آغاز به کار اولین همایش پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر در دانشگاه گیلان

13 12 2016
کد خبر : 3273950
تعداد بازدید : 403

اولین همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر با حضور قائم مقام وزیر کشور، استاندار گیلان، رئیس دانشگاه گیلان، مدیران استان و مسئولین پدافند غیر عامل کشور و به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد. در این همایش مهندس محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، از همه دست اندرکاران برگزاری این همایش تشکر کرد. مهندس مقیمی با اشاره به وجود تهدیدات گوناگونی که کشور با آن مواجه است، ایجاد امنیت را یکی از وظایف اصلی هر حکومت دانست. وی با اشاره به لزوم داشتن آمادگی در هنگام مواجهه با تهدیدات، آمادگی مناسب را سبب انصراف دشمن از عملیاتی کردن تهدیدات خود دانست. قائم مقام وزیر کشور در ادامه سه حوزه دفاع نظامی، اقتصاد و حفظ و نگهداری از داشته ها و سرمایه ها را حوزه های دارای اهمیت برشمرد و از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به هر سه حوزه خبر داد. وی با اشاره به اقداماتی که در این سه سال برای بازگشت قطار اقتصاد به ریل خود و مسیر صحیح انجام شده اقدامات انجام شده در این حوزه را مورد تأیید متخصصین جامعه اقتصادی کشور دانست. مهندس مقیمی با اشاره به تغییر ماهیت تهدیدها در سال های اخیر از هجمه های فیزیکی به الکترونیکی و سایبری، اظهار داشت: با رعایت مسائل پدافند غیر عامل به خوبی می توانیم از این تهدیدات جلوگیری کنیم. وی در پایان و با اشاره به نقش علم و پژوهش در کمک به پدافند غیر عامل خواستار ورود دانشگاه به این مباحث و کمک به اجرای مناسب پدافند غیر عامل شد. دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان و رئیس کمیته برگزاری همایش با اشاره به اهمیت منطقه خزر، این منطقه را سرشار از فرصت ها و منابع غنی زیست محیطی و بیولوژیکی دانست. دکتر نجفی در ادامه توجه به تولید دانش و فعال کردن پژوهش و استفاده از مشارکت های مردمی را دو ریکرد اصلی در استان خواند. وی با اشاره به اهمیت این همایش، مهمترین اهداف همایش را ترویج توسعه و تولید دانش بومی با رویکرد پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر، ایجاد حساسیت و جلب توجه به اهمیت پدافند غیرعامل و به کارگیری و همسو نمودن ظرفیت های علمی و پژوهشی استان در این حوزه دانست براز امیدواری کرد تجربیات و پژوهش های ارائه شده در این همایش منجر به پیشرفت استان در این حوزه شود. دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان و رئیس کمیته علمی همایش پدافند غیر عامل در این مراسم با اشاره به تهدیدات دشمن در عرصه های گوناگون گفت: اغلب این تهدیدات به شکل علمی و گاه با تازه ترین یافته های علمی انجام میشود. وی در ادامه با اشاره به لزوم مقابله علمی با این تهدیدات، وظیفه مراکز علمی و دانشگاهی را در این زمینه مهم ارزیابی کرد. رئیس کمیته علمی همایش پدافند غیر عامل، همایش هایی از این دست را فرصتی دانست که پژوهشگران این حوزه در کنار مدیران اجرایی کشور و استان یافته های خود را با تبادل نظر با مسئولین اجرایی، عملیاتی کنند. دکتر رضی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل در دانشگاه گیلان از تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل استان توسط دانشکده فنی دانشگاه گیلان خبر داد. وی در پایان با اشاره به ارسال 130 مقاله به این همایش از گزینش 22 مقاله برای سخنرانی و 47 مقاله به صورت پوستر خبر داد.

دیدن تصاویر این مراسم

دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.