تقدیر از دانشجویان ممتاز دانشگاه گیلان بمناسبت روز دانشجو

07 12 2013
کد خبر : 3303864
تعداد بازدید : 191
به مناسبت 16 آذر روز دانشجو مراسم گرامیداشت این روز و تقدیر از دانشجویان ممتاز دانشگاه گیلان با حضور پرشور دانشجویان و دانشگاهیان برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم شهدای دانشجو را مایه سربلندی دانشگاهیان دانست و اضافه کرد: 16آذر یعنی در برابر استکبار و استبداد بیاستیم  و در مقابل دشمنی که به طرق مختلف ما را مورد هجوم قرار داده مقاومت نماییم . 

دکتر عبدالله حاتم‌زاده،  با بیان اینکه یکی از افتخارات ما این است که با شهادت به این مرحله از پیشرفت و استقلال رسیده‌ایم ، اظهار کرد: آسایش و اطمینان امروز دانشگاه ها را مدیون شهدا هستیم و  خون‌بهای دانشجویانی که در  16 آذر  معترض به سخنرانی معاون رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه بودند سبب شد بعد از 35 سال انقلاب اسلامی به ثمر بشیند و وابستگی و سرسپردگی به آمریکا از این مرز و بوم قطع گردد . وی افزود: امروز دانشگاه‌های ما و نخبگانی که در دانشگاه های کشور تحصیل نموده اند نه تنها در بعد ملی بلکه در بعد فراملی و بین‌المللی شاخص هستند و بایستی با اعتماد به نفس و خودباوری برای ساختن فردایی بهتر تلاش نمایند .



رئیس دانشگاه گیلان دانشجوی آگاه ، بیدار و پرتلاش را مایه سربلندی کشور دانست و اضافه کرد : دانشجویان نخبه و استعدادهای برتر آینده علمی و فنآوری کشور را خواهند ساخت  و بر همین اساس دشمن از فکر و اندیشه خلاق این جوانان می هراسد . وی دستیابی به فنآوری غنی‌سازی اورانیم را نتیجه همت و تلاش دانشجویان و فارغ التحصیلان چوان دانست و ادامه داد: ما توانمندی دستیابی به این فرایند پیچیده را داشتیم و به آن رسیدیم ؛ یعنی با هر زیاده‌خواهی دشمن ما یک مرحله به جلو رفتیم؛ کم و کاستی‌هایی وجود دارد و گاهی به مشکل برخوردیم اما دستاوردهای این تلاش ها ، افتخارآفرین و تحسین‌برانگیز بوده است.
دکتر حاتم‌زاده در ادامه به تعداد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: امسال در کنکور کارشناسی ارشد تعداد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه گیلان درخشیدند و رتبه‌های تک‌رقمی را به خود و دانشگاه گیلان اختصاص دادند.

 

دکتر حاتم زاده افزایش دوره های تحصیلات تکمیلی در سالهای اخیر را زمینه ساز خوبی برای ادامه تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی در همین دانشگاه برشمرد و گفت : جذب دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان دانشگاه در مقاطع بالاتر دانشگاه گیلان هر سال نسبت به سال قبل افزایش یافته است . وی ادامه داد : در جذب متقاضیان هیأت علمی ، کسانی که دانشجوی ممتاز و استعداد برتر دانشگاه بوده اند به صورت ویژه ارزشیابی می شوند و با جذب در دانشگاه گیلان می توانند در رشد و توسعه آن سهم بسزایی ایفاء نمایند . 

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان هم در این مراسم با بیان اینکه 16 آذر، روز تاریخی مبارزه علیه ظلم و استکبار و موجب حیات طیبه و جاوید شناخته شده است، گفت: 16 آذر تدوام نهضت عاشورای حسینی(ع) است.

حجت الاسلام مهدوی  با اشاره به اینکه ۱۶ آذر سال ۳۲ دانشجویان در اعتراض به حضور معاون رئیس جمهوری دولت تروریستی و کودتاگر آمریکا اعتراض کردند، بیان داشت: از جامعه دانشگاهی سه دانشجو خون خود را برای حفاظت و حراست از استقلال کشور اهدا کردند.

وی افزود: امروزه دانشجویان ما نیز با همت والای خویش در جنبش نرم افزاری و تولید علم که یکی از ثمرات آن دست یابی به فناوری هسته ای است، مبارزه با نظام سلطه آمریکا را ادامه خواهند داد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان گفت: ترور دانشمندان شهدای هسته ای نشان از خوی استکباری و استعماری دولت آمریکاست و مبارزه با آمریکا همچنان ساری و جاری است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه ۱۶ آذر نماد عزت‌خواهی فرزندان این مرز و بوم است، افزود: این روز تاریخی همواره با مبارزه علیه ظلم و استکبار موجب حیات طیبه و جاوید شناخته شده است.

 

دکتر حبیب الله سمیع زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان هم در آیین تجلیل از دانشجویان برتر افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص فقط از طریق فراهم کردن زمینه های شکوفایی و پرورش نخبگان در دانشگاه ها میسر است. 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان با تشریع فعالیت های دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه گیلان اظهار کرد: شناسایی دانشجویان ممتاز و مستعد مشمول استفاده از آیین نامه ها و دستورالعمل های ویژه استعدادهای درخشان و پرورش دانشجویان دارای استعدادهای درخشان از جمله این فعالیت ها است.
وی خاطر نشان کرد: پرورش دانشجویان دارای استعدادهای درخشان از طریق ارایه تمهیدات لازم برای شرکت دانشجویان ممتاز گروه های آموزشی در المپیادهای دانشجویی، شناسایی دانشجویان ممتاز رتبه های برتر گروه های آموزشی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بدون کنکوردر دانشگاه گیلان و حمایت لازم برای اخذ پذیرش از سایر دانشگاه ها در تمام مقاطع از فعالیت های مهم این دانشگاه است.

 

در پایان این مراسم از دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان دانشگاه گیلان تقدیر و تجلیل بعمل آمد و همچنین به 16 نفر از دانشجویان حاضر در جلسه به قید قرعه هدایای نقدی و به 16 نفر هم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهداء شد . 

 

اسامی دانشجویان تقدیر شده در این مراسم

دیدن تصاویر مراسم تجلیل از دانشجویان ممتاز دانشگاه گیلان

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.