بیانیه بسیج اساتید : حماسه نهم دی تجلی وحدت و یکپارچگی عمومی ملت بزرگ ایران در حمایت از ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی(ص) است.

29 12 2010
کد خبر : 3318494
تعداد بازدید : 94
بسیج اساتید دانشگاه گیلان با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی، از بصیرت ‌مداری، ولایت‌پذیری و اتحاد و انسجام ملت حول محور ولایت تجلیل نموده است . در این بیانیه آمده است : حماسه نهم دی ثابت کرد که در مقابل ریزش‌های اندک، انبوهی از رویش‌های انقلابی از دل توده‌های مردم مومن و انقلابی بر می خيزد و در هر عرصه ای که پای سرنوشت نظام و ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی در ميان باشد، شجاعانه به میدان آمده و مجال را از فتنه‌گران و دشمنان دین و میهن خواهند گرفت.

 

این بیانیه به شرح زیر است :

 

 

            بسمه تعالی

يوم الله نهم دي  يادآور حماسه شکوهمند و بياد ماندنی پيوند عاشورايی امت سلحشور و ولايتمدار ايران اسلامی با  ولايت فقيه و ارزش های اصيل انقلاب اسلامی است . نهم دی 88 سالروز حماسه پرشور ، مؤمنانه و تؤام با بصيرت امتی آگاه و هوشيار است که با حضور به موقع در صحنه، چشمان فتنه را کور کردند و اميد دشمنانی را که به خيال باطل، قصد خشکانيدن ريشه هاي  نظام اسلامی را داشتند به ياس تبديل نمودند.
حماسه نهم دی نمایش خروش خشم و نفرت مقدس مردم و جوشش غیرت ملت مسلمان ایران در برابر اهانت‌ها و حرمت ‌شکنی‌های عده‌ای غافل یا مزدور جیره‌خوار اجانب است.
حماسه نهم دی  تجلی وحدت و یکپارچگی عمومی ملت بزرگ ایران در حمایت از ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی(ص) است. حماسه نهم دی نمایش دست قدرت خدا بود که از آستین مردم بصیرت ‌مدار و ولایت‌پذیر و متحد ایران اسلامی، معجزه‌ای بزرگ را در مقابل چشمان کوردلان منافق، استکبار و ایادی و مزدوران آن رقم زد و بار دیگر عزت و افتخار و صلابت را برای ایران به ارمغان آورد و نشان داد که همیشه قدرت اراده الهی حامی مؤمنان واقعی است.
عظمت اين حضور عظيم و سرنوشت ساز بار ديگر اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران را به رخ جهانيان کشاند و نشان داد که اين ملت همواره و هر لحظه قدردان نعمت گرانبهای ولايت فقیه بوده و در گذر آزمون حوادث زمان، محکوم به تکرار تاريخ نبوده و نخواهد بود.
حماسه نهم دی ثابت کرد که در مقابل ریزش‌های اندک، انبوهی از رویش‌های انقلابی از دل توده‌های مردم  مومن و انقلابی بر می خيزد و در هر عرصه ای که پای سرنوشت نظام و ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی در ميان باشد،  شجاعانه به میدان آمده و مجال را از فتنه‌گران و دشمنان دین و میهن خواهند گرفت.

در سالگرد حماسه تاريخی نهم دي، بسیج اساتید دانشگاه گیلان ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و تجلیل از بصیرت ‌مداری، ولایت‌پذیری و اتحاد و انسجام ملت حول محور ولایت ، از درگاه ايزد منان توفيق بصيرت و خدمتگزاری شايسته به مردم فهيم، انقلابي  و زمان شناس "اين خالقان حماسه های ماندگار" و حفظ و صيانت از دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران تحت زعامت و رهبری ولی امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه ای "مدظله العالي" را مسالت دارد.

بسیج اساتید دانشگاه گیلان
 
 
 
 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.