استاندار گیلان در نشست با نمایندگان تشکل های دانشجویی: دوره دانشجویی سرآغاز حرکت در مسیر خردورزی است

06 12 2020
کد خبر : 3235939
تعداد بازدید : 127
به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، استاندار گیلان در نشستی که با حضور رئیس دانشگاه گیلان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن غدیر استانداری برگزار شد میزبان نمایندگان تشکل های دانشجویی بود.
دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان در این نشست با تبریک روز دانشجو، این روز را سرآغاز و نقطه عطف جنبش دانشجویی خواند و گفت: این جنبش به معنای حضور همه دانشجویان در عرصه فرهنگ و سیاست است و باید آن را گام هایی استوار برای آزادی، عدالت خواهی و استقلال خواهی، استعمارستیزی و نفی استبداد دانست.
وی با درود به روان پاک همه شهدای دوران انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دانشجو ، استادان و همچنین دانشجویان شهیدی که در دوران دفاع مقدس از کشور و عزت این سرزمین دفاع کردند ، ادامه داد: دانشجویان؛ دیده‌بان علم و سیاست‌ و دوره دانشجویی نیز سرآغاز حرکت در مسیر خردورزی و منافع ملی است و انتقادهای قشر دانشجو که از سر دلسوزی همراه با شجاعت بیان شود؛ نمایانگر راهی‌ست که جامعه را به سمت پیشرفت رهنمون می‌سازد.
دکتر زارع با بیان اینکه در ادبیات علوم سیاسی، دانشجوی مطلوب به فردی اطلاق می شود که در دانشگاه به درجه بالایی از بینش و درک سیاسی رسیده و در قبال سرنوشت خود، جامعه و مسایل سیاسی حساسیت لازم را نشان می دهد ، افزود: دانشجوی مطلوب در نظام های اسلامی از خصوصیات ارزشمندی همچون معرفت دینی ، معنویت، بینش سیاسی ، آرمانگرایی، هوشیاری ، خلاقیت، نوآوری و قانونمداری برخوردار است.
استاندار گیلان تصریح کرد: اگر دانشگاه را پرچمدار علم و دانش بدانیم ، انتقادهایی که از نهاد دانشگاه برمی‌آید روی دیگر سکه ای است که کشورمان را به سعادت، تعالی و پیشرفت هدایت می‌کند؛ از این‌رو معتقدم نقد، پرسشگری و پژوهش دو روی یک سکه برای اعتلای ایران عزیز هستند.
وی افزایش قدرت علمی و اقتصادی را از ملزومات اقتدار ملی دانست که دانشجویان و دانش پژوهان، نقش آفرینان اصلی نیل به این مهم هستند.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه نام و جایگاه دانشجو بدون دانش‌پژوه بودن در جایگاه واقعی خود قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: در جلسه‌های مرتبط با موضوع آموزش، همواره بر مهارت آموزی تاکید دارم و امروز هم همراهی دانش اندوزی و مهارت ورزی را یادآور می‌شوم.
وی افزود: انتظاری که از نهاد دانشگاه وجود دارد؛ اینکه خلاقیت، نوآوری و تولیدات علمی را به نیازهای روز پیوند زده و در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان حرکت کند؛ به بیان بهتر محصول دانشگاه در جامعه دیده شود.
دکتر زارع بیان داشت: اهمیت اعتماد مردم، دانشگاهیان، دانشجویان و جوانان به مسئولان واقعیت دیگری است که نباید از آن‌ چشم‌ پوشید زیرا این مهم مهمترین و بزرگترین سرمایه محسوب می شود.
دکتر زارع با اشاره به جایگاه آموزش حضوری و تاثیرگذاری بالای آن در علم آموزی گفت : آموزش مجازی متاثر از شرایط کرونایی، تصمیمی است که مانع از ایجاد توقف در فعالیت های علمی و تحقیقاتی می‌شود و لازم است در جهت تعالی‌بخشی آن ، نسبت به توسعه زیرساخت ها نیز اقدام کرد.
وی ضرورت مشارکت همه اقشار تاثیرگذار در توسعه پایدار و اهداف توسعه محور استان را یادآور شد و گفت: بار دیگر از دانشگاهیان و دانشجویان می‌خواهم مطابق با افق ترسیم شده در سند آمایش سرزمینی گیلان، راهکارهای علمی و عملی ارائه دهند.
نماینده عالی دولت در استان سند آمایش سرزمینی را نقشه راه توسعه استان خواند که بر مبنای توسعه سبز-آبی تدوین شده و از جامعه دانشجویی خواست پایان‌نامه‌ها و تحقیقات خود را در راستای شناسایی مشکلات و نیازمندی‌های گیلان انجام دهند.
 
دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان و نماینده وزیر علوم در استان هم در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی به ویژه شهدای دانشجو سال 1332 و تبریک روز دانشجو به دانشجویان استان از نماینده عالی دولت در استان به دلیل تشکیل این جلسه برای شنیدن دیدگاه نمایندگان دانشجویان استان تشکر کرد.
رئیس دانشگاه گیلان از تنوع و مشاهده فضای عقلانیت و منطق گفت و گویی در فعالیت های دانشجویان در دانشگاه های مختلف ابراز خرسندی کرد و ضمن تاکید بر ظرفیت ویژه بر ظرفیت های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های استان و کارهای تحقیقاتی آن ها در قالب پایان نامه ها؛ خواستار حمایت دستگاه های اجرایی از پایان نامه ها با محوریت حل مشکلات استان شد.
 
در این نشست نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه گیلان (علیرضا شفاییه مسئول بسیج دانشجویی، محمد علی شهیدی مقدم دبیر کانون های فرهنگی ، هنری و اجتماعی، مهران فتاحی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان، علی موسی نژاد دبیرکل شورای صنفی رفاهی دانشجویان) دیدگاه های خود را در خصوص به‌کارگیری نخبگان در بخش مدیریتی استان ، ضرورت دوری از تجملات از سوی مدیران استانی، به‌کارگیری ظرفیت‌های استان در جهت شعار سال و جهش تولید، ضرورت، لزوم توسعه زیرساخت های آموزش مجازی و کمک به دانشجویان در انجام پژوهش ها بیان داشتند. 
اشتغال جوانان استان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، رفع مشکلات دانشگاه فنی مهندسی شرق گیلان ، احیای کارخانجات راکد با استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته های فنی و حمایت از پروژه‌های علمی و اجرایی شدن نتایج پژوهش ها از دیگر مواردی بود که نمایندگان تشکل های دانشجویی حاضر در این نشست مطرح کردند.

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

02 06 2024

سرپرست دانشگاه گیلان در نشست طرح ملی مستندسازی استانی وزارت اقتصاد عنوان کرد: مستندسازی تجربیات، ارزانترین روش برای تولید علم است

با توجه به انتخاب استان گیلان به عنوان یکی از پنج استان مجری طرح ملی مستندسازی استانی با جلب مشارکت نخبگان توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، نشست هماهنگی اولیه چگونگی و زمینه های اجرای این طرح ملی در دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاه معین استان با حضور سرپرست دانشگاه، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان و مشاور رسانه ای وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تسلیت سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب و قیام خونین 15 خرداد گفت: مستندساری تجربیات، ارزانترین روش برای تولید علم است. سرپرست دانشگاه گیلان ضمن تقدیر از رویکرد وزارت اقتصاد در راستای اجرای طرح ملی مستندسازی استانی با جلب مشارکت نخبگان خاطر نشان کرد: ما در حوزه مستندسازی تجربیات مدیران خیلی موفق عمل نکردیم و در بحث دانش بومی خلا داریم. دکتر دوستار با بیان اینکه دانشگاه گیلان با دارا بودن ظرفیت هایی همچون استادان توانمند، مراکز پژوهشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد و ... آمادگی دارد کمک یار وزارت اقتصاد در راستای تحقق بهینه اجرای این طرح ملی باشد که اگر با حمایت مالی وزارت متبوع همراه شود می تواند منجر به تشکیل اتاق های فکر و گفتمان هدفمند شود. وی در انتها نیز به اهمیت مباحث اقتصادی اشاره کرد و گفت: نگاه ما به مسائل باید نگاهی دانش بنیانی باشد و امیدواریم ثمرات اجرایی این طرح ملی در استان های هدف، منتج به بهره مندی سایر استان ها نیز شود. علیرضا نوروزی بهمبری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام به تشریح اجمالی این طرح ملی پرداخت و گفت: نگاه ما در مسائل نگاهی دانشگاهی است و می خواهیم این طرح در استان گیلان با محوریت و عاملیت اجرایی دانشگاه گیلان روند خود را طی کند. مهندس نوروزی با اشاره به اقدامات وزارت اقتصاد در حوزه هایی همچون مولدسازی، صدور مجوزها از طریق پنجره واحد، ارائه تسهیلات ارزان با هدف تولید و اشتغالزایی و ... گفت: امیدواریم تجربیات موفق استان ها در کل کشور ساری و جاری شود. دکتر کمیل قیدرلو مشاور رسانه ای وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این نشست با بیان اینکه ما در استان ها شاهد کارهای خوبی هستیم اما این کارها صرفا در حد عدد و رقم باقی می ماند و استان های دیگر از تجربیات ارزشمند هم بی بهره هستند. دکتر قیدرلو با مهم خواندن بحث مستندسازی گفت: ما در این طح ملی به دنبال بازخوانی طرح های موفق هستیم تا این طرح ها تبدیل به دانش شوند و می خواهیم دانشگاه های مرجع استان در این زمینه میدان دار باشند چون در کنار دغدغه مندی، نیروی انسانی متخصص دارند و به بوم محلی و منطقه ای استان نیز اشراف دارند. شایان ذکر است در این نشست سایر اعضا نیز به بیان ایده ها و نظرهای خود در ارتباط با طرح ملی مستندسازی استانی پرداختند و مقرر شد در کارگروه های تخصصی روند اجرایی این طرح ملی در دانشگاه گیلان دنبال شود.        

02 06 2024

حضور دانشگاه گیلان در نظام رتبه بندی موضوعی جهانی 2023-ISC

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و بنا بر اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، در رتبه بندی موضوعی جهانی 2023-ISC  تعداد 43 دانشگاه از ایران حضور دارند. در این رتبه بندی کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و 42 زیر رده قرار می گیرند. دانشگاه گیلان در دو رده اصلی مهندسی و فناوری  و علوم کشاورزی و دامپزشکی به رتبه (700-601) دست یافت. همچنین در زیر رده های ریاضیات رتبه (700-601)، مهندسی مکانیک رتبه (600-501 )، مهندسی عمران رتبه (400-351)، مهندسی محیط زیست رتبه (700-601)، مهندسی مواد رتبه ( 700-601 )، کشاورزی، جنگلداری و شیلات رتبه (350-301)  را کسب نموده است. دانشگاه هایی واجد شرابط حضور در این رتبه بندی  می شوند که به لحاظ تعداد انتشارات در هر یک از  حوزه ها، جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله (2021-2019)، حداقل 150 مدرک در آن حوزه موضوعی منتشر کرده و در پایگاه InCites ثبت شده باشند. رتبه بندی موضوعیISC  بر اساس 3 معیار و شاخص کلی پژوهش با (وزن 70درصد)، فعالیت بین المللی (با وزن 15درصد) و نوآوری (با وزن 15 درصد) انجام می پذیرد.

01 06 2024

در راستای سیاست های کلی توسعه دریامحور، راهکار های توسعه رشته های دریایی در دانشگاه گیلان بررسی شد

عصر امروز در نشستی که با حضور سرپرست دانشگاه گیلان و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد، راهکارهای ارتقای همکاری های پژوهشی و آموزشی و استفاده حداکثری از ظرفیت های دانشکده علوم و فنون نوین دریایی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.  دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست با بیان اینکه در دوره جدید رویکرد ما رویکرد مهارت محوری است گفت: لازمه موفقیت، قرار گرفتن دانشگاه و صنعت در کنار هم است تا دانشجویان در کنار مباحث تئوری، بتوانند مهارت آموزی کنند که خوشبختانه در چند سال اخیر نیز سیاست های کلان نیز به همین سمت در حال حرکت است. سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور توسط مقام معظم رهبری و نیاز استان به داشتن رشته های دریایی گفت: ما آمادگی داریم تا با جذب دانشجویان مستعد و علاقمند به رشته های دریایی علاوه بر آموزش آنان، نیروهای مهارت محور تربیت کنیم. وی ادامه داد: دانشگاه گیلان در کنار مسائل آموزشی، در حوزه های پژوهشی و فناوری نیز با توجه به ظرفیت های علمی استادان، می تواند به مجموعه بنادر و دریانوردی استان کمک نماید. مهندس حسین یونسی خمسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در این نشست با تاکید بر این که تعامل دانشگاه گیلان با اداره کل بنادر و دریانوردی استان تعامل خوبی است تصریح کرد: امیدوارم با این همکاری دوجانبه بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف دریایی گام برداریم. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به کمبود دریانورد تخصصی در سطح جهان گفت: رشته های دریانوردی رشته هایی بین المللی هستند که دانشجو پس از گذراندن آزمون شایستگی می تواند در 160 کشور عضو عهدنامه کار دریایی مشغول به کار شود. مهندس یونسی با اشاره به اینکه در ایران فقط سه دانشگاه تخصصی مرتبط با حوزه دریا داریم که یکی از آنها دانشگاه گیلان است گفت: دانشگاه گیلان یک ویژند برای استان محسوب می شود و با راه اندازی رشته مهندسی کشتی در دانشکده علوم و فنون نوین دریایی گام خوبی در این مسیر برداشتیم و نیازمند توسعه آن هستیم. شایان ذکر است در این نشست دکتر محسن محمدی گلنگش معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از ابتدا تاکنون در ارتباط با ایجاد دانشکده علوم و فنون نوین دریایی دانشگاه گیلان در شهر بندر انزلی پرداخت و همچنین در این نشست در ارتباط با نحوه ایجاد سایر رشته های دریایی و چگونگی بورس دانشجویان دانشکده مذکور بحث و تبادل نظر شد.  

30 05 2024

نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به شرح زیر است: بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔹این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. 🔹جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید. 🔹شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. 🔹جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. 🔹فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. 🔹بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. 🔹رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. 🔹دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. 🔹«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. 🔹سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟ 🔹سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند! 🔹من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. 🔹بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم. 🔹درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. 🔹توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید.    سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵

29 05 2024

در راستای تحکیم ارتباط دانشگاه با صنعت، نشست سرپرست دانشگاه با مؤسس گروه آرین سعید برگزار شد

به‌ منظور تحکیم ارتباط دانشگاه با صنعت و ایجاد و گسترش زمینه‌ همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، نشست سرپرست دانشگاه گیلان با مؤسس و رئیس هیأت مدیره گروه آرین سعید در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد. دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست با بیان اینکه لازمه مؤثر عمل کردن، فعالیت دوجانبه دانشگاه‎ ها با صنعت است، تصریح کرد: دانشگاهی که تئوری و عمل را با هم توأمان نکند نمی‎ تواند اثربخشی لازم را در سطح جامعه داشته باشد. سرپرست دانشگاه گیلان ضمن معرفی اجمالی از ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه گفت: همواره استادان و دانشجویان دانشگاه خواهان بهره مندی از ظرفیت صنعت بوده اند و در دوره جدید نیز رویکرد ما رویکرد مهارت محوری است و می خواهیم دانشجویان در کنار دروس تئوری مهارت محور شوند. دکتر دوستار با تأکید بر اینکه دنبال تبدیل ظرفیت‎ های بالقوه دانشگاه به بالفعل هستیم گفت: دانشگاه گیلان دارای ظرفیت های ویژه ای است و قطعاً مجموعه آرین سعید نیز دارای ظرفیت‎ هایی است که از خروجی این ظرفیت ها مردم می توانند بهره مند شوند. راه اندازی واحد تحقیق و توسعه، دانش بنیان کردن شرکت های هلدینگ مذکور و انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک از جمله پیشنهادات سرپرست دانشگاه در این نشست بود. دکتر علی سعیدی مؤسس و رئیس هیأت مدیره گروه آرین سعید هم در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه گیلان گفت: امروز روز شکرگزاری است که با دانشگاه شروع کردیم و ما می ‎خواهیم فضای دانشگاه، فضای زنده و پرتحرکی باشد چون پیشرفت و آینده کشور منوط به رسیدگی به دانشجویان است. دکتر سعیدی با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی صنعت افزود: اگر صنعت تضعیف شود، نیروی اشتغال از بین می رود. رئیس هیأت مدیره گروه آرین سعید ضمن توجه به اهمیت همکاری دانشگاه با صنعت برای تربیت نیروی کار تصریح کرد: ما معتقدیم برای کار علمی، به استادان و دانشجویان، توجه بنیادی کنیم و برای آنان فضای مناسب و محیط کار مطلوب فراهم کنیم تا دانشجویان بعد از دانش آموختگی خیالشان از بابت اشتغال راحت باشد و از طرفی دیگر ما هم در صنعت اطمینان خاطر خواهیم داشت که دانش آموختگان دانشگاه، توانمند و مفید برای خدمت به جامعه، پرورش یافته اند. دکتر سعیدی در پایان گفت: ما آماده همکاری با دانشگاه برای انجام پروژه های مشترک، اشتغال نیروهای دانش آموخته و... هستیم.

27 05 2024

سرپرست دانشگاه گیلان: همکاران بازنشسته سرمایه های سازمان هستند

سرپرست دانشگاه گیلان دقایقی قبل میزبان اعضای هیات مدیره کانون صنفی بازنشستگان دانشگاه بود که در این نشست بر تقویت ارتباط دانشگاه با بازنشستگان و تکریم همکاران بازنشسته تاکید شد. دکتر محمد دوستار در این نشست با بیان اینکه ما هر کاری برای بازنشستگان انجام دهیم عملا برای آینده خودمان انجام داده ایم خاطر نشان کرد: رسیدن دانشگاه با شرایط و امکانات فعلی، مدیون  تلاش‌های بی‌دریغ شما عزیزان بازنشسته  است که طی سال‌های فعالیت خود در دانشگاه از هیچ کوششی دریغ نکردید و ما باید قدردان زحمات شما باشیم. سرپرست دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه تجربه سی سال خدمت در دانشگاه، تجربه کمی نیست گفت: همکاران بازنشسته سرمایه های سازمان هستند و دفتر کانون صنفی بازنشستگان باید اتاق اندیشه دانشگاه باشد تا دانشگاهیان دانشگاه از تجربیات گرانسنگ بازنشستگان استفاده کنند. در این نشست دکتر حسین قنادزاده گیلانی رئیس کانون صنفی بازنشستگان دانشگاه و سایر اعضای هیات مدیره کانون نیز به بیان دغدغه ها و مسائل مرتبط با همکاران بازنشسته دانشگاه از جمله امکانات رفاهی، وام و ... پرداختند و سرپرست دانشگاه نیز در ارتباط با رفع مشکلات همکاران بازنشسته قول مساعد داد.      

25 05 2024

سرپرست دانشگاه در نشست با اعضای شورای صنفی دانشجویان: عضویت و فعالیت در شورای صنفی فرصتی برای تجربه مدیریتی است

دقایقی قبل سرپرست دانشگاه گیلان به اتفاق معاون دانشجویی دانشگاه میزبان اعضای مرکزی شورای صنفی دانشجویان در اتاق شورای حوزه ریاست بود که در این نشست اعضای شورای صنفی به بیان دغدغه های دانشجویان در حوزه های خوابگاه، تغذیه ، سرویس های دانشجویی و ... پرداختند. دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و یاران همراهش گفت: عضویت و فعالیت در شورای صنفی فرصتی برای تجربه مدیریتی است که این تجربه در آینده کمک یار دانشجویان در کارهای اجرایی خواهد بود. سرپرست دانشگاه با تاکید بر اینکه شورای صنفی دانشجویان پلی ارتباطی بین دانشجویان و مجموعه مدیران دانشگاه است خاطر نشان کرد: با مشارکت و همت شورای صنفی مجموعه مدیریتی دانشگاه بهتر در جریان مسائل و مشکلات دانشجویان قرار می گیرد و از طرفی دیگر با هم اندیشی دوطرفه می توان دغدغه های دانشجویان را کمتر کرد. دکتر دوستار با یادآوری این نکته که از مهر ماه سال جاری شاهد تغییراتی در راستای بهبود خدمات در حوزه های رفاهی و خوابگاهی خواهیم بود یادآور شد: بخشی از تعمیرات و تجهیزات خوابگاه ها، سلف ها و ... نیازمند تعطیلی خوابگاه ها و سلف ها در ایام تابستان است تا تعمیرات اساسی صورت گیرد. وی با مهم خواندن بحث مهارت آموزی برای دانشجویان گفت: تلاش خواهیم کرد بیش از پیش ارتباط صنعت با دانشگاه تقویت شود که ماحصل آن انتقال مهارت آموزی به دانشجویان و استفاده صنعت از ظرفیت دانشجویان و دانش آموختگان جویای کار شود. دکتر دوستار در ادامه با توجه به سوالات یکی از اعضای شورای صنفی دانشجویان در ارتباط با مسائل دانشکده فنی مهندسی شرق گیلان گفت: بنده علاوه بر بازدید حضوری اخیر از دانشکده فنی مهندسی شرق، در دورانی که مدیریت برنامه، بودجه و تشکیلات را برعهده داشتم پنج بار از نزدیک از این دانشکده بازدید کردم و از نزدیک در جریان مشکلات این دانشکده هستم و مذاکرات زیادی را نیز انجام دادیم تا با کمک مسئولین استانی و شهرستانی بتوانیم امکانات رفاهی و آموزشی دانشجویان را بهبود ببخشیم. وی با تاکید بر اینکه دانشکده فنی مهندسی شرق  یک امتیاز برای استان است تصریح کرد: ما باید به این دانشکده به عنوان یک فرصت نگاه کنیم تا با تجهیز امکانات و بهبود شرایط، افق ما در آینده تبدیل شدن این دانشکده به یک دانشگاه صنعتی باشد. شایان ذکر است در ابتدای این نشست نیز سید پارسا موسوی دبیر شورای صنفی دانشجویان و اعضای شورای مذکور به بیان دیدگاه و نظرهای خود در ارتباط با مسائلی همچون امکانات رفاهی خوابگاه ها، تغذیه، اینترنت، سرویس های دانشجویی، تجهیزات آزمایشگاهی، وسایل ورزشی و ...  پرداختند.