بازدید جمعی از دانشگاهیان دانشگاه گیلان از ناوگان شمال نیروی دریایی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر

22 05 2012
کد خبر : 3312415
تعداد بازدید : 132
بمناسبت سوم خرداد روز مقاومت،ایثار و پایداری گروهی از دانشگاهیان دانشگاه گیلان متشکل از اساتید ، کارکنان و دانشجویان با فرمانده ناوگان شمال دیدار و از توانمندیهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

در این مراسم دریادار دوم عرشه و ستاد امیر حکیمی با تاکید بر اهمیت نیروی دریایی و موقعیت استراتژیک دریایی اظهار داشت: ایران اسلامی با حدود 1648000 کیلومتر مترمربع مساحت و دارا بودن 7400 هزار کیلومتر مرز آبی و 3000هزار کیلومتر مرزخشکی نگاه بسیاری از کشورها را به خود معطوف داشته است.
ایشان وجود دریاری خزر، خلیج فارس،تنگه هرمز و دریای عمان و همچنین کشف منابع عظیم گازی و نفتی را از عواملی دانست که همواره خواب را از چشم دشمنان این نظام ربوده است.
 فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نداجا حضور کشورهای متخاصم و بیگانه در منطقه خلیج فارس را ناشی از پتانسیل های موجود در این منطقه دانسته و اذعان داشت توانمندی ایران در تامین منابع گازی و نفتی جهان بر همگان روشن است.
امیرحکیمی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از وقوع انقلاب اسلامی با تغییرسیاستها و دکترین های داخلی منابع بیگانگان در خطر افتاده و همواره سعی برآن داشتند که ایران اسلامی نتواند دارای استقلال داخلی باشد.
وی دوران هشت سال دفاع مقدس را نعمتی برای این نظام دانسته که با وجود کمک 37 کشور دنیا به عراق برای شکست ایران اما با کمک خداوند و خواست و اراده جوانان این مرزبوم این نقشه شوم دشمن هم نقش برآب شد.
فرمانده ناوگان شمال با اشاره به سخن امام راحل مبنی اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد این آزادی را آزادی الهی توام با غیرت جوانان سلحشور این مرزبوم دانست و با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری بر اینکه نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است اضافه کرد این پتانسیل ها و ذخایر دریایی و ورود و خروج اقلام صادراتی از راه دریا است که نیروی دریایی را به نیرویی راهبردی تبدیل کرده است.
دریادار دوم عرشه و ستاد در انتها هم خواستار ارتباط قوی تر بین  نیروی دریایی و دانشگاه گیلان بعنوان دانشگاه مادر استان شد و اظهار امیدواری کرد که ایجاد ارتباط تحقیقاتی بین صنعت نیروی دریایی و دانشگاه موجبات ترقی تولیدات ملی در این عرصه بیش از پیش فراهم گردد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان هم در این نشست گفت: ما دانشگاهیان دانشگاه گیلان سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر را واسطه قرارداده ایم تا نه به دریادلان بلکه به خودمان یادآور شویم که برای حفظ کیان این آب و خاک چه جان فشانی ها و چه ایثارگری ها انجام گرفته است.
دکتر ایرج شاکری نیا با اشاره به اینکه خرمشهر بعنوان یکی از بنادر مهم تجاری در خاورمیانه محسوب می شود ابراز داشت با توجه به اهمیت خاصش این بندر همواره مورد طمع دشمنان قرار گرفته است.
ایشان با اشاره به رشادتها و از خود گذشتگی شهدا ، رزمندگان و جانبازان در عملیات بزرگ بیت المقدس برای آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: با وجود اینگونه ایثارگریها و فدارکاریها بود که توانستیم دشمن تا دندان مسلح را شکست دهیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در انتها یاد و خاطره همه شهیدان گلگون کفن ایران اسلامی ، خصوصاً شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهدای شجاع ناوشکن های «سهند» و «سبلان» و ناوچه های «پیکان» و «جوشن » را گرامی داشت.
شایان ذکر است گشت دریایی و بازدید از موزه نیروی دریایی بندر انزلی از دیگر برنامه های این بازدید یک روز فرهنگی بود.

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.