اين کتاب در چهار فصل تنظيم گرديده : فصل اول مرور مختصری برحسابداري و حسابداری مديريت است . در اين فصل ضمن پرداختن به تاريخچه حسابداری به کارکرد سيستم های حسابداري،ويژگی اطلاعات اين سيستم مهم در سازمانها و شاخه های آن و در نهايت فرآيند های کليدی حسابداری مديريت و اهداف و تفاوت آن با حسابداری مالی اشاره می شود.
فصل دوم ،به مفهوم کيفيت و هزينه های کيفيت اختصاص دارد . از جمله موضوعات مهم اين بخش عبارتند از : تاريخچه،مفهوم و هزينه های کيفيت .
فصل سوم ،مدلهای هزينه های کيفيت را در بر می گيرد در اين فصل هفت مدل اصلی نحوه برخورد با هزينه ها ی کيفيت مطرح می شود . انتخاب مدل ،روشهای جمع آوری داده ها و گزارش دهی هزينه های کيفيت در فصل چهارم مجموعه ارائه شده است که ماحصل آن در ترازنامه کيفيت جمع بندی و خلاصه می شود .