به نحوی شکل گرفته که اغلب مدیران پیشینه‌ای فعال در حوزه امور دانشجویی دارند و با فرآیندها، چالش‌ها و نیازهای این بخش به‌خوبی آشنا هستند که این شناخت عمیق از مسائل دانشجویی، امکان تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر و اجرای برنامه‌های مؤثرتر را فراهم می‌کند.  دکتر حسین امامعلی‌پور مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت بهبود خدمات رفاهی در دانشگاه‌ها، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه دانشجویی، ارتقاء کیفیت تغذیه و افزایش رضایتمندی دانشجویان است که نیازمند بازنگری در شیوه‌های اجرایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین است. وی با معرفی «طرح الگوی نوین تغذیه دانشجویی» به‌عنوان رویکردی تحول‌گرا، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف تنوع‌بخشی به خدمات تغذیه‌ای، ارتقاء کیفیت غذا و ایجاد فضای رقابتی میان رستوران‌های دانشجویی طراحی شده و در شورای وزیران نیز به تصویب رسید که بر اساس این الگو، رستوران‌های مکمل در کنار رستوران‌های دولتی فعالیت خواهند کرد تا دانشجویان بتوانند از گزینه‌های متنوع‌تری بهره‌مند شوند. دکتر امامعلی‌پور با تأکید بر حفظ ساختار فعلی تغذیه در دانشگاه‌ها، افزود: رستوران‌های دولتی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد و رستوران‌های مکمل به‌عنوان ظرفیت‌های جدید، در کنار آن‌ها قرار می‌گیرند که هدف اصلی این طرح، ارتقاء سطح خدمات، افزایش کیفیت غذا، کاهش ازدحام در مراکز تغذیه و فراهم‌سازی انتخاب‌های متنوع برای دانشجویان است. وی در ادامه با اشاره به مزایای اجرایی این طرح، تأکید کرد: اجرای الگوی نوین تغذیه دانشجویی ضمن ایجاد امکان نظارت مدیریتی دقیق‌تر، زمینه‌ساز کاهش تمرکز دانشگاه‌ها بر امور اجرایی و تمرکز بیشتر بر مأموریت‌های آموزشی و پژوهشی خواهد بود. همچنین با ورود بخش‌های مکمل، فضای رقابتی سالمی میان مراکز تغذیه ایجاد می‌شود که در نهایت به بهبود کیفیت خدمات و رضایت بیشتر دانشجویان منجر خواهد شد. مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح «تاک» در رستوران‌های مکمل، می‌تواند به‌عنوان الگویی موفق در مسیر ارتقاء خدمات رفاهی دانشجویان مورد توجه قرار گیرد و به دانشگاه‌ها در تحقق اهداف کلان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کمک کند. شایان ذکر است در این نشست، در راستای بهبود تجربه تغذیه‌ای و ارتقاء خدمات رفاهی دانشجویان گزارشی از اقدامات معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان در زمینه تغذیه ارائه شد که شیوه‌های مختلف تغذیه‌ای با بهره‌گیری از روش‌های تحلیلی مورد ارزیابی قرار گرفت و شاخص‌های کلیدی هر روش از لحاظ کیفیت خدمات، رضایتمندی دانشجویان و امکان‌سنجی اجرایی بررسی شد.

01 10 2025

با حکم وزیر علوم؛ دکتر علی باستی نماینده وزارت علوم و رئیس دانشگاه معین استان گیلان شد

طی حکمی از سوی دکتر حسین سیمایی صراف وزير علوم، تحقيقات و فناوری، دکتر علی باستی، سرپرست دانشگاه گیلان به سمت نماینده وزير علوم، تحقيقات و فناوری در استان گیلان و رئیس دانشگاه معین استان منصوب شد. بر اساس این حکم، دکتر سیمایی صراف با تأکید بر لزوم پیگیری و انجام وظایف کارگروه استانی مندرج در آئین‌نامه مدیریت استانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، خواستار پیگیری اجرای وظایف محول‌شده وزارت به شورای مدیریت آموزش عالی استان، احصا و پیشنهاد وظایف و مأموریت‌های قابل واگذاری در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، دانشجویی و سایر موارد به شورای مرکزی مدیریت استانی، تشکیل منظم جلسات کارگروه استانی و گزارش عملکرد دوره‌ای و سالانه به شورای مرکزی، ایجاد سامانه اطلاعات آموزش عالی، پژوهش و فناوری استان و تبادلات مؤثر درون‌ستادی میان حوزه‌های ستاد و صف شد. وزیر علوم با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از نگاه فرادانشگاهی و فراگیر، خواستار استفاده مطلوب از ظرفیت‌های مسئولان و نخبگان استان در راستای تحقق اثربخش وظایف محول‌شده و ارتقای کیفیت آموزش عالی استان طبق برنامه‌های ملی شد.

