بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در محکومیت قرآن سوزی کشیش مسیحی در آمریکا

14 09 2010
کد خبر : 3320024
تعداد بازدید : 97
بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان طی بیانیه ای عمل نفاق انگیز قرآن سوزی کشیش مسیحی در آمریکا را محکوم کرد .
 

متن این بیانیه به این شرح است .

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

امروز امت اسلامی پس از هزار و چهارصد سال مشقت معصومین علیهم السلام در راه حفظ و نشر احکام الهی، شاهد است که دست یهود بنی قریضه این بار از آستین کشیشی مسیحی بیرون آمده است. گویی فراموش کرده اند که شیر دلان خیبرشکن هنوز زنده اند و مقتدایشان علی مرتضاست. اندیشه کسانی که هشت سال دفاع مقدس را در این ملک و با یاری ملت سرافراز ایران رقم زدند، اکنون فدائیانشان در دل رژیم غاصب اسرائیل نفوذ کرده اند و از بذل مال و جان برای دفاع از امت، دریغ نمی ورزند. با تمام این سخنان باید پرسید که چگونه است یک انسان به خود اجازه می دهد کتاب آسمانی یک امت مسلمان را به آتش بکشد؟

پیش از بررسی علل خارجی باید به شناخت عملکرد امت پرداخت. آیا می توان فرض کرد ملتی با عدم پیروی از سخنان عقلای خود رستگار شود؟ آیا می توان تصور نمود بدون عبرت از تاریخ بتوان اشتباهات راهبردی را به حداقل رساند؟ این ها همه موهوماتی است که مسلمانان جهان خود را به هم زیستی با اینان عادت داده اند. چگونه است که جوامع اسلامی جنگ های صلیبی و کتاب سوزی های ایشان را فراموش کرده اند و در مقابل جنایات هر روزه آمریکا و اسلام ستیزی حکام وابسته خود، سر به لاک روزمرگی فرو برده اند؟ آیا افغانستان، پاکستان، عراق، سومالی، بوسنی و هرزگوین، کوزوو، فلسطین و ایران را فراموش کرده اند؟ به راستی تا کی باید در حالی که ما را عقب مانده، جهان سومی و نشخوار کننده تهو تئووریسن های جهان اول می دانند، به تئوری های رد شده و ابطال شده غریبان ایمان بیاوریم و از یادآوری گذشته فرهنگی و علمی پرافتخارمان سرباز زنیم و از تولید علم شانه خالی کنیم و به بهانه عدم ورود به سیاست با پیشرفت ملی، دین خود و همکیشان و هم وطنان خود را قربانی قدرت طلبی حاکمان دول مسلمان نماییم.

از جمله مهمترین علل ارتکاب چنین جنایتی و اعمالی شبیه این، ضعف مسلمین در اتحاد و ناتوانی غرب در مواجهه نظری در دفاع از تمدن و فرهنگ غربی می باشد. اول یک پاکستانی، آیات شیطانی می نویسد، روزی دیگر، کاریکاتور توهین آمیز پیامبر اسلام (ص) را چاپ می کنند و روزی دیگر در زندان خود، برای شکنجه مسلمین، قرآن نجس می کنند و امروز آن را به آتش می کشند. این جاست که مشخص می شود جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی شناسد. در این راه، دشمن استثمارگر از کشتار نژاد عرب و ایرانی دریغ نمی ورزد و حتی به مسلمانان اروپا رحم نمی کند. دشمنی او شیعه و سنی نمی شناسد و قرآن مسلمین است که به آتش کشیده می شود. چگونه است عمال داخلیِ ایشان به خود نمی آیند و دست از برادر کشی برنمی دارند؟

امروز رسالت ما دانشجویان ایرانی، به عنوان پیشتازان عرصه مبارزه با استثمارگران و دفاع از حقوق محرومین و مستضعفین، بیداری جهان اسلام از خواب غفلت است و این میسر نخواهد شد مگر با جبران عقب ماندگی تکنیکی ممالک اسلامی، بومی سازی علوم انسانی و راه اندازی نهضت تولید علم.

حکومت آمریکا بداند که ملت مسلمان ایران، کودتای بیست و هشت مرداد، جنایت هفده شهریور، جنگ هشت ساله، انهدام هواپیمای مسافربری و حمله به ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس و مداخله های مستمر استعمارگرانه و ستیزه جویانه اش را فراموش نخواهد کرد و شعار مرگ بر آمریکا را که مرگ بر تفکر حاکمان سفاک آمریکا و یارانشان می باشد، کنار نخواهند گذاشت.

 

والسّلام علی من اتّبع الهدی

 

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.