با حضور معاون وزیر علوم همایش شناخت روالهای مقاوم سازی در دانشگاه گیلان افتتاح شد

05 10 2016
کد خبر : 3275672
تعداد بازدید : 353

افتتاحیه چهارمین همایش ملی شناخت روالهای مقاوم سازی ساختمانهای دانشگاهها، صبح امروز در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد. در این مراسم دکتر محمد حسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان از همه دست اندرکاران برگزاری همایش ملی شناخت روالهای مقاوم سازی ساختمانهای دانشگاهها تشکر کرد. دکتر امید در ادامه و با اشاره به اتفاقات خوبی که در سال های اخیر در حوزه طرح های عمرانی افتاده است خواستار توجه و دقت بیشتر دانشگاه ها در ارائه اطلاعات و آمار شد. ایشان موضوع مقاوم سازی ساختمان ها را در سطح دانشگاه های کشور بسیار با اهمیت خواندند و با اشاره به این موضوع که مقاوم سازی تنها برای ساختمان هایی انجام می شود که ارزش اقتصادی، میراثی و یا هویتی خاصی دارند، خواستار توجه بیشتر در تعیین مصادیق مقاوم سازی شدند. معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رشد 200 درصدی اعتبارات تعمیر و تجهیز ساختمان ها و آزمایشگاه های دانشگاهی در سه سال گذشته، گفت: با مدیریت مناسب، درصدی از این اعتبارات را می توان برای مقاوم سازی اختصاص داد. دکتر امید در پایان با اشاره به برنامه ها و اعتبارات تشویقی تعیین شده برای مدیریت سبز و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و همچنین استفاده از پساب ها برای آبیاری فضای سبز و باغات دانشگاه، مشکل کم آبی را مشکل آینده جهان دانست و از دانشگاه ها خواست برای حرکت سمت استفاده بهینه از نعمت های خدادادی برنامه ریزی کنند. دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این مراسم ضمن ادای احترام به خاندان نبی مکرم اسلام و شهدای کربلا، به میهمانان حاضر در همایش خوش آمد گفت. رئیس دانشگاه گیلان در ادامه این همایش را فرصتی دانست که پژوهشگران دانشگاهی در کنار مدیران اجرایی در خصوص موضوع همایش تبادل اطلاعات کنند و یافته های خود را به اشتراک بگذارند. دکتر رضی در ادامه این همایش را علاوه بر حساس کردن مدیران اجرایی کشور نسبت به چنین موضوعاتی، فرصتی برای گفتمان سازی مقاوم سازی ساختمان های دانشگاهی و ترویج فرهنگ ایمنی دانست و با توجه به شرایط اقلیمی کشور پرداختن به چنین مباحثی را دارای اولویت خواند. دكتر مهرالله رخشاني مهر مدير كل نظارت بر طرح هاي عمراني وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز طی سخنانی به اهمیت موضوع مقاوم سازی در دانشگاه های کشور اشاره کرد. دکتر رخشانی مهر در ادامه و با اشاره به 931 ساختمان نیازمند به مقاوم سازی در سطح کشور گفت تاکنون تنها 8 ساختمان مقاوم سازی شده و 4 ساختمان در دست مقاوم سازی است. دکتر رخشانی مهر با بیان این موضوع که طرح متمرکز کردن اعتبار مطالعات ساختمان ها در وزارت علوم انجام شده گفت: از سال 1382 تا 1390 به 44 دانشگاه اعتبار مطالعات برای انجام مقاوم سازی تخصیص داده شده که غیر از چند دانشگاه در مابقی کاری انجام نشده است. مدير كل نظارت بر طرح هاي عمراني وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با اشاره به مشکلات و مسائل عملیاتی شدن این مطالعات خواستار توجه و همت بیشتر مسئولان دانشگاه برای اجرایی شدن این طرح ها شد. در پایان مراسم دکتر سعید پور زینلی عضو هیأت علمی دانشکده فنی دانشگاه گیلان و دبیر علمی همایش طی سخنانی به اهمیت موضوع مقاوم سازی اشاره کرد و گزارشی از نحوه ادامه همایش اعلام کرد. شایان ذکر است این همایش عصر امروز و فردا در مجتمع آموزشی تفریحی زیبا کنار با سخنرانی های تخصصی ادامه خواهد داشت.

[caption id="attachment_37149" align="aligncenter" width="616"]تلگرام دانشگاه گیلان                                                                   [/caption]
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.