تیم ملی کشتی فرنگی ایران با حضور عضو هیات علمی دانشگاه گیلان قهرمان آسیا شد

22 04 2024
کد خبر : 11788648
تعداد بازدید : 3441

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات آسیایی قرقیزستان که در اردیبهشت 1403 برگزار شد، با کسب 9 مدال(4 طلا، 3 نقره و 2 برنز) به مقام قهرمانی آسیا رسید و توانست هر 6 سهمیه المپیک پاریس را کسب نماید که دکتر بهمن میرزایی، عضو هیأت علمی گروه فیزیولوژی ورزشی دانشگاه گیلان، به عنوان مسئول آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در قرقیزستان در تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشت.​​​​​​​


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

05 05 2024

در نشست سرپرست دانشگاه گیلان با نماینده جوان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی عنوان شد / دانشگاه باید در همه امور مرجع استان باشد

دقایقی قبل سرپرست دانشگاه گیلان میزبان نماینده جوان رشت و خمام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که در این نشست در ارتباط با زمینه های مختلف استفاده از ظرفیت های نمایندگان در راستای توسعه دانشگاه و مرجعیت دانشگاه در مسائل مختلف استان و کشور بحث و تبادل نظر شد. دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه در این نشست با اشاره به اینکه انتظار از نمایندگان مجلس بالاست گفت: ما باید از ظرفیت های کلیه نمایندگان استان و به طور خاص نمایندگان مرکز استان در مجلس شورای اسلامی در راستای اعتلای نام و جایگاه دانشگاه استفاده کنیم. دکتر دوستار گفت: هر زمان سازمان ها و شرکت های استان در راستای حل مشکلات خود به دانشگاه رجوع کردند آن زمان می توانیم بگوییم که دانشگاه در ماموریت ها و رسالت های خود موفق عمل کرده است. سرپرست دانشگاه گیلان در ادامه با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه زمینه ساز رونق تولید، اشتغال و جهش تولید است تصریح کرد: درب های دانشگاه به روی صنایع استان باز است تا مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و متخصصین دانشگاهی ما برای حل مشکلات راهکار عملی ارائه نمایند. نماینده مقام عالی وزارت علوم در استان گیلان همچنین در این نشست بر اهمیت مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: نظام آموزشی ما می بایست در کنار دروس تئوری، مهارت آموزی را نیز به عنوان یک اصل به دانشجویان یاد دهد. دکتر مهدی فلاح نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست دانشگاه را خانه خود دانست و گفت: امیدوارم با همگرایی با سایر نمایندگان بتوانیم از ظرفیت های ملی و استانی برای رشد و توسعه دانشگاه استفاده کنیم. دکتر فلاح با اشاره به شعار سال و راهکارهای افزایش تولید و تحقق شعار سال توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ما با تمام توان آماده پیگیری مسائل دانشگاه در سطح ملی هستیم. نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد: که ماحصل برگزاری این نشست ها توسعه و ارتقای دانشگاه شود.  

05 05 2024

حضور دانشگاه گیلان در بین برترین دانشگاه‌های آسیا در رتبه‌بندی تایمز 2024

به گزارش مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، در آخرین گزارش رتبه‌بندی دانشگاه‌­های آسیایی تایمز 2024،  دانشگاه گیلان رتبه 400-351 را کسب کرد. در سال جاری 75 دانشگاه از کشور ایران حضور دارند، این در حالی است که تعداد دانشگاه‌های ایران در سال گذشته 65 دانشگاه بوده است که 9 دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته بودند. روش‌شناسی رتبه‌بندی آسیایی تایمز همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی تایمز است که از 13 شاخص در قالب 5 معیار آموزش (25)، پژوهش (30)، استنادات (30)، درآمد صنعتی (7.5) و وجهه بین‌المللی (7.5) بهره گرفته است. امسال در رتبه‌بندی آسیایی تایمز 739 دانشگاه از 31 کشور حضور دارند که دانشگاه‌ شینهوا ، دانشگاه پکن ، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور و دانشگاه توکیو  در رتبه‌های اول تا پنجم این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.  ​​​​​​​

01 05 2024

تالیف کتاب "فروپاشی یک امپراتوری: جامعه شناسی تاریخی ایران عهد ساسانی" توسط عضو هیات علمی دانشگاه

