دانشگاه گیلان از بین رتبه های برتر کنکور سراسری جهت تحصیل در این دانشگاه دعوت می نماید

02 08 2010
کد خبر : 3320519
تعداد بازدید : 1412
ضمن عرض تبریک به تمامی برگزیدگان و پذیرفته شدگان کنکور سراسری 89 ، دانشگاه گیلان با بیش از 30 سال تجربه در پرورش متخصصین و کارشناسان آینده کشور افتخار دارد که امسال نیز همانند سال های گذشته پذیرای جوانان و متخصصین فردای ایران باشد.

معرفی دانشگاه گیلان

دانشگاه گیلان در سال 1355 تأسیس و طی قراداد مشترکی با آلمان غربی  فعالیت خود را با 150 نفر دانشجو در 9 رشته تحصیلی آغاز کرد .  این دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سال 1358 فعالیت خود را به صورت مستقل از سرگرفت و  در حال حاضر با 7 دانشکده و یک واحد بین المللی و دو پژوهشکده مشغول به فعالیتهای آموزشی و پژوهشی  است . دانشگاه گیلان هم اکنون دارای 407 نفر کادر هیأت علمی و  12800 نفر دانشجو است که در 162 رشته تحصیلی (کارشناسی 50 رشته ، کارشناسی ارشد 75 رشته و دکتری 37 رشته ) مشغول به تحصیل می باشند .

دانشکده های دانشگاه گیلان عبارتند از :

1. دانشکده ادبيات و علوم انسانی

1- پژوهشکده حوضه آبی خزر
2- پژوهشکده گیلان شناسی

معرفی اجمالی رشته های تحصیلی دانشکده های دانشگاه گیلان

دانشکده علوم پایه :
کارشناسی :   ریاضی (محض و کاربردی) ، آمار ، شیمی(محض و کاربردی)،فیزیک (هسته ای - جامد)،زیست شناسی (جانوری،دریاو علوم سلولی)
کارشناسی ارشد : ریاضی محض ، ریاضی کاربردی ، شیمی فیزیک ، شیمی آلی ، شیمی معدنی ، شیمی تجزیه ، فیزیک حالت جامد ، فیزیک نظری ، فیزیک هسته ای ، فوتونیک ، زیست شناسی - بیوشیمی ، علوم دریایی و اقیانوسی (زیست دریا - جانوران دریا) ، زیست شناسی - علوم گیاهی(سیستماتیک گیاهی) ، زیست شناسی - علوم جانوری(بیولوژی تکوینی) ، زیست شناسی - علوم گیاهی( فیزیولوژی گیاهی) ، ژنتیک
دکتری : ریاضی محض - آنالیز هارمونیک ، ریاضی محض - معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی ، ریاضی محض - گروههای توپولوژیک ، ریاضی محض - نظریه احتمال ، ریاضی محض - جبر ، ریاضی محض - انالیز تابعی ، ریاضی کاربردی - حل عددی معادلات تابعی ، ریاضی کاربردی - روشهای عددی در جبر خطی ، ریاضی کاربردی - فