استاندار گیلان در نشست با مدیران دانشگاه گیلان:ظرفیت های دانشگاه گیلان می تواند به حل مسائل استان کمک کند

16 08 2016
کد خبر : 3277267
تعداد بازدید : 550

دکتر محمد علی نجفی استاندار گیلان به همراه مدیران کل استان گیلان پس از افتتاح آزمایشگاه هیدرولیک دانشگاه و بازدید از دانشکده های معماری، مکانیک و فناوری های نوین و آزمایشگاه های دانشکده کشاورزی و موزه تاریخ طبیعی و دیگر بخش های مختلف مجتمع دانشگاه، در جلسه مشترک با مدیران دانشگاه گیلان شرکت کرد. دکتر نجفی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان دانشگاه گیلان، دانشگاه گیلان را دارای ظرفیت ها و توانمندی های ویژه ای دانست که می تواند به حل مسائل استان کمک کند. استاندار گیلان با اشاره به فضای مجتمع دانشگاه، این فضا را از مکان های دیدنی استان دانست که می تواند دارای ظرفیت های گردشگری نیز باشد. دکتر نجفی با اشاره به چالش های پیش روی استان نظیر کم آبی و لزوم توجه و چاره اندیشی مناسب برای این معضلات نقش مراکز دانشگاهی را در رفع این معضلات بسیار مؤثر دانست. دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز ضمن تشکر ویژه از استاندار گیلان به جهت دید مثبتشان به دانشگاه،به معرفی دانشگاه گیلان پرداخت.

دکتر رضی با اشاره به سه وظیفه اصلی دانشگاه؛ تولید دانش، تربیت نیروی متخصص ماهر و مشارکت در حل تخصصی مسائل جامعه، تلاش دانشگاه گیلان را حرکت و تلاش بدون هیاهو و تبلیغات در راستای این وظایف دانست. در پایان این نشست درخواست های دانشگاه گیلان در زمینه های زیر با قول مساعد استاندار برای حل آنها با پیگیری های مدیران استانی مواجه شد.

  • اختصاص اعتبار آموزشی و پژوهشی تخصیص یافته از سفر ریاست جمهور به استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی
  • تخصیص اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه در دست ساخت دانشکده مکانیک
  • تخصیص اعتبارات سالیانه استانی برای پژوهشکده گیلان شناسی
  • تجمیع 1% اعتبارات پژوهشی سازمان های استان
  • حمایت از انتقال خطوط برق فشار قوی از هوا به زیرزمین در راستای استفاده بهینه زمین های دانشگاه برای احداث بناهای جدید
  • انجام امور واگذاری سند اراضی دانشگاه با همکاری اداره کل منابع طبیعی
  • ارائه سرویس مناسب رفاهی به دانشگاه گیلان توسط سازمان های ذیربط به ویژه شهرداری رشت
  • بررسی نحوه ارائه خدمات رفاهی مناسب به اساتید با همکاری اداره کل راه و شهر سازی
  • ارتقا وضعیت رفاهی در خوابگاه ها از جمله آب شرب با همکاری اداره کل آب منطقه ای گیلان
  • رفع مشکلات و تخصیص اعتبارات لازم توسط فرمانداری های رشت و رودسر ر راستای حمایت از دانشکده های دانشگاه گیلان در رشت و دانشکده فنی مهندسی شرق گیلان در واجارگاه رودسر
  • انتقال موزه تاریخ طبیعی دانشگاه به بافت شهری برای بازدید عموم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و شهرداری
  • تلاش برای ایجاد کریدور علم و فناوری استان گیلان
دیدن تصاویر این نشست مطلع شدن از آخرین اخبار و رویدادهای دانشگاه گیلان در  کانال تلگرام دانشگاه http://telegram.me/university_of_guilan
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.