دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اولين همايش سراسری علوم انسانی سلامت را برگزار می نماید .

11 06 2007
کد خبر : 3338235
تعداد بازدید : 42

  مرکز تحقيقات علوم انسانی سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  اولين همايش سراسری علوم انسانی سلامت را برگزار می نماید .

   Health Humanities  The 1st National Congress of

 06 آذر 1386  الی 07 آذر 1386

 اصفهان - ايران

     زبان اصلی همايش      فارسي

                            

   

  هدف از برگزاری اين همايش ارائه آموزش و دستاوردهای علمی و تبادل اطلاعات در زمينه تعامل بين رشته ای، علوم انسانی و سلامت می باشد.

اهداف همایش

  1- حوزه جامعه شناسی پزشکی - تغييرات اجتماعی و پزشکی - مفاهيم و نظريه های جامعه شناسی پزشکی - بررسی نقش عوامل اجتماعی در سلامت 2- حوزه روانشناسی سلامت - روانشناسی و ارائه خدمات بهداشتی – درمانی - جنبه های روانشناختی سلامت، بيماری و درمان - جنبه های روانشناختی حرفه پزشکی - روانشناسی سازمانی در سازمانهای بهداشتي-درمانی 3- حوزه انسانشناسی پزشکی - باورهای اجتماعی – فرهنگی جامعه پيرامون سلامت، بيماری و درمان - تعامل فرهنگ و بيماری - بررسی انواع مراقبت ها و درمانگريهای مرسوم در فرهنگ جامعه - روش شناسی انسان شناسی پزشکی - باورهای دينی و سلامت 4- حوزه حقوق و سلامت - مسئوليتها و قصورات پزشکی - حقوق بيماران - جنبه های حقوقی سقط جنين غير جنائی - حقوق، موسسات و نهادهای پزشکی - جنبه های حقوقی پيوند اعضا - حقوق بيمه های پزشکی 5- حوزه فلسفه پزشکی، تاريخ پزشکی و ....

 

 نحوه تنطيم خلاصه مقالات

  در تنظيم خلاصه مقالات موارد زير رعايت شود: 1. عنوان مقاله 2. نام نويسنده يا نويسندگان، نشانی پستی ارائه دهنده مقاله 3 .مقدمه واهداف:اهميت مساله تحقيق وذکر مختصری ازپيشينه پژوهش 4. روش اجرا: چگونگی جمع آوری اطلاعات، روش انجام مطالعه و معيارهای ورود و خروج 5. نتايج (يافته های پژوهش) 6. بحث ونتيجه گيري: تفسير نتايج بدست آمده در پژوهش و مقايسه منطقی با نتايج ساير تحقيقات مشابه 7. کلمات کليدی (Key words) : حداکثر5 مورد 8. خلاصه مقالات بايستی حداکثر شامل 250 کلمه باشد که به صورت متناسب بين بخشهای فوق الذکرتقسيم گردد. 9. همکاران محترم جهت ثبت نام و ارسال خلاصه مقاله می توانند به آدرس اينترنتي:www.seminars.mui.ac.ir/ichh مراجعه و از طريق انتخاب گزينه ((ثبت نام)) در سمت راست صفحه مذکور نسبت به ثبت نام Online در همايش اقدام نمايند. در هنگام ثبت نام Online ازفرد درخواست می شود که شناسه و رمز عبوری برای خود انتخاب کند که برای ورود مجدد به سيستم، ارسال خلاصه مقاله، پيگيری و يا ويرايش خلاصه مقاله ارسالی خود و همچنين دريافت نتيجه نهايی پذيرش ويا رد، نوع ارائه، تاريخ و زمان ارائه مقاله مورد استفاده قرار می گيرد. پس ازثبت نام، تاييديه ثبت نام به طور خودکار به آدرس پست الکترونيکی فرد ثبت نام کننده ارسال خواهد شد. 10. همکاران شرکت کننده با ارائه مقاله می توانند پس از ثبت نام اوليه از طريق شناسه و رمز عبور تعريف شده خود وارد بخش ((ارسال خلاصه مقاله)) در همان صفحه شده و خلاصه مقاله خود را به زبان فارسی و انگليسی به صورت Online ارسال نمايندکه در اين صورت، تاييديه دريافت خلاصه مقاله به آدرس پست الکترونيکی فرستنده ارسال خواهد شد. ضمناً ارسال کنندگان خلاصه مقاله تا قبل از تاريخ اتمام فرصت ارسال خلاصه مقاله ميتوانند با اتصال به سيستم نسبت به ويرايش خلاصه مقاله ارسالی اقدام نمايند. بديهی است دبير خانه همايش از پذيرش مقاله به صورت دورنگار، پست عادی و يا الکترونيکی معذور بوده و علاقمندان می بايست صرفا" از طريق آدرس اينترنتي: www.seminars.mui.ac.ir/ichh نسبت به ثبت نام وارسال خلاصه مقاله اقدام نمايند. در صورت نياز به توضيحات بيشتر با شماره تلفن های دبيرخانه ی همايش تماس حاصل فرماييد. 11. خلاصه مقاله ارسالی در صورت پذيرش بدون هيچ گونه تغييری در کتاب خلاصه مقالات چاپ می گردد و صحت علمی وادبی مقاله به عهده نويسنده يا نويسندگان می باشد. 12. مهلت ارسال خلاصه مقاله حداکثر تا تاريخ 15/6/1386 می باشد و پس از آن سيستم Online پذيرش مقالات فعال نخواهد بود. 13. نحوه ی ارائه مقالات در همايش به صورت شفاهی (Oral ) و پوستر ((Poster می باشد. تذکر: ازسخنرانان محترم مقالات تقاضا می شود مقاله های خود را صرفا" از طريق نرم افزار power point تهيه و ارائه نمايند. بديهی است نمايش و ارائه ی اسلايدها به صورت اسلايد معمولی از طريق دستگاه پروژکتور اسلايد امکان پذير نخواهد بود.

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.