استاندار گیلان : شناساندن ارزش های دفاع مقدس به جوانان ، از وظایف دانشگاه هاست

26 09 2011
کد خبر : 3315820
تعداد بازدید : 99
مراسم آغاز سال تحصیلی 90 با حضور اساتید ، دانشجویان ،کارکنان دانشگاه و استاندار گیلان صبح یکشنبه در تالار حکمت دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

رییس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن تبریک به دانشجویان ورودی  جدید گفت:  دانشگاه گیلان در سال های اخیر به همت دانشجویان و اساتید،  رتبه هشتم را در بین دانشگاه های کشور احراز نموده است. که این امر مایه افتخار و  بسی خشنودی برای دانشگاه گیلان می باشد.
دکتر عبدالله حاتم زاده در ادامه ضمن ارائه آماری از ارتقای کمی و کیفی  امکانات دانشگاه  افزود: دانشگاه گیلان در سال گذشته و سال جاری موفق به ارتقای سطح کیفی امکانات آموزشی و پژوهشی خود نموده و با توسعه آزمایشگاه ها و پهنای باند  اینترنتی دانشگاه از 4 به 120 mbp توانسته امکان استفاده دانشجویان و اساتید را از مجلات و پایگاه های علمی داخلی و خارجی فراهم نماید.
وی با اشاره به همکاری های علمی دانشگاه گیلان در سطح بین الملل گفت: دانشگاه گیلان به عنوان دبیرخانه دانشگاه های ایرانی حاشیه دریای خزر در آبان ماه سال جاری ، دانشگاه شناور در مقاطع  تحصیلات تکمیلی خصوصا دکتری راه اندازی خواهد نمود.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه گیلان در این مراسم  با اشاره به ایام صادقیه و شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: توصیه من به تمامی جوانان دانشجو این است که قدر و اندازه علم و آگاهی را بشناسند چرا که دانشگاه مکانی برای کمال یابی و زیبایی اندیشی علمی است.
حجت الاسلام  والمسلمین مهدوی در ادامه توصیه کرد: امام جعفر صادق علیه الاسلام  می فرمایند: عبودیت و بندگی حق جوهری است که انسان را به ربوبیت ، تسلط و اشراف به عالم هستی می رساند. و راه رسیدن به این عبودیت از علم می گذرد.
وی در پایان گفت: علامه جوادی آملی می فرمایند: بعضی از علم ها تبدیل به نار و برخی دیگر تبدیل به نور می شوند. و  بزرگمردانی چون ابن سینا و دکتر چمران از فرزندان همین خاک بودند که با درک زیبایی علم  توانستند به ربوبیت پرودگار نزدیک شده و خالق علم ، ایثار و حماسه باشند.
استاندار گیلان با حضور در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ماه مهر و آغاز کسب علم  به تمامی دانشجویان و دانش آموزان استان، گفت: دانش آموزان و دانشجویان امانت هایی در دستان مدیران استان و دانشگاه ها می باشند که می باید در تربیت و پرورش آنان دقت و تلاش کافی صورت گیرد.
مهدی سعادتی با یادآوری خاطرات هشت سال دفاع مقدس گفت: ایستادگی ملت ایران در تمام سال های جنگ تحمیلی  در تاریخ کم نظیر و ستودنی است . چنان که شهید عماد مغنیه درباره مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس می فرمود: 33 روز مقاومت لبنان در این جنگ به اندازه یکروز مقاومت ملت ایران در شلمچه نمی شود.
وی در ادامه اظهار داشت: شناساندن ارزش های هشت سال دفاع مقدس در آن جنگ تحمیلی از وظایف دانشگاه هاست. چنان که قدرت های بزرگ دنیا امروز  با جنگ نرم افزاری خود انقلاب و ارزش های ما را نشانه گرفته اند و در عین حال به  قدرت  ملت ایران معترف هستند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد:  به حول و قوه الهی امید آن داریم که  با تولید علم  و فناوری، بتوانیم  کشورمان را به اهداف چشم اندازه 20 ساله نظام برسانیم.
بعد از اتمام مراسم ، استاندار  گیلان بهمراه دکتر جعفر  ابریشمچیان  (حامی  دانشگاه و نیکوکار  گیلانی) از بخش های مختلف دانشگاه و همچنین پروژه های عمرانی در حال ساخت ، بازدید بعمل آوردند. 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.