توسعه و گسترش رشته‌ها به شیوه الکترونيکی یکی از مهمترین اهداف مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه است

13 03 2016
کد خبر : 3281050
تعداد بازدید : 467

روابط عمومی دانشگاه گیلان در ادامه گفتگوهای خود با مدیران دانشگاهی،این بار پای صحبت های دکتر فرشید مهردوست مدیر مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه نشست که ماحصل این گفتگو تقدیم خوانندگان می شود.

  • لطفا در ابتدا موجزی درباره چگونگی شکل گیری آموزش های مجازی برای خوانندگان بفرمائید.

با پیشرفت فناوری و توانایی دسترسی به اینترنت، افراد در هرجا که حضور داشته باشند می توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. از این روی بی تردید می توان اذعان داشت که بیشترین تاثیر ورود فناوری اطلاعات وارتباطات، در محیط های آموزشی بوده است.با توجه به قابلیت‌های بسیار بالای استفاده از آموزش مبتنی بر اینترت و همچنین حجم عظیم تقاضا برای آموزش در سطح عالی و عمومی، شیوه و چگونگی بهره برداری از آموزش الکترونیکی(مجازی) بسیار حائز اهمیت است.

  • لطفا مختصری در ارتباط با نحوه شکل گیری این مرکز و رشته های آن در دانشگاه گیلان بفرمائید.

مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه گیلان از سال ۱۳۹۰ با جذب دانشجو در رشته‌های ادبیات فارسی، آموزش زبان انگلیسی و ریاضی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز نمود و هم اکنون با بیش از 600 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته‌های مهندسی کامپیوتر ( گرایش نرم افزار)، مهندسی فناوری اطلاعات (در دو گرایش تجارت و شبکه)، مهندسی مکانیک (در دو گرایش تبدیل انرژی و طراحی کاربردی)، ریاضی کاربردی، زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان انگلیسی و برق (گرایش مخابرات) به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد. گفتنی است با توجه به سیاست­ها و مصوبات دانشگاه، اقدامات لازم برای اخذ مجوز در راستای راه اندازی چندین رشته-گرایش مجازی جدید انجام شده است.

  • برای خوانندگان از فعالیت های شاخصی که در طول سال جاری در این مرکز انجام شده است بفرمائید.

-طراحی و پیاده سازی سامانه یادگیری الکترونیکی

- طراحی پرتال جدید مرکز

- طراحی و پیاده سازی سامانه تیکتینگ برای سهولت دسترسی دانشجویان به بخش های مختلف مرکز و نیز مدیران گروه های آموزشی

- استقرار دو سرور جداگانه وب-کنفرانس

- امکان بهره برداری از کلاس های آنلاین و سامانه های مختلف مرکز توسط گوشی های هوشمند

- افزایش پهنای باند در بازه زمانی برگزاری کلاس های آنلاین با هماهنگی با مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه

- کنترل مستمر وضعیت آموزشی دانشجویان و گزارش به آنها از طریق سامانه الکترونیکی

- اصلاح ساختار اداری مرکز در راستای پاسخگویی بهتر و نیز تسریع در انجام امور دانشجویان و اساتید مجازی

- تجهیز مرکز به اتاق آکوستیک و شروع فرایند تولید محتوای الکترونیکی در راستای استانداردسازی محتواهای الکترونیکی

- بسترسازی در خصوص استفاده آفلاین دانشجویان مجازی و همچنین دانشجویان حضوری دانشگاه از محتواهای الکترونیکی دروس

- همکاری با حوزه اداری-مالی دانشگاه درخصوص برگزاری بیش از 10 آزمون آموزش کارکنان به صورت آنلاین

 * و اما صحبت پایانی

توسعه و گسترش رشته‌ها و گرايش‌های موجود دانشگاه به شیوه الکترونيکی یکی از مهمترین اهداف این مرکز است و جا دارد از کلیه همکاران مرتبط با بخش مجازی دانشگاه، به ویژه همکاران گرامی و پرتلاش مرکز الکترونیکی صمیمانه تشکر نمایم.

دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.