اعزام ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه گیلان به ارودی راهیان نور

30 01 2016
کد خبر : 3282607
تعداد بازدید : 430

۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه گیلان در قالب 7 اتوبوس اعم از خواهر و برادر طی مراسمی با بدرقه دانشگاهیان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

حجت الاسلام بصیری مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان در این مراسم گفت: سفر به اردوی راهیان نور برکات زیادی به همراه دارد، در تکامل این حرکت بزرگ باید شهدا را بیشتر بشناسیم.

 مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان افزود: کارهای فرهنگی و هنری زیادی در مورد دفاع مقدس صورت گرفته است، به جهت این که فرهنگ ایثار و شهادت تداوم داشته باشد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان تصریح کرد: به جهت این که فرهنگ شهادت و فعالیت ها و ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس و شهدا استمرار بیشتری پیدا کند، در خصوص جنگ، شیوه جنگ و استراتژیک دشمن تحقیقات زیادی باید از سوی شما دانشجویان صورت گیرد.

حجت الاسلام بصیری گفت: حفظ وصایا و عمل به آنها و دستوراتی که شهدا به عنوان راهگشا برایمان به یادگار گذاشتند، لازم است.

وی افزود: همه اهداف ما در برگزاری اردوهای راهیان نور این باشد که اهدافی که شهدا برایمان به یادگار گذاشتند، حفظ شود و این اهداف توسط دشمن به مرور زمان دچار تحریف و فراموشی نشود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان گفت: در طول تاریخ اتفاقات زیادی رخ داد است و به مرور زمان دچار تحریف و فراموشی شده است و راهیان نور نور نیز در کنار سایر برنامه ها متوجه این دو قضیه هست.

حجت الاسلام بصیری تصریح کرد: ما باید همیشه دشمن را با دو دید نگاه کنیم، دید اول این که دشمن را هرگز آن قدر بزرگ نپنداریم که نتوانیم با آن مقابله کنیم و دید دوم این که دشمن را همیشه بیدار فرض کنیم؛ چرا که دشمن همیشه بیدار، از کوچکترین غفلتی که از ما سر بزند، استفاده می‌کند.

وی گفت: دشمن همیشه سعی می‌کند عناصر کلیدی که توسط آنها در مقابلش ایستاده ایم را از بین ببرد و اگر نتوانست از بین ببرد سعی می‌کند به نفع خودش از آن استفاده کند و این همیشه آرمان های انقلابی ما را تهدید می‌کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان با بیان این که در اسلام روح جهاد، سلحشوری، اخلاص و ایثار وجود دارد، گفت: اینها از عناصر کلیدی هستند، دشمن همیشه خواسته که اینها را از بین ببرد.

حجت السلام بصیری افزود: استکبار ستیزی یکی از شاخصه های انقلاب اسلامی است و دشمن همیشه سعی داشته است که روح استکبار ستیزی را از ملت ما بگیرد.

وی گفت: انقلاب ما از جمع ها و نشست هایی که جوانان در مساجد تشکیل می‌دادند به پیروزی رسید؛ اما دشمن سعی داشت با ورود به این جمع ها از دورن ماهییت آنها را تغییر دهد

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان تصریح کرد: وحدت یکی دیگر از عوامل پیروزی بود، باید سعی کنیم و با وحدت و همدلی این انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و اجازه ندهیم توسط دشمن در جنگ نرم و ابزارهای جنگ نرم پیروزی ما تحریف شود و یا به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام بصیری با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت اردوی رهیان نور گفت: در برگزاری اردوی راهیان نور دقت کنید، راهیان نور بک برنامه بزرگ فرهنگی است، باید با بصیرت افزایی و آگاهی زمینه مقاومت در برابر دشمنان را در جوانان ایجاد کرد.

