تشکیل جلسه سرپرست جدید دانشگاه با اعضای هیأت رئیسه و دکتر حاتم زاده

11 12 2013
کد خبر : 3303774
تعداد بازدید : 247
آقای دکتر رضی سرپرست جدید دانشگاه در جلسه مشترکی که با آقای دکتر حاتم زاده ، معاونین دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان داشت ، از زحمات و تلاشهای دکتر حاتم زاده و مدیران دانشگاه تشکر و قدردانی نمود و خواستار همکاری تمامی اساتید و مدیران برای پیشبرد اهداف دانشگاه شد .

 

دکتر حاتم زاده در ابتدای جلسه ضمن تبریک به دکتر رضی گفت : از جناب آقای دکتر رضی تشکر می کنم که مسئولیت سنگین مدیریت دانشگاه را برعهده گرفتند و  برای ایشان آرزوی توفیق  دارم . وی افزود : دانشگاه گیلان با همت تمامی اساتید ، کارکنان و دانشجویان گام های بلندی در جهت توسعه برداشته است و انشاء الله با درایت و مدیریت آقای  دکتر رضی ، رشد و پیشرفت دانشگاه ادامه خواهد یافت .

دکتر حاتم زاده ادامه داد :  خدا را شکر می کنم که توفیق عنایت فرمود تا چند سالی را خدمتگزار دانشگاه و دانشگاهیان باشم و اکنون که این بار مسئولیت سنگین دانشگاه از عهده من برداشته شده است ، از تمامی همکاران دانشگاهی ، دانشجویان ، دانشگاهیان و مدیران استان و وزارت علوم می خواهم که هرگونه همکاری را با آقای دکتر رضی داشته باشند و من نیز هر کمکی که لازم باشد در جهت نیل به اهداف دانشگاه فروگذار نخواهم کرد . 

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با عرض خسته نباشید به دکتر حاتم زاده برای دکتر رضی که مسئولیت سرپرستی دانشگاه گیلان را برعهده گرفته است ، آرزوی توفیق نمود . وی افزود : دعا می کنم آقای دکتر رضی در این وظیفه مهم موفق و مؤید باشند و دغدغه همه ما رشد و تعالی دانشگاه و جامعه باید باشد . 

 

دکتر احمد رضی ، سرپرست جدید دانشگاه گیلان نیز طی سخنانی گفت : از تلاش شبانه روزی آقای دکتر حاتم زاده تشکر می کنم .  ایشان از سرمایه های دانشگاه هستند و باید رویکرد جدید را در ادامه مدیریت خودشان بدانند . 

سرپرست دانشگاه گیلان ادامه داد : یاد گرفته ایم وظیفه گرا باشیم. امیدوایم این وظیفه را به کمک تمامی همکاران به ویژه همکارانی که صاحب تجربه هستند به نحو احسن انجام داده و دانشگاه گیلان را چند گام به جلو ببریم . 

دکتر رضی در ادامه ، مدیریت را به مسابقه دو امدادی تشبیه کرد که در آن هر یک از اعضای تیم ، بخشی از راه را می دَود تا محموله ای را به سرعت به مقصد برساند. هر مدیر نیز بخشی از برنامه های سازمانی را به پیش می برد و به مدیر بعدی می سپارد تا او سازمان را به سوی اهدافش نزدیک تر کند . 

وی در ادامه افزود : علاوه بر آنکه به دنبال آن هستیم تا همچنان از تجربیات ارزنده آقای دکتر حاتم زاده استفاده کنیم، تلاش می کنیم با تشکیل اتاق فکر از تجربیات ارزشمند رؤسای اسبق دانشگاه گیلان نیز که برای رشد و تعالی این دانشگاه زحمت کشیده اند بهره ببریم. 

دکتر رضی اضافه کرد ، وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فنآوری بر این اعتقادند که آموزش عالی در استان گیلان بیش از آنچه هست بایستی توسعه یابد و زمینه برای گسترش دانشگاه های دولتی در این استان بیش از پیش فراهم شود . لذا بایستی از حمایت و پشتیبانی وزارت علوم برای توسعه بیشتر آموزش عالی در استان استفاده نماییم . 

سرپرست دانشگاه گیلان در ادامه از تمامی مدیران دانشگاه خواست با قوّت و بهتر از گذشته فعالیت های سازمانی ، آموزشی ، پژوهشی و دانشجویی خود را ادامه داده و اجازه ندهند خللی در روند اجرایی دانشگاه به وجود آید .

در این جلسه همچنین در مورد برگزاری جلسه تودیع آقای دکتر حاتم زاده و معارفه آقای دکتر رضی هماهنگی هایی به عمل آمد و مقرر شد در هفته آینده با حضور یکی از مسئولین وزارت علوم صورت پذیرد .  

 

 

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.