کتاب "فروپاشی یک امپراتوری: جامعه شناسی تاریخی ایران عهد ساسانی" توسط دکتر هادی نوری عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه تالیف شد. این پژوهش که ماحصل رساله دکتری مولف است به‌‌دنبال ارائه تبیینی جامعه‌‌شناختی درباره «فروپاشی امپراتوری ساسانی» است. تاکنون آثار زیادی در خصوص تاریخ و جامعه ایرانی عهد ساسانی نوشته شده است. با این همه، حجم پژوهش‌های موجود درباره موضوع خاص فروپاشی امپراتوری ساسانی بسیار اندک شمار است. این امر در حالی است که مسائل مختلفی در رابطه با فروپاشی امپراتوری ساسانی وجود دارد. آیا این فروپاشی ماهیتی «سیاسی» داشت یا «اجتماعی»؟ آیا این فروپاشی باید یک فرایند بلندمدت تغییر اجتماعی تلقی گردد یا یک رویداد کوتاه‌‌مدت سیاسی؟ آیا باید از ساختار اجتماعی به‌‌عنوان عامل علّی فروپاشی یاد کرد یا کارگزاران انسانی؟ نقش عوامل خارجی مانند امپراتوری روم و حمله اعراب مسلمان در روند فروپاشی ساسانیان چگونه است؟ نقش نیروهای اجتماعی درون جامعه ساسانی مانند روحانیون، کشاورزان، اشراف زمین‌دار و ارتباط آن‌ها با دولت ساسانی در روند فروپاشی ساسانیان چگونه است؟ و سرانجام، آیا بازیگران ایرانی شاهدان منفعل تاریخ کشور خود بودند یا عاملان فعال رویدادهای آن؟ برای این منظور، به‌سان فیلم‌بردار عمل کرده و در «زمان اجتماعی» مورد نظر فرنان برودل تا قرن آخر پارتیان به‌عقب بر می‌گردیم تا فروپاشی ساسانیان را با ردیابی تحولات نهادهای اجتماعی اواخر عصر پارتی جستجو کنیم نه چون یک تاریخ فرجام‌گرایانه بلکه تاریخی حال‌محور که بر پیوست تاریخی غیرفرجام‌گرایانه تأکید دارد. حالی تاریخی که درک اکنونیت آن تنها در پرتو فهم ریشه‌های تنومندش میسر خواهد بود. پس «جامعه‌شناسی تاریخی ساختارگرا» تولید می‌شود که از حیث نظری در چارچوب کارکردگرایی ساختاری قرار می‌گیرد و از حیث تاریخی در چارچوب منطق «آنالی» که هم ساختارگراست، هم تاریخ جامع است و هم تاریخی بلندمدت. از این روست که فروپاشی ساسانیان در لحظه قرن 7.م جستجو نمی‌شود بلکه به قرن 3.م برمی‌گردد تا سه شاخص ساختار، جامعیت و بلندمدتی در امتزاج نظریه ساختاری به مبنای تحلیل فروپاشی تبدیل شوند. یعنی جامعه‌شناسی تاریخی ساخت‌گرا، کلیت‌باور و بلندمدت تولید می‌شود که در آن علل ساختاری نظم و تغییر اجتماعی در قالبی نظام‌مند طی بستر تاریخی بلندمدت 500 ساله مورد کاوش قرار می‌گیرند، ویژگی‌های خاص ساختار و الگوی تغییر جامعه ساسانی برجسته می‌شود، با تأکید بر دو استراتژی تبیینی قابلیت‌های زیربنایی و تناقضات سیستمی در حد واسط نظریه‌پردازی و تحقیق تاریخی قرار می‌گیرد و در دسته جامعه‌شناسی تاریخی «کلان» جای می‌گیرد که علاقه‌مند به استفاده از تحلیل نظام‌مند برای بررسی دگردیسی‌های بزرگ‌مقیاس است. بر این اساس، مسأله «چرایی و چگونگی» فروپاشی در قالب علل داخلی و خارجی/ شروط لازم و کافی دنبال می‌شود. آیا فروپاشی امپراتوری ساسانی محصول تحولات درونی نظام ساسانی بود یا حمله اعراب مسلمان؟ و سهم هر کدام در این فروپاشی چگونه است؟ این پرسش به فروپاشی فقط در حد «علیت» ورود می‌کند و «پیامد» را به اثری آتی فرومی‌گذارد. از آن‌جا که نظم و تغییر دو مقوله به‌هم متصل تلقی می‌گردند درک نحوه تغییر در کیفیت نظم جستجو می‌شود و پیوستی تاریخی دنبال می‌گردد. درک ما از کیفیت نظم به مثابه وحدت ساختاری ملازم با پویایی در قالب مفهوم «تعادل پویا» است که عناصر جامعه را در تعاملات متقابل با هم به‌منزله فرایندهای داخلی و نظام‌های بیرون به‌مثابه محیط خارجی می‌بیند و انتظار دارد در صورت عدم توازن به پیامد بی سازمانی و تجزیه و فروپاشی منتهی شود.​​​​​​​

