با حضور استاندار گیلان از دانشجویان ممتاز دانشگاه گیلان تقدیر شد .

06 12 2010
کد خبر : 3318854
تعداد بازدید : 106
همزمان با فرارسیدن روز دانشجو مراسم تجلیل از دانشجویان و استعدادهای درخشان دانشگاه گیلان با حضور استاندار گیلان برگزار شد . در این مراسم که روز دوشنبه 15 آذر ماه در تالار شهید مطهری برگزار شد جمع کثیری از دانشجویان و خانواده آنان ، مدیران و اساتید دانشگاه و فرماندار رشت حضور داشتند و از 271 نفر دانشجوی ممتاز دانشگاه گیلان با اهدای لوح یادبود و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد .

 

رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن بزرگداشت روز دانشجو و تسلیت بمناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت : در دانشگاه گیلان تمام سعی و تلاشمان بر این است که از دانشجویان ممتاز حمایت کنیم و شرایطی را فراهم سازیم تا دانشجویان بتواند از فرصت های ایجاد شده در جهت رشد علمی خود استفاده کنند.

دکتر عبدا... حاتم زاده با ذکر برخی برنامه های حمایتی از دانشجویان ممتاز گفت : هم اکنون طبق سیاست های دانشگاه شرایطی فراهم شده تا  دانشجویان ممتاز بتوانند با استفاده از بورس تحصیلی داخل و خارج به ادامه تحصیل در مقطع دکتری بپردازند .

دکتر حاتم زاده در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد زیر ساخت های مناسب برای افزایش فعالیت های علمی دانشجویان اشاره نمود و گفت : در طی سالهای اخیر شبکه اینترنت در تمام دانشگاه گسترش یافته و دانشجویان با سهولت می توانند از اینترنت پرسرعت و خدمات فنآوری اطلاعات بهره مند باشند . وی افزود : افزایش ، تجهیز و نوسازی آزمایشگاه ها و توسعه فضاهای فیزیکی اعم از آموزشی ، رفاهی و فرهنگی با آهنگ رشد سریعی انجام شده که همه در جهت رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت دانشجویان عزیز می باشد .

 

استاندار گیلان هم در این مراسم بهترین لحظات و فرصت های زندگی را دوران دانشجویی دانست که سراسر شور و اشتیاق و طراوت است. مهندس قهرمانی دانشجویان  را  قشر فرهیخته کشور برشمرد و  گفت : ایران و ایرانی دارای توانمندی و پتانسیل بالا  است که نقش بسزایی در تولید و توسعه علم دارند.

مهندس قهرمانی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره نموده و گفت : مفهوم این طرح یعنی ما با عقبه علمی خودمان قادر هستیم دنیا را در جهات مختلف بهره مند سازیم  . وی افزود تمام تلاشمان براین است که بتوانیم دانش آموزان و خصوصاً دانشجویان در استان گیلان رشد علمی و تخصصی یافته و در صدر قرار گیرند و اگر ما زمینه را فراهم کنیم استان گیلان استان اول کشور خواهد شد.

 

در ابتدای مراسم دکتر فرهاد شیرینی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضمن تبریک روز دانشجو ، مراسم تجلیل از استعدادهای درخشان امسال را مقارن با 16 آذر روز دانشجو و فرا رسیدن ایام محرم دانسته و از امام حسین (ع)  بعنوان پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر نام برد .  

دبیر استعدادهای درخشان دانشگاه مراسم تجلیل از دانشجویان ممتاز را در کنار وظیفه سازمانی  یک وظیفه اخلاقی دانست. دکتر شیرینی بیان داشت در مراسم امسال ما از رتبه های اول ، دوره های ورودی 85 تا 88 که در دو ترم گذشته موفق به کسب رتبه اول در رشته خود شدند تقدیر می کنیم که 67 نفر از دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، 44 نفر از دانشکده علوم پایه، 35 نفر از دانشکده کشاورزی، 23 نفر از دانشکده معماری ، 16 نفر از دانشکده منابع طبیعی ، 45 نفر از دانشکده فنی و  6  نفر از دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی تشویق خواهند شد .

وی افزود در کنار دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی از آن دسته دانشجویان دانشگاه که رتبه های 1 تا 5 کنکور کارشناسی ارشد  را کسب نموده و همچنین رتبه های 1 تا 3 المپیاد دانشجویی و دانشجویانی که در مسابقات علمی و قرآنی کشوری و منطقه ای حایز رتبه های برتر شده اند مورد تشویق قرار می گیرند .  دکتر شیرینی گفت : در این مراسم از اعضای تیم رباتیک دانشگاه که حائز رتبه اول در مسابقات کشوری شدند و یک نفر از دانشجویان دکتری که موفق به ویرایش یک کتاب علمی در زمینه رباتیک و  چاپ  توسط یک ناشر بین المللی شده است تقدیر به عمل می آید .

دکتر شیرینی از دیگر وظایف دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه را پیگیری امور مربوط به دانشجویان دانسته و ایجاد رابطه بیشتر برای همکاری با بنیاد ملی نخبگان که به تازگی در استان راه اندازی شده را ضروری دانست.

شایان ذکر است در این مراسم از تعداد 271 نفر از دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی نقدیر به عمل آمد . همچنین استاندار گیلان مبلغ 200 میلیون ریال هدایای این دانشجویان را تقبل نمود .

 

 تصاویر مراسم

 

اسامی دانشجویان برتر

 

 

 

 

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.