برگزاری مراسم تجلیل ازدانشجويان برگزيده علمی و استعدادهای درخشان دانشگاه

02 03 2008
کد خبر : 3333211
تعداد بازدید : 78
مراسم تقدیر ازدانشجويان برگزيده علمی و استعدادهای درخشان دانشگاه با هدف تقدیر و تشویق از دانشجویان ممتازوبسط و ترویج رقابت علمی عصر دیروز در سالن شهيدمطهری دانشکده کشاورزی و با حضور "مهندس قهرمانی" استاندار گيلان، "دکتر حاتم زاده" رييس دانشگاه گيلان، و جمعی دیگر از مسئولین دانشگاهی با حضور پرشور دانشجویان برگزار گردید.

 در ابتدای این مراسم"دکتر فرهاد شيريني" مدير تحصيلات تکميلی و دبير شورای استعدادهای درخشان دانشگاه با اعلام اینکه در این برنامه از بيش از ‪ ۲۰۰نفر از دانشجويان برتر و نخبه اين دانشگاه تجليل به عمل خواهد آمد،افزود: : اين تعداد از دانشجويان، نفرات اول در چهار ورودی طی يک سال، نفرات اول تا سوم کنکور کارشناسی ارشد و نفرات ممتاز معرفی شده از سوی سازمان سنجش هستند ودانشجويان برگزيده دوره دکتری بر اساس آيين نامه استعدادهای درخشان و برگزيدگان مسابقه‌های قرآنی از ديگر دانشجويانی هستند که در اين مراسم تجليل و قدردانی می شوند.

وی افزود: موضوع استعدادهای درخشان و توجه به مسايل دانشجويان برگزيده علمي، در سالهای اخير مورد توجه وزارت علوم، تحقيقات و فناوری بوده است.

استاندار گيلان هم در این مراسم با اعلام اینکه  امروز در دنيا، جامعه‌ای زنده، پويا و قابل احترام است که در توليد علم پيشتاز باشد افزود: کسب علم و دانش در کشور بسيار مهم شمرده می شود.وی با بيان اين مطلب که ما امروز در کسب علم و دانش به مرحله توليد رسيده‌ايم، گفت: ما در مرحله بالندگی هستيم و جوانان ما در توليد علم در صحنه‌های مختلف درخشيده و نام ايران را بلند کرده‌اند.

استاندار گيلان اظهار داشت: در کشور جمهوری اسلامی ايران در صحنه علم و دانش، رقابت و روحيه پيشی گرفتن از همديگر وجود دارد. وی اضافه کرد: اينکه در کنکور، دختران ما پيشتاز از پسران شدند، نشانه رقابت در کسب علم و دانش است.

وی گفت: جامعه‌ای که بتواند نخبگان، دانش پژوهان، دانشمندان و تيزهوشان خود را مورد تجليل قرار دهد و آنها را در صدر بنشاند، آن جامعه سعادتمند است. قهرمانی خطاب به دانشجويان نخبه دانشگاه گيلان افزود: شما به تقدير نياز نداريد، بلکه جامعه نياز دارد که ارزشها، بزرگی ها، کرامت ها، مزيت‌ها و برتری های معنوی و صادق خود را رشد دهد.

رييس دانشگاه گيلان نيز در اين مراسم گفت: رشد هر کشوری مديون، رشد علمی جامعه است.

دکترحاتم زاده" افزود: اگر استعدادهای درخشان در جامعه نباشد، امکان رشد وجود ندارد. وی اظهار داشت: آينده کشور، به دست دانشجويان نخبه و استعدادهای درخشان رقم خواهد خورد. وی خاطر نشان کرد: دانشگاه گيلان اين افتخار را دارد که دانشجويان برتر را در مقطع کارشناسی ارشد پذيرش کند.

حاتم زاده با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکيل بنياد نخبگان افزود: بنياد نخبگان در دانشگاه گيلان تشکيل خواهد شد.

در پایان مراسم هم از دانشجویان برگزيده علمی و استعدادهای درخشان دانشگاه واز مهندس قهرمانی استاندار گیلان و دکتر فرهاد شیرینی بعنوان جوانترین عضوهیات علمی دانشگاه گیلان که به درجه استادی نائل شد با اهداء الواح و هایا تقدیر بعمل آمد.

تصاویر این مراسم

 

 

 

    

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.