اطلاعیه مربوط به امتحانات پایانی نیمسال اول92 ویژه دانشجویان

23 12 2013
کد خبر : 3303594
تعداد بازدید : 234
بدین وسیله به اطلاع دانشجویان گرامی دانشگاه گیلان می رساند:

1. به همراه داشتن کارت دانشجویی  و کارت عکسدار ورود به جلسه امتحانات الزامی است. دانشجویانی که به طریقی غیرازکنکور سراسری سازمان سنجش دردانشگاه پذیرفته شده اند و به دلیل عدم وصول صلاحیت عمومی تاکنون کارت دانشجویی دریافت ننموده اند استثنائا   می توانند علاوه بر به همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحانات به جای کارت دانشجویی از کارت شناسایی معتبر (شناسنامه-کارت ملی یا گذرنامه) استفاده نمایند.

 

توجه : جهت در یافت کارت ورود به جلسه امتحانات می توانید از تاریخ 25/09/1392 به  سامانه امور آموزش مراجعه نمایید، در این خصوص دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که قبل از دریافت کارت ورود به جلسه فرم های مربوط به ارزشیابی اساتید را تکمیل نمایند. دستیابی به فرم های ارزشیابی از تاریخ مذکور امکان پذیر است. دانشجویان مشمول پرداخت شهریه علاوه بر تکمیل فرم های مربوطه لازم است قبل ازدریافت کارت ورود به جلسه امتحان تسویه حساب مالی خود را انجام دهند. بر اساس دستور سرپرست محترم دانشگاه و به دلیل افزایش  15 درصدی شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی 92 دوره های شبانه، دانشجویان مذکور می توانند با دارابودن بدهی تا سقف دو میلیون ریال کارت ورود به جلسه امتحان رادریافت نموده در امتحانات پایان نیمسال جاری تحصیلی شرکت نمایند.

 تاکید می گردد دانشجویانی که کارت ورود به جلسه امتحان خود را اخذ ننمایند امکان حضور درجلسات امتحانی پایان ترم را نخواهند داشت.

 

2.     دانشجويان موظف هستند نيم ساعت قبل از برگزاری امتحان در محل امتحان حضور يابند.

3.     پس از شروع امتحان در ساعت مقرر اعلام شده در برنامه امتحاني، دانشجو حق ورود به جلسه را نخواهد داشت.

4.     آوردن هر گونه جزوه، کيف، کتاب و تلفن همراه، صحبت کردن دانشجویان با همدیگر و تبادل اطلاعات به هر صورتی  با همدیگر و آوردن برگه های نوشته شده و یا نوشتن مطالب درسی در قسمتی از بدن و یا وسایل همراه  در جلسه امتحان ممنوع و از مصاديق تقلب و تخلف می باشد.

5.     دانشجويان موظف هستند بر طبق  شماره صندلی که از قبل برای هر درس به صورت مجزا آماده و در تابلو اعلانات یا کارت ورود به جلسه امتحان  مشخص  گرديده در محل مورد نظر استقرار يابند.

6.     ليست حضور و غياب بايد شخصاً  توسط دانشجو تکميل و امضاء گردد لازم به ذکر است  تا قبل از امضا صورتجلسه امتحانی توسط همه دانشجویان هیچ دانشجویی حق خروج از جلسه امتحان را ندارد.

7.     لازم است قبل از شروع امتحان دانشجويان به نکات و راهنمائيهای مندرج در بالای برگه سوالات ، تعداد سوال، نمره منفي، مجاز بودن و يا نبودن استفاده از ماشين حساب و جداول توجه و دقت نمايند.

8. ذکر نام و نام خانوادگي،شماره دانشجويي،رشته تحصيلي،نام درس، نام استاد در پاسخنامه تشريحي, چرکنويس و سوالات امتحانی الزامی است.

9. هنگام برگزاری امتحانات هر نوع اعتراض شفاهی که منجر به اختلال در برگزاری امتحان گردد منجر به درج نمره صفر برای دانشجو خواهد شد.

10.  اصل سوالات امتحان به هيچ وجه نبايد از جلسه امتحان خارج گردد و در صورتی که دانشجویی مرتکب تخلف در اين مورد شود، مراتب به کميته انضباطی دانشگاه اعلام می گردد.

11. دانشجویان می توانند تا 48 ساعت پس از اعلام نمره موقت استاد به صورت اینترنتی واز طریق سامانه امور آموزش نسبت به نمره اعلام شده اعتراض نمایند.

 

معاونت  آموزشی و اداری مالی دانشگاه گیلان

دسته بندی :
اطلاعیه

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.