01 05 2024

در آئین بزرگداشت مقام معلم، از 33 استاد و کارمند نمونه آموزشی دانشگاه تقدیر به عمل آمد

آیین بزرگداشت مقام معلم و دهه سرآمدی آموزش و تجلیل از استادان و کارشناسان نمونه آموزشی دانشگاه، با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه و دانشگاهیان دانشگاه در تالار حکمت برگزار شد. دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان در این مراسم با تبریک روز معلم، یاد و خاطره شهید مطهری را گرامی داشت و به آثار ارزشمند شهید مطهری در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: وقتی از امام راحل درباره آثار شهید مطهری پرسیدند امام گفت: آثار شهید مطهری بلا استثنا همه خوبند. سرپرست دانشگاه گیلان به چندین ویژگی شخصیتی شهید مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری فردی بصیر بود و نسبت به زمان خودش شناخت کامل داشته و نسبت به مسائل موضع می گرفت. دکتر دوستار مطالعه عمیق و نقد عالمانه و روش شناسی منحصر به فرد را از دیگر ویژگی های شخصیتی شهید مطهری برشمرد. سرپرست دانشگاه گیلان خطاب به استادان دانشگاه گفت: ما باید انسان مداری و حفظ کرامت انسانی را در کلاس های درس رعایت کنیم و اینکه ما تلاش کنیم انسان ها را تخصصی بار بیاوریم که خروجی آن چاپ مقالات و مجلات و ... شود یک بعد علم است   اما بعد مهمتر بعد مهارت است و دانشگاه باید بتواند بعد مهارت آموزی را ایجاد کند. وی در ادامه به ساحت اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: خروجی نظام آموزشی نباید نسبت به رخدادهای پیرامونی بی تفاوت باشد. دکتر دوستار با اشاره به اهمیت ساحت تربیتی و معنوی و اخلاقی گفت: اخلاق گمشده بشریت است و ما اگر هزاران قانون و بخشنامه برای مهار و کنترل نظام اداری تنظیم کنیم اما اگر اخلاق چاشنی آن نباشد بی فایده است. سرپرست دانشگاه گیلان تاکید کرد: از تجسس در زندگی شخصی افراد دست برداریم تا در دانشگاهی که موصوف به دانشگاه اسلامی است در راستای کمال انسانیت قدم برداریم. وی در پایان با ذکر سخن رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه، سازمان ها محلی هستند برای ارتقای رشد معنوی انسان ها گفت: دنبال روزنه ای برای انجام دادن کارها باشیم نه برعکس آن عمل کنیم و اظهار امیدواری کرد که با همفکری و اولویت بندی مسائل بتوانیم چالش های پیش رو را حل کنیم و اثرگذاری آن را در جامعه ببینیم. حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان هم در این مراسم با تبریک روز معلم و تقدیر از تلاشگران عرصه علم و آموزش، به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد که  به سراغ جوان ها بروید که هر جا کار خیری و ثوابی است جوان ها سبفت می گیرند. حجت الاسلام عباسی با اشاره به حضور جوانان و فرهیختگان در دانشگاه گفت: باید از این فضا و فرصت استفاده کرد. وی در ادامه تولید علم و دانش، تربیت عالم و جهت دهی به این دو مقوله را از انتظارات رهبری از دانشگاه ها دانست. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به خیزش دانشجویان امریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و با بیان اینکه اگر فطرت ها بیدار شود دنیای ما دنیای دیگری خواهد شد گفت: در حمایت از مظلوم، استاد و دانشجو قیام می کنند و از جایگاه خودشان می گذرند.   دکتر محسن محمدی گلنگش معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی هم در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و گرامی داشت مقام شامخ استاد به شاخص های معلم و اخلاق مداری اشاره کرد و گفت: اینکه چه می گوییم مهم نیست چقدر به دانسته هایمان باور داریم و عمل می کنیم ما را به عنوان الگو قرار می دهد و اگر الگو شدیم معلم می شود بخشی از زندگی دانش آموز یا دانشجو و آن زمان برای همیشه در طول تاریخ زنده خواهیم ماند. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی همچنین به ارائه گزارشی از اقدامات این معاونت در یکسال اخیر پرداخت. شایان ذکر است در انتهای این مراسم نیز از 33 استاد و کارمند نمونه آموزشی دانشگاه با اهدای لوح و هدیه، تقدیر به عمل آمد.

