با حکم وزیر علوم، دکتر علی باستی به سمت رئیس پارک علم و فناوری گیلان منصوب شد

20 05 2018
کد خبر : 3257212
تعداد بازدید : 489
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، دکتر علی باستی را به سمت « رئیس پارک علم و فناوری گیلان » منصوب کرد. در این حکم انتصاب آمده است: جناب آقای دکتر علی باستی با سلام، با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی و بر اساس پیشنهاد معاون محترم پژوهش و فناوری، به موجب این حکم به سمت "رئیس پارک علم و فناوری گیلان" منصوب می‌شوید. از جنابعالی انتظار می‌رود که با مشارکت و ایفای نقش موثردر ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی منطقه و همراهی و همکاری با نقش آفرینان اصلی این زیست بوم و همچنین توسعه کیفی موسسات مستقر در پارک در کنار توسعه کمی آنها، زمینه توسعه کسب و کار موسسات و حضور آنان در بازارهای فرامنطقه ای، ملی و بین المللی را در سر لوحه کار خویش قرار دهید. در این راستا تعامل موثر با مدیران اجرایی استان برای تامین زیر ساخت های لازم برای استقرار و حل مشکلات پیش روی توسعه کسب و کار موسسات و همچنین ایجاد روابط نظام مند، موثر و هدفمند با دانشگاه های استان برای بهره گیری دانشگاهیان از ظرفیت های پارک علم و فناوری در جهت تجاری سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی آنان از اهمیت زیادی برخوردار است. امید است که تنوع بخشی به منابع مالی مورد نیاز پارک علم و فناوری، افزایش نسبت درآمدهای اختصاصی پارک به اعتبارات ملی و استانی و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در توسعه کالبدی پارک مورد اهتمام ویژه جنابعالی و همکاران محترم قرار گیرد. انتظار می رود با توکل به خداوند سبحان، ماموریت و وظایف محوله را بر پایه قوانین، سیاست ها و برنامه های مصوب دولت تدبیر و امید و برنامه‌های ارائه شده به مجلس محترم شورای اسلامی به انجام رسانید. بایسته است با پیروی از آموزه های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران، در مراکز دولتی و خصوصی نقشی شایسته درنظام علم و فناوری ایفا نمایید. دکتر علی باستی متولد ۱۳۵۲ رشت و فارغ التحصیل دوره دکترای تخصصی رشته مهندسی مکانیک، ساخت و تولید از دانشگاه صنعتی توکیو و در حال حاضر عضو هیات علمی (دانشیار) دانشگاه گیلان است. وی دارای افتخارات علمی از جمله پژوهشگر برتر دانشگاه گیلان بوده و تعدادی از مقالات وی در خصوص طراحی و ساخت نانو سنسورحرارتی توسط انجمن مهندسی مکانیک در ژاپن ( jsme ) و انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران،به عنوان برترین مقاله برگزیده شده است. برای اولین بار در کشور و تحت نظارت و راهنمایی وی، دستگاه میکرو و نانو ماشینکاری الکترو شیمیایی جهت ساخت قطعات در ابعاد میکرو و نانو در قالب رساله دکتری دانشجویی طراحی و ساخته شده است. همچنین طراحی، ساخت و به آب اندازی اولین نمونه قفس های پرورش ماهی کروی، مناسب دریای خزر از دیگر کارهای وی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه است. از دیگر فعالیت های علمی نامبرده می توان به انتشار بیش از ۵۲ مقاله در نشریات معتبر ملی و بین المللی و راهنمایی ۳۱ پایان نامه دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد. دکتر باستی هم اکنون به عنوان معاون دانشجویی دانشگاه گیلان و دبیر معاونان دانشجویی منطقه ۲ کشور بوده و همچنین مسئولیت هایی همچون معاونت پژوهش و فناوری دانشکده فنی و مدیریت گروه مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان را بر عهده داشته است. وی در طی دوران کاری خود پروژه های متعددی با صنایع کشورهای ایران و ژاپن اجرا کرده است. وزیر علوم در نامه جداگانه ای از خدمات دکتر مجید متقی طلب، رئیس سابق پارک علم و فناوری گیلان و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در مدت زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.