میهمان و انتقال به سایر دانشگاهها:
به اطلاع دانشجویان متقاضی میهمان و انتقال به سایر دانشگاهها میرساند، جهت ارائه درخواست به سامانه میهمان و انتقال وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری به آدرس اینترنتیhttps://portal.saorg.ir مراجعه نمایند.
دانشجویان ابتدا می بایست در سامانه فوق عضو شده و پس از تایید عضویت و دریافت نام کاربری و رمز عبور، نسبت به درخواست خود اقدام نمایند.
درخواست های واصله بر اساس مفاد آیین نامه شماره 186097/4 مورخ 1402/03/02 میهمان یا انتقال بررسی خواهند شد و پاسخ نیز از طریق سامانه مذکور قابل پیگیری می باشد. از دانشجویان عزیز تقاضا می شود از مراجعه حضوری به این امور خودداری نمایند.
توجه مهم :
1- دانشجویان متقاضی تا 1404/02/31 فرصت دارند، درخواست های خود را از طریق سامانه میهمان و انتقال ارائه دهند.
2- دانشجویان میهمان و انتقال دوره روزانه ملزم به پرداخت شهریه می باشند. دانشجویان انتقالی در صورت دارا بودن نمره قبولی دوره روزانه در دانشگاه مقصد از پرداخت شهریه معاف می باشند.
3- دانشجویان متقاضی میهمانی پذیرفته شده رشته های با پذیرش "از طریق سوابق تحصیلی"، مجاز به میهمانی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با پذیرش از طریق سوابق تحصیلی می باشند. ضمناً درصورت میهمانی به رشته های با پذیرش "از طریق آزمون سراسری"، به شرط کسب میانگین10 درصد اول ورودی و صرفاً تا سقف 40 واحد درسی در طول تحصیل می توانند درخواست میهمانی را ثبت نمایند.
4- انتقال دائم از رشتههای با پذیرش "از طریق سوابق تحصیلی" به رشتههای با پذیرش "از طریق آزمون سراسری" ممنوع میباشد.
5- دانشجویان متقاضی میهمانی دوره های روزانه و شبانه، مجاز به میهمانی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با پذیرش دوره های مجازی و بین الملل نمی باشند.
6- مسئول صحت اطلاعات در خصوص شرایط خاص، شخص دانشجو خواهد بود و در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه شده، تقاضای دانشجو از وضعیت بررسی خارج خواهد شد.
7- دانشجویان متقاضی در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل در خصوص سامانه سجاد از قسمت پشتیبانی سامانه درخواست خود را ارسال نمایند.
راهنمای ثبت نام اولیه سامانه سجاد
راهنمای ثبت نام میهمان یا انتقال سامانه سجاد
تغییر رشته داخلی و انتقال توام با تغییر رشته:
دانشجویان متقاضی تغییر رشته داخلی و انتقال توأم با تغییر رشته:
- ابتدا فرم (الف) را دریافت و سپس جهت بررسی کد رشته های مورد تقاضا به آموزش دانشکده مراجعه نمایند.
- پس از بررسی فرم الف و در صورت دارا بودن شرایط:
- دانشجویان متقاضی انتقال توام با تغییر رشته، فرم تکمیل شده (ب) را به دانشگاه مقصد ارائه نمایند.
- دانشجویان متقاضی تغییر رشته داخلی پس از تکمیل فرم (ج) در دانشکده، جهت اقدام بعدی به اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه مراجعه نمایند.
نوع فرم | کاربرد |
فرم (الف) | متقاضیان تغییر رشته داخلی و انتقال توام با تغییر رشته به سایر دانشگاه ها |
فرم (ب) | متقاضیان انتقال توام با تغییر رشته |
فرم (ج) | متقاضیان تغییر رشته داخلی |
|
- محدوده ارائه درخواستها از تاریخ 1404/02/21 تا 1404/06/23 میباشد. |
مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه گیلان
برای عضویت در شبکههای اجتماعی دانشگاه میتوانید 1403 را به 30005019 پیامک کنید.
دانشگاه گیلان در شبکههای اجتماعی
پیامرسان ایتا
پیامرسان سروش
پیامرسان بله