تشییع و تدفین پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در جوار مسجد دانشگاه گیلان

30 12 2008
کد خبر : 3328036
تعداد بازدید : 162
به مناسبت 16 دی روز شهدای دانشجو، تشییع و تدفین پنج شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در جوار مسجد دانشگاه گیلان انجام می گیرد

با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان، مراسم تشییع در دو مرحله انجام می گیرد:
ابتدا پیکرهای مطهر شهدا از جلوی مقرّ سپاه قدس گیلان (پل عراق) به طرف میدان فرهنگ و میدان شهرداری رشت انجام خواهد شد. این برنامه از ساعت 8 الی 10:30 روز دوشنبه 16 دی ماه انجام می گیرد.
در ادامه این قسمت از برنامه، سخنرانی، مداحی و برگزاری نماز بر پیکر شهدا در میدان شهرداری رشت انجام خواهد شد.
در مرحله دوم، پیکر شهدای مطهر بوسیله ماشین از شهرداری به جلوی دانشکده علوم انسانی انتقال می یابد. در این مرحله با حضور جامعه دانشگاهیان، ادامه تشییع پیکر شهدا تا جوار مسجد دانشگاه انجام خواهد شد.
از دیگر برنامه های این مراسم، برگزاری شب وداع در ساعت 20 روز یکشنبه 15/10/87 در مهدیه رشت می باشد. بدین منظور وسیله نقلیه برای ایاب و ذهاب همکاران دانشگاهی و دانشجویان از دانشکده علوم پایه، خوابگاه میرزاکوچک  و خوابگاه بنت الهدی در نظر گرفته شده است.
همچنین مراسم سوم، هفتم و چهلم شهدا با حضور دانشگاهیان ارجمند در مسجد خوابگاه میرزاکوچک انجام می گیرد.
امید است با مشارکت همه دانشگاهیان ارجمند، این مراسم با شکوه هر چه بیشتر برگزار گردد.
                                                                                                                دبیرخانه شورای فرهنگی دانشگاه گیلان

                                                        16 دی روز شهادت حسین علم الهدی و روز دانشجو گرامی باد.
16 دی ماه سالروز حماسه خونین هویزه و شهادت جمعی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) به فرماندهی دانشجوی شهید حسین علم الهدی است. در 16 دی سال 1359 اولین حمله مهم ایران به نیروهای عراقی شکل گرفت که نیروهای شرکت کننده در آن جمعی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) به فرماندهی حسین علم الهدی بودند که در محاصره تانک های عراقی قرار گرفته و پس از ساعاتی مبارزه با دشمن وقتی مهمات آنها تمام شد در حال تشنگی و گرسنگی نیز به جنگ ادامه داده تا اینکه یک یک به شهادت رسیدند و پیکرشان در دشت هویزه باقی ماند و الان زیارتگاه زائران جبهه های نور می باشد. شهید حسین علم الهدی در سال 1337 به دنیا آمد. در 11 سالگی به عنوان یک معلم قرآن در مسجد تدریس می کرد. اولین مبارزه علنی حسین با رژیم پهلوی آتش زدن سیرک رقاصه های مصری در شهر اهواز بود. در سال 1356 در رشته تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد به تحصیلات عالی پرداخت و در آنجا با روحانیون مبارز ارتباط برقرار کرد و روابط بسیار نزدیک با مقام معظم رهبری داشت و در همان زمان گروه «موحدین» را تشکیل داد. در مبارزات انقلاب اسلامی در سال 57 فعالانه شرکت داشت و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان مسئولان اعزام نیرو، روزانه صدها نفر از نیروهای اعزامی را با نظم دقیقی سازماندهی و اعزام می نمود.

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.