30 09 2025

دانشگاه گیلان، حلقه اتصال مادران، فرزندان و فناوری در مسیر اقامه نماز

سی‌ودومین اجلاس سراسری نماز با موضوع «اقامه نماز، مادران، فرزندان و فناوری‌های نوین و راهبردی» در 17 مهرماه ۱۴۰۴ به میزبانی استان گیلان برگزار می شود. دکتر علی باستی، سرپرست دانشگاه گیلان و مسئول کمیته علمی اجلاس، با اشاره به اهمیت این رویداد گفت: «نماز، ستون هویت دینی و فرهنگی است و در عصر فناوری‌های نوین، باید با بهره‌گیری از ابزارهای ارتباطی و ظرفیت‌های علمی، آن را در متن زندگی نسل آینده جاری ساخت و دانشگاه‌ها در این مسیر، نقش راهبردی و تمدن‌ساز دارند. دکتر باستی با بیان اینکه دبیرخانه اجلاس تاکنون ۱۴۲۲ اثر از سراسر کشور دریافت کرده است، افزود: پس از ارزیابی اولیه، ۷۲۳ اثر در قالب‌های مقاله، پوستر، اینفوگرافی، تجربه زیسته و سایر تألیفات مرتبط برای داوری نهایی انتخاب شده‌اند که نشان از استقبال گسترده نخبگان علمی و فرهنگی کشور دارد. مسئول کمیته علمی سی‌ودومین اجلاس سراسری نماز گفت: محورهای علمی اجلاس شامل بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای زیست فناورانه در تربیت دینی فرزندان، توسعه و ترویج فرهنگ نماز با بهره‌گیری از فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، و بازسازی شخصیت متعالی دینی و معنوی آینده‌سازان در عصر رشد فناوری‌های نوین است. دکتر باستی همچنین با اشاره به مشارکت فعال استان گیلان در این رویداد، اظهار داشت: استان گیلان رتبه دوم ارسال آثار را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داد. سرپرست دانشگاه گیلان افزود: برای نخستین‌بار و با پیگیری‌های مستمر دانشگاه گیلان، مجوز مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) برای این اجلاس اخذ شد که گامی مهم در ثبت و اعتباربخشی علمی آثار اجلاس محسوب می‌شود.

30 09 2025

پدافند غیرعامل؛ نقشه راه دانشگاه گیلان برای تاب‌آوری در برابر بحران‌ها

نشست اعضای کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه گیلان با هدف برنامه‌ریزی و ارتقاء سطح آمادگی دانشگاه برای مقابله با بحران‌های احتمالی در ایام سرد سال، از جمله سرما، بارش برف و قطعی گاز و برق و ... با حضور سرپرست دانشگاه و جمعی از مسئولان واحدهای ستادی و دانشکده‌ها، در اتاق شورای حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد. دکتر علی باستی سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست با تأکید بر ضرورت پیشگیری از حوادث و کاهش آسیب‌های ناشی از رخدادهای غیرمترقبه، بر آموزش جنبه‌های مختلف پدافند غیرعامل و برگزاری مانورهای آمادگی در سطح دانشگاه تأکید کرد. دکتر بابک توکلی سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع و جانشین رئیس دانشگاه در ستاد پدافند غیرعامل نیز در این نشست، با اشاره به شرایط خاص کشور، بر لزوم آمادگی همه‌جانبه دانشگاه در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و مواردی چون پشتیبان‌گیری از اطلاعات، آماده‌سازی اتوبوس‌ها برای سرویس‌دهی اضطراری، آمادگی واحدهای فناوری اطلاعات و دانشکده‌ها برای آموزش مجازی، تأمین تغذیه اضطراری برای دانشجویان، آمادگی مرکز درمان برای ارائه خدمات در شرایط بحرانی، تهیه ژنراتور برق برای اماکن حیاتی، تأمین UPS برای واحدهای IT و هماهنگی میان واحدهای مستقر در مجتمع اصلی دانشگاه و واحدهای پراکنده را از جمله اقدامات ضروری برشمرد. در این نشست همچنین اعضای کمیته پدافند، ضمن تبادل دیدگاه‌ها و تجربیات، راهکارهایی عملیاتی برای مواجهه با شرایط اضطراری را مطرح کردند و مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای مانورهای عملیاتی، تأمین سوخت جایگزین و سازماندهی نیروهای خدماتی خوابگاه‌ها و فضای سبز در شرایط بارش برف انجام پذیرد.