دکتر فاطمه کریمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان هم در این مراسم با اشاره این که شهید بهشتی فرمودند ما شهدا را از دست نداده ایم؛ بلکه آنها را به دست آورده ایم، گفت: اردوی راهیان نور با همه اردو های دیگر فرق دارد به جهت این که از جنس نور است و شما پا در جایی می گذارید که افرادی از جنس نور در آن مکان حضور داشتند و به شهادت رسیدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با اشاره به خانواده شهید سیرت نیا شهید مدافع حرم گفت: هر چند شما به ظاهر فرزندتان را از دست داده اید؛ اما در جمعی از دانشجویانی حضور دارید که مسیر فرزند شما را دنبال خواهند کرد، این دانشجویان نیز به مانند فرزندان شما هستند و اینها گام در گام فرزند شما گذاشته اند.

وی افزود: با بیان این که همه ما به رفتن به اردو نیازمندیم، گفت: اردوی راهیان نور با همه اردوها فرق دارد، این اردو باعث همبستگی و هم زبانی می‌شود، جنس این اردو معمولی نیست؛ چرا که از جنس نور است و بازتاب زیادی دارد.

دکتر کریمی گفت: دشمن در رویارویی با این عزیزان به هدف خودش نرسید؛ اما برای رسیدن به اهدافی که هدف گذاری کرده است، وارد میدان جنگ نرم شده است و می‌خواهد از این طریق به مقصود برسد.

وی افزود: بسیج دانشجویی در این راستا زحمات زیادی کشیده است، برگزاری اردوی راهیان نور یکی از ابزارهایی است که می‌توانیم در جنگ نرم با دشمن مقابله کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان تصریح کرد: اردوی راهیان نور توام با بصیرت و آگاهی است، ما میرداث دار این انقلاب بزرگ هستیم و پیوند انقلاب با دانشجویان نسل جدید باید با عقلانیت و آگاهی باشد، پرچمدار این انقلاب دانشجویان هستند و ما نیز باید به این دانشجویان در راستای انتقال فرهنگ شهید و شهادت و آرمان های بلند نظام انقلاب کمک کنیم، تا با بصیرت و آگاهی انتقال دهنده به نسل های آینده باشند.

در ادامه همت پور، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان با بیان این اینکه اردوی راهیان نور مستقل ترین اردو است، گفت: حضور و فعالیت در اردوی راهیان نور چه به عنوان زائر و چه به عنوان خادم اتفاقی نیست، بلکه دعوت نامه ای است از سوی شهدا.

وی افزود: باید قدر لحظه لحظه حضور در مناطق عملیاتی و حضور در این اردو را بدانیم و درک کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان با اشاره به این که با حضور در این اردو فرصت خوبی بدست خواهیم آورد تا با خود و خدای خود خلوت کنیم، گفت: باید با سیره و روش های اخلاقی شهدا آشنا شویم و در زندگی خصوصی خود بکار بگیریم.

همت پور گفت: باید از سیره شهدا درس بگیرم و تجدید پیمانی داشته باشیم با شهدایی که در فضای جنگ و جبهه بودند و با فضای جنگ نرمی که در دانشگاه ها وجود دارد، بتوانیم از شهدا الگو بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: فضای معنوی که در این اردو برای ما بوجود می آید، باید این فضا را حفظ کنیم و تمام سختی ها و مشکلاتی در این مسیر وجود دارد را تحمل کنیم؛چرا که این اردو با اردوهای دیگر تفاوت دارد.

شایان ذکر است دانشجویان در این اردوی 5 روزه از مناطق عملیاتی، دوکوهه، معراج شهدا، مسجد خرمشهر، اروندکنار، شلمچه، دهلاویه، پاسگاه زید و ... بازدید خواهند کرد و زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه(س) در قم، زیارت مسجد جمکران، زیارت مرقد مطهر امام راحل و زیارت قبور شهدا در بهشت زهرای تهران از دیگر برنامه های این اردو است

* کانال تلگرام دانشگاه گیلان https://telegram.me/university_of_guilan
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.