حضور دانشگاه گیلان برای سومین سال متوالی در فهرست برترین های نظام های رتبه بندی بین المللی

03 07 2019
کد خبر : 3197949
تعداد بازدید : 510

نظام رتبه‌بندی شانگهای و پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه های برتر خود در سال 2019 را منتشر کردند.

نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱۹ میلادی برای سومین سال، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد و بار دیگر دانشگاه گیلان در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت.

دانشگاه گیلان به ترتیب در رشته های عمران و مهندسی مکانیک در سال 2019 در بین 300 و 400 دانشگاه برتر نظام بین المللی شانگهای قرار گرفت.
شایان ذکر است رتبه ­بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه ­بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می­ شود که این رتبه‌ بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشـور چیـن برای اولین بار در ژوئـن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می­ شود.

رتبه بندی موضوعی شانگهای در سال ۲۰۱9 در۵۴ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم پایه (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی(۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی(۱۴ رشته) صورت گرفته است.

رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱9 از ۵ شاخص به شرح جدول زیر جهت ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا بهره گرفته است. وزن هر کدام از این شاخص ها متناسب با هر رشته تغییر می کند.

شاخص

توضیحات

PUB

تعداد تولیدات علمی در هر موضوع دانشگاهی

TOP

تعداد تولیدات علمی در مجلات برتر در هر حوزه

IC

درصد همکاری های بین المللی در تولید مقالات

CNCI

میانگین تاثیر مقالات (استنادات نرمال شده)

AWARD

تعداد برندگان جوایز مشهور بین المللی

 

دانشگاه گیلان در جمع ۳۵۱ دانشگاه‌ برتر جوان دنیا

پایگاه رتبه‌بندی "تایمز" فهرست سال ۲۰۱۹ دانشگاه‌های جوان دنیا با قدمت کمتر از ۵۰ سال را منتشر کرد. این پایگاه در سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۵۰ دانشگاه جوان برتر را منتشر و در در سال ۲۰۱۹ این تعداد را به ۳۵۱ دانشگاه افزایش داده است که در این سال نیز دانشگاه گیلان توانسته برای دومین سال متوالی نام خود را در فهرست نظام بین المللی تایمز قرار دهد. در بین ۳۵۱ دانشگاه برتر جوان دنیا که در رتبه‌بندی سال 2019 حضور دارند سهم جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه‌های جوان و برتر دنیا ۱۳ دانشگاه بوده است.

روابط عمومی دانشگاه گیلان استمرار حضور دانشگاه را در جمع برترین های نظام های رتبه بندی بین المللی تبریک عرض می نماید.


دسته بندی :
خبرها