حضور اساتید دانشگاه گیلان در نمایشگاه کتاب پاریس

28 03 2017
کد خبر : 3270912
تعداد بازدید : 435

سی و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس که از ۲۴ تا ۲۷ مارس ۲۰۱۷ (۴ تا ۷ فروردین ۱۳۹۶) در محل نمایشگاه‌های پورت دو ورسای پاریس در کشور فرانسه برگزار شد. فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در بازدید از غرفه های شرکت کننده، در غرفه جمهوری اسلامی ایران حضور یافته و از آثار به نمایش گذاشته شده بازدید کرد.

دانشگاه گیلان به همراه دانشگاه‌های فردوسی مشهد، تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، اصفهان و شیراز در نمایشگاه بین المللی کتاب پاریس شرکت کرد. این نمایشگاه که با حضور نمایندگان بیش از 50 کشور جهان، از جمله ایران، و بیش از 2000 نویسنده بین المللی از 24 لغایت 27 مارس 2017 در شهر پاریس فرانسه برگزار شد و حدود 200 هزار بازدید کننده داشت. دسته بندی های این نمایشگاه شامل کتاب، کتابخانه، ادبیات، شعر، رمان، هنر، کتاب های آموزشی و انتشارات دانشگاهی بود. در این نمایشگاه، غرفه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران با حضور ناشران دانشگاه های منتخب به نمایش آثاری در حوزه‌های ایران‌شناسی، تاریخ، دین و مذهب، ادبیات کهن و معاصر ایران پرداختند. غرفه جمهوری اسلامی ایران در پنج روز مذکور، شاهد برنامه‌های مختلفی از جمله روز نشر دانشگاهی، روز ایران، دیدار و گفتگو با استادان دانشگاهی ایرانی و رونمایی از آثار منتخب دانشگاهی بود و همچنین نشست «نشر دانشگاهی ایران و ضرورت تعامل با ناشران دانشگاهی بین‌المللی» با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه و با حضور استادان دانشگاه‌های شرکت کننده داخلی در خانه فرهنگ ایران برگزار شد. نمایندگان دانشگاه‌ گیلان در این نمایشگاه ضمن ارائه کتاب های منتخب دانشگاه گیلان، به مذاکره با ناشرین بین المللی و نمایندگان دانشگاه های فرانسه پرداختند. همچنین با توجه به حضور استادان، محققین و دانشجویان فرانسوی در این نمایشگاه، نمایندگان دانشگاه گیلان در جهت جذب دانشجویان غیرایرانی در دوره های تحصیلات تکمیلی در رشته های ایرانشناسی، هنر و معماری ایران، تاریخ و گیلانشناسی به معرفی توانمندی های دانشگاه پرداختند. در حاشیه این نمایشگاه، نمایندگان دانشگاه همچنین جلساتی با مسوولین دانشگاه های انسام پاریس و استراسبورگ داشتند. در نشست با مدیر روابط بین الملل و مسوول دانشجویان دکتری دانشگاه انسام پاریس بررسی نهایی برروی پروژه های مشترک دانشجویان دکتری رشته های فنی انجام شد و مقرر شد با انتخاب اساتید راهنما از دو دانشگاه، دوره دکتری مشترک آغاز شود. همچنین در نشست با قائم مقام رئیس و مدیر روابط بین الملل دانشگاه استراسبورگ طرفین در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه مدیریت و اقتصاد در دانشگاه گیلان، برقراری دوره های دکتری مشترک در رشته های علوم انسانی و حقوق، برگزاری دوره های تابستانی (Summer school) در رشته ریاضی و پذیرش دانشجویان رشته های شرق شناسی و ادبیات دانشگاه استراسبورگ در دانشگاه گیلان به توافق رسیدند.

گفتنی است دکتر علی باستی معاون دانشجویی و دکتر علی بانی مدیر مرکز همکاری های علمی و روابط بین الملل به نمایندگی از دانشگاه گیلان در این نمایشگاه حضور یافتند.

دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.