نخستین کارگاه آموزشی «آسیب شناسی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های استان» در دانشگاه گیلان برگزار شد

02 09 2012
کد خبر : 3310673
تعداد بازدید : 184
نخستین کارگاه آموزشی «آسیب شناسی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های استان» با حضور مدیران و مسئولان 50 خوابگاههای دانشجویی دانشگاههای گیلان، علوم پزشکی، علمی و کاربردی و خوابگاه های خودگردان (بخش خصوصی) روز سه شنبه مورخ 07/06/91 در تالار شهید انصاری دانشکده فنی دانشگاه گیلان برگزار شد.

 

این کارگاه بر اساس مصوبه مورخ 23/05/91 شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاههای استان با هدف بررسی اجمالی وضعیت خوابگاههای دانشجویی از منظر بهداشت روانی، اعتیاد، مشروبات الکلی، ناهنجاریهای اجتماعی محیط اطراف خوابگاهها و ... بمدت 8 ساعت انجام گرفت.

 دکتر شاکری نیا معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان ضمن خیر مقدم به مدیران حاضر، به تشریح اهداف برگزاری این کارگاه پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که همواره به عنوان دغدغه مسئولان دانشگاههاست استفاده بهینه از خوابگاه های دانشجویی است.

وی افزود: علاوه بر کارکرد خوابگاهای دانشجویی که محل استراحت و آسایش دانشجویان است انتظار آن است که کارکردهای فرهنگی و اجتماعی نیز آن متبادر گردد. وی خاطر نشان کرد: خوابگاههای دانشجویی می تواند یکی از محل های مناسب برای تبادلات فرهنگی و اجتماعی باشد و زمان مناسبی برای فرهنگ پذیری و جامعه پذیری دانشجو است لذا باید فضای مناسب برای رشد فکری و اجتماعی دانشجویان فراهم گردد تا از این رهگذر اهداف عالیه آموزش عالی کشور و نظام جمهوری اسلامی محقق گردد.

رئیس شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاههای استان در پایان افزود: این نخستین کارگاه آموزشی است و امیدوارم مدیران ارجمند با ارائه پیشنهادات سازنده ما را در انجام کارگاههای بعدی یاری رسانند.

در ادامه این کارگاه آموزشی حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان و دانشگاههای استان نیز با اشاره به احادیث ائمه معصومین، موضوع «شأنیت افراد» را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد افراد بویژه مدیران باید در درجه اول برای خود شأن و جایگاهی قائل شوند و بر اساس آن نسبت به انجام وظیفه مدیریتی اقدام نمایند. وی افزود: دانشجویان امانت خانواده ها در اختیار مدیران خوابگاههای دانشجویان هستند و بنابراین باید همچون پدران و مادران در نگهداری و حفاظت از آنان کوشا بود.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان جهت هرگونه همکاری فرهنگی و مذهبی افزود: ما آماده ایم تا مدیران نیازمندیهای خود را اعلام نمایند و ما بر اساس وظیفه هرگونه همکاری لازم را در این زمینه به اندازه توان خود انجام خواهیم داد.

سخنران بعدی افتتاحیه، جناب آقای مهندس رضوانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان بود. وی ضمن گزارش از وضعیت سیاسی و اجتماعی استان «آسیب های فرا روی محیط های فرهنگی و اجتماعی را برای حاضران تشریح کرد. وی در ادامه با اشاره به توطئه های گوناگون دشمنان اسلام و ارائه شیوه های مذبوحانه در این خصوص، ترویج اعتیاد، مشروبات الکلی، ارائه فیلمهای مستحجن از طریق ماهواره، ارائه فرقه های نو و انحرافی را از جمله آسیبهای فرا روی جوانان بویژه در دانشگاهها اعلام کرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از دانشگاه گیلان به خاطر برگزاری این کارگاه، اظهار امیدواری کرد که این نشست ها و کارگاهها در آینده تدوام یابد.

در ادامه برنامه سه کارگاه با موضوعات اجتماعی با محوریت امنیت روانی محیط های خوابگاههای دانشجویی توسط آقایان جابری و سلیمان کارشناسان اداره کل اطلاعات استان، وضعیت امنیت عمومی و انتظامی استان توسط سرهنگ مهرگان رئیس پلیس امنیت عمومی استان و بهداشت روانی دانشجویان خوابگاهی توسط دکتر شاکری نیا معاون فرهنگی و اجتماعی و عضو هیأت علمی گروه روانشناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.

در پایان  گواهی حضور در کارگاه نیز به حضار اهدا شد.

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.