01 05 2024

نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ تن از رؤسای دانشگاه های ایالات متحده / به دانشجویان و استادان غیور خود فرصت اعتراض بدهید

در پی دستگیری صدها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس آن کشور، سرپرست دانشگاه گیلان در حمایت از دانشجویان دستگیرشده و جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به 38 تن از رؤسای دانشگاه های ایالات متحده از جمله هاروارد، اموری، کلمبیا نامه‌ای ارسال کرد. متن نامه دکتر محمد دوستار، سرپرست دانشگاه گیلان به رؤسای دانشگاه های ایالات متحده به شرح زیر است: خبر تأسف‌بار دستگیری ده‌ها تن از دانشجویان و استادان دانشگاه شما توسط پلیس آمریکا موجب احساس نگرانی شدیدی در جامعه دانشگاهی شده است. همان‌گونه که مستحضرید دانشجو و استاد باید بتواند روحیه عدالت‌خواهی خود را حداقل در محیط علمی دانشگاه، آزادانه به نمایش گذارد. در چند ماهه اخیر رژیم غاصب اسرائیل بیش از 34 هزار انسان بی‌گناه از جمله هزاران کودک و هزاران زن را به طور عمدی به قتل رسانده است. مسلماً دانشجویان و استادان عدالت‌خواه در هر جایی که باشند نمی‌توانند رواج ظالمانه‌ی چنین رفتار و برخورد ددمنشانه‌ای را تحمل کنند. همانگونه که هیچ انسان آزاده‌ای مطابق با فطرت پاک خود نمی‌تواند آن را تحمل نماید. سکوت شما در برابر چنین رفتار ددمنشانه و نظاره‌گر بودن این صحنه‌های دلخراش موجبات حیرت فرهیختگان دانشگاهی را فراهم آورده است. از شما به عنوان یک دانشمند انتظار می‌رود که این جنایات را محکوم کرده و به دانشجویان و استادان غیور خود فرصت اعتراض بدهید. با توجه به استقلال جامعه دانشگاهی و منع ورود نیروهای امنیتی به این مراکز، سزاوار نیست که دانشجویان و استادان  را به دست مأموران سرکوبگر بسپارید. لطفاً به احترام انسانیت دستور دهید همه دانشجویان و استادان آزاد شده و به نحوه مقتضی از آنها دلجویی شود. ​​​​​​​  

29 04 2024

سومین دوره طرح اندیشه تمدن ساز در دانشگاه گیلان برگزار شد

مراسم افتتاحیه سومین دوره  طرح اندیشه تمدن ساز دانشگاه گیلان  با حضور سرپرست دانشگاه، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان و بیش از 100 نفر از اساتید شرکت کننده در سومین دوره طرح اندیشه تمدن ساز دانشگاه گیلان در تالار شهدای گمنام  دانشگاه برگزار شد. دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست گفت: با عنایت به اینکه این طرح با محوریت اندیشه رهبر فرزانه انقلاب مقام معظم رهبری طراحی شده است و معظم له نیز مبدع این نوع نگاه تفسیری در قبل از انقلاب در مشهد می باشند، شایسته است اساتید دانشگاه ها با گفتگو پیرامون این اندیشه، زمینه ترویج گفتمان اصیل انقلابی را در بستر آکادمیک دانشگاه فراهم آورند.  حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گیلان نیز در این نشست ضمن بیان ضرورت شکل گیری گفتگو و مباحثه بین اعضای هیأت علمی دانشگاه گفت: مأموریت دانشگاه را رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان تولید علم، تربیت عالم و جهت گیری علمی قرار داده اند و وظیفه قشر استادی برای حرکت در این مسیر در ابتدا فهم درست از علم و عالم پروری و جهت گیری و همچنین حرکت در این مسیر است. در پایان این افتتاحیه استادان  به بیان نظرها و پیشنهادهای خود برای ادامه هر چه بهتر این طرح پرداختند و دکتر مهدی هدایتی شهیدانی دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه گیلان نیز توضیحاتی پیرامون شیوه برگزاری طرح ارائه کرد.

30 04 2024

سرپرست دانشگاه گیلان در نشست با رئیس کل دادگستری استان، خواستار استفاده از ظرفیت های استادان و دانشجویان دانشگاه شد

صبح امروز طی نشستی که به میزبانی اداره کل دادگستری استان گیلان برگزار شد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه گیلان و دادگستری گیلان منعقد شد و سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست خواستار استفاده از ظرفیت های استادان و دانشجویان دانشگاه شد. دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست با بیان اینکه ما نیازمند کمک همه دستگاه‌ها هستیم گفت: ما تصمیم داریم دانشجویان را مهارت محور تربیت کنیم. سرپرست دانشگاه گیلان با تاکید بر هم افزایی دانشگاه و دادگستری گفت: خواسته ما این است که حضور قضات در دانشگاه گیلان و حضور دانشجویان رشته حقوق در دادگستری استان گسترش یابد. دکتر دوستار همچنین از رئیس کل دادگستری استان خواست تا در شورای حل اختلاف از ظرفیت های دانشجویان رشته حقوق استفاده نمایند. حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان هم در این نشست با تبریک روز معلم و تقدیر از جایگاه و شان رفیع معلم و استاد  و اهمیت علم آموزی تصریح کرد: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گرفته و حتی الامکان از دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه ها اجتناب شود. رییس شورای قضایی استان ضمن اعلام آمادگی دادگستری گیلان در راستای حل مشکلات قضایی دانشگاه افزود: دادگستری این توانایی را دارد که در کنار پژوهش های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم نماید و انتظار می رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل های کارشناسی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر باشد. در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در ارتباط با موضوعات مختلف، تفاهم نامه همکاری مشترک علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه گیلان و دادگستری استان گیلان به امضای دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان و حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان رسید. اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی مورد نیاز دادگستری کل استان گیلان توسط پژوهشگران، ایجاد کمیته مشترک بین دادگستری کل استان گیلان و دانشگاه گیلان به‌منظور ارائه راهکارهای کاربردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، هدايت و حمايت از پایان‌نامه‌های تحصيلات تکمیلی در راستای نيازهای تحقيقاتی دادگستری کل استان گیلان، همکاری مشترک در زمینه کارهای پژوهشی در ارتباط با موضوعات و چالش های قضایی در سطح استان گیلان، اجرای سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی به‌صورت مشترک طبق ضوابط و مقررات، از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

29 04 2024

در راستای گسترش تعاملات دانش بنیان، راه های همکاری دانشگاه گیلان و اداره کل گمرک بندرانزلی بررسی شد

در راستای گسترش تعاملات دانش بنیان، نشست سرپرست دانشگاه دانشگاه گیلان با ناظر ستاد گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با محوریت نقش آفرینی دانشگاه در پروژه های نیاز محور گمرکات استان، ارائه خدمات آزمایشگاهی، گسترش تعاملات و پژوهش های دریا محور به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد. دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست با بیان اینکه کشور ما نیازمند نظارت بیشتر و دقیق تری برای ورود کالا از مناطق مرزی است خاطر نشان کرد: توسعه همکاری نظام مند دانشگاه و گمرکات استان در قالب تفاهم نامه های مشترک امری ستودنی است و بررسی راهکار های توسعه تعاملات دوجانبه بر محور کریدور شمال-جنوب را برای استان و کشور، آینده پژوهانه دانست. دکتر صادق برزگر ناظر ستاد گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندانزلی هم در این نشست با ابراز خرسندی از حضور یک آزمایشگاه در دانشگاه گیلان با رتبه ملی در استان گیلان که پتانسیل ارائه خدمات به استان های همجوار را نیز دارد بر گسترش تعاملات در حوزه فعالیتی آزمایشگاه و توسعه دامنه آزمایشگاه در راستای نیاز مندی های گمرکات استان و کشور تاکید نمود. پس از این نشست ناظر ستاد گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندانزلی به اتفاق مدیران همراه از توانمندی های زیرساختی و دانش بنیان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان بازدید کردند. شایانذکر است آزمایشگاه ایزو ISO/IEC 17025، آزمایشگاه همکار استاندارد، آزمایشگاه تعیین ماهیت کالا، آزمایشگاه معتمد غذا و دار، آزمایشگاه شناسایی و ردیابی تراریخته در غلات و ... با دامنه فعالیت در حوزه های مختلف استاندارد های اجباری، تشویقی و تعیین ماهیت کالا مانند: کشاورزی و غذایی،  شیمی و پلیمر، فلزات، نخ و الیاف، نساجی، فرآورده های گوشتی و لبنی، آرایشی و بهداشتی، تراریخته، مصروفات حلال و ... از جمله ظرفیت های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان است که این آزمایشگاه ضمن آمادگی ارائه خدمات علمی به دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و مراکز علمی و صنعتی و تحقیقاتی منطقه و کشور، آمادگی عقد قرارداد و ارائه خدمات به تجار، شرکت های صنعتی و دستگاه های اجرایی استان، کشور و خارج از کشور را دارد.