آغاز انتخاب رشته دکتری از سوم اردیبهشت ماه

22 04 2014
کد خبر : 3301029
تعداد بازدید : 194
کارنامه نتايج اوليه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نيمه‌متمرکز) سال 93 از 31 فروردین ماه بر روی سايت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل مشاهده بوده و داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی يا شماره پرونده و همچنين مشخصات شناسنامه‌ای داوطلب (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاريخ تولد) به کارنامه نتايج اوليه آزمون خود دسترسی دارند.

آن‌دسته از داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اوليه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصيلی شده اند باید از روز چهار‌شنبه سوم اردیبهشت ماه تا روز شنبه ششم اردیبهشت 93 نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود در سايت اين سازمان اقدام کنند.

هر داوطلب امکان انتخاب حداکثر 50 کدرشته را دارد. داوطلبان پس از مطالعه دقيق مندرجات دفترچه راهنما، کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولويت‌ها را به ترتيب علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت انتخابهای خود اقدام کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصيلی اين آزمون از طريق سايت اين سازمان در اختيار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار گرفته است.

نتايج اوليه به صورت چند برابر ظرفيت پذيرش در هر کدرشته امتحانی و براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل (شامل معدل‌های تراز شده مقاطع: کارشناسي، کارشناسی ارشد و يا دکترای حرفه‌اي) و با توجه به کدرشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده، اعلام شده است.

تبصره 1: با توجه به آئين‌نامه ابلاغی آزمون دکتري، اصلاحيه 28 آبان 91 و نامه شماره 245233.2 در تاریخ 28 اسفند 91 معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقيقات و فنآوری استخراج اسامی چند برابر ظرفيت (مجاز به انتخاب رشته) براساس حدنصاب نمره‌ای که توسط معاونت آموزشی وزارت علوم تعيين و به سازمان اعلام شده است صورت گرفته است.

تبصره 2: افراد مجاز به انتخاب رشته با توجه به نمره اکتسابي، کد محل انتخابی و ظرفيت رشته محل‌ها و در مقايسه با ساير داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، برای مصاحبه و بررسی سوابق تحصيلی به کدرشته محل‌ها معرفی خواهند شد. فردی که مجاز به انتخاب رشته مي‌شود، در صورت عدم احراز شرايط لازم در مقايسه با ساير انتخاب رشته کنندگان برای شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی و آموزشی (مصاحبه) معرفی نخواهد شد.

پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان با توجه به ظرفيت هر کد رشته محل دانشگاهی و بر اساس اولويت کدرشته محل‌های انتخابی و نمرات علمی آزمون و با در نظر گرفتن ساير ضوابط (از جمله سهميه رزمندگان، مربی و ...) از بالاترين نمره تا چند برابر ظرفيت هر کدرشته محل، فهرست اسامی داوطلبان واجد شرايط شرکت در مرحله بررسی سوابق علمي، آموزشی وپژوهشی (مصاحبه) استخراج (هر داوطلب حداکثر به پنج کدرشته محل معرفی می شود) و در اوايل نيمه دوم ارديبهشت ماه 1393 به منظور شرکت در مصاحبه و بررسی سوابق علمي، آموزشی و پژوهشی از طريق سايت سازمان اعلام خواهد شد.

داوطلبانی که اسامی آنان برای شرکت در مرحله  بررسی سوابق علمي، آموزشی و پژوهشی اعلام می شود باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعيه‌ای که به همراه اسامی درج می شود با به همراه داشتن مدارک لازم به شرح مندرج در اطلاعيه ذيربط و مدارکی که مورد نظر دانشگاه مصاحبه کننده است (با توجه به اطلاعات مندرج در سايت هر دانشگاه) به مؤسسات آموزش عالی ذيربط مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند.

پس از انجام مرحله بررسی سوابق علمي، آموزشی و پژوهشی (مصاحبه) و اعلام نمرات از طرف دانشگاه‌های پذيرنده، گزينش نهايی داوطلبان براساس نمره کل نهايی حاصل از 30 درصد نمره علمی آزمون (نمره کل اوليه) و 70 درصد نمره مربوط به مرحله بررسی سوابق علمي، آموزشی و پژوهشی واصله از دانشگاه و اولويت کدرشته ‌محل‌هايی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، همچنين نتيجه بررسی صلاحيتهای عمومی صورت خواهد گرفت و فهرست اسامی پذيرفته‌شدگان نهايی در نيمه اول شهريورماه 1393 اعلام خواهد شد.

پس از مشاهده کارنامه نتايج اوليه آزمون، آن دسته از داوطلبانی که در خصوص مندرجات کارنامه خود سوالی دارند، ضمن توجه به توضيحات مربوط به کارنامه که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و در سايت اين سازمان درج شده است، لازم است حداکثر تا تاريخ 6 اردیبهشت 93 منحصراً از طريق سيستم پاسخگويی اينترنتی در سايت سازمان تقاضای خود را ارسال کنند. به درخواست هايی که پس از مهلت تعيين شده واصل شود، هيچگونه ترتيب اثری داده نخواهد شد.

پاسخنامه امتحانی کليه داوطلبان حاضر درجلسه آزمون از ساعت 18 روز سه شنبه 2 اردیبهشت ماه 93 همراه با کليد نهايی برروی سايت سازمان قرار خواهد گرفت و داوطلبان می توانند نسبت به مشاهده پاسخنامه خود اقدام کنند.
  

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.