تیم رباتیک دانشگاه گیلان موفق به کسب مقام سوم در مسابقات جهانی ربوکاپ ترکیه شد .

12 07 2011
کد خبر : 3316586
تعداد بازدید : 87
تیم دانشجویی رباتیک دانشگاه گیلان (( مارلیک )) در مسابقات جهانی ربوکاپ ترکیه در بخش شبیه سازی فوتبال دو بعدی پس از تیم هایی از کشور چین و ژاپن ، موفق به کسب مقام سوم مسابقات شد . 4 تیم دانش آموزی و 6 تیم دانشجویی کشور با شرکت در 8 لیگ در مرحله نهایی مسابقات جهانی روبوکاپ جهانی 2011 به رتبه های اول تا سوم دست یافتند.
در این دوره از  مسابقات  جهانی روبوکاپ که از روز سه شنبه 14 تیرماه تا 21 تیر ماه با حضور 200 تیم از 57 کشور جهان در استانبول ترکیه برگزار  شد. کاروان ایران نیز با 40 تیم دانشجویی و دانش آموزی در این رقابت ها شرکت کردند.
این تیمها با شرکت در 8 لیگ روباتهای فوتبالیست سایز متوسط، فوتبالیست سایزکوچک، شبیه سازی عامل مجازی، شبیه ساز مجازی، امدادگر واقعی، شبیه سازی فوتبالیست سه بعدی، شبیه سازی فوتبالیست دو بعدی و فوتبالیست استاندارد (نائو) و گذشتن از سد حریفان به مرحله نهایی راه یافتند.
در مرحله نهایی  6 تیم دانشجویی از دانشگاههای گیلان ، علم و صنعت ، امیر کبیر ، آزاد قزوین و آزاد یزد و
4 تیم دانش آموزی از دبیرستان های علامه حلی تهران ، فرزانگان تهران ، فریدونکنار مازندران و امام صادق اصفهان موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.
تیم دانشجویی دانشگاه گیلان که در این دوره از مسابقات شرکت نموده و موفق به کسب مقام شدند عبارتند از : امیر طوافی ، رضا وطنی ، نیما نوذری ، سپیده رحمتی نیا ، پویان پیر دیر ، مانی راد یوسفی که به سرپرستی دکتر احمد باقری می باشند .
کسب مقام سوم از سوی تیم دانشگاه گیلان در لیگ شبیه سازی فوتبال سه بعدی باعث شد تا کاروان رباتیک کشورمان پس از شش سال در این لیگ موفق به راه یابی به دور نهایی مسابقات و کسب مقام شود . 
 
به گزارش خبرگزاری مهر ، نتایج این مسابقات به شرح زیر است :
 
در بخش دانشجویی و لیگ های مسابقات نتایج زیر کسب شد است . 
 
لیگ امدادگر واقعی
1-تایلند
2-دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

بخش فنی لیگ امدادگر واقعی/ بهترین جابجایی اجسام

1-YRAدانشگاه آزاد اسلامی یزد
 
لیگ فوتبالیست ساز کوچک
1-skuba تایلند
2-immortals دانشگاه علم وصنعت
3-MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
 
بخش فنی لیگ شبیه ساز عامل
1.MRL lدانشگاه آزاد اسلامی قزوین
 
بخش اصلی لیگ شبیه ساز امدادگرعامل
1-چین
2-فرزانگان 1 تهران
3-مصر

لیگ فوتبال 2 بعدی
1-چین
2-ژاپن
3-تیم دانشگاه  گیلان
 
موفقیت کاروان علمی جمهوری اسلامی ایران در این لیگ بعد از 6 سال است.

لیگ ربات های مجازی
1-امیرکبیر تهران اول
2-چین
 
لیگ ربات فوتبالیست سایز متوسط (بخش رقابت آزاد)
1-پرتغال
2- MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
3-هلند
 
در بخش  دانش آموزی در لیگ های مختلف مسابقات ، نتایج زیر به دست آمده است .
 
لیگ فوتبالیست سطح A
1-پرتغال
2-دبیرستان علامه حلی تهران
2-دبیرستان فرزانگان تهران
 
لیگ فوتبالیست سطح A سبک وزن
1-پرتغال
2-ایتالیا
3-تیم FAST &SMART  فریدون کنار مازندران

لیگ امدادگر دانش آموزی B
1-تیم سپنتا بنیادفرهنگی آموزشی امام صادق (ع)
2-پرتغال
3-اسلوواکی
 
 
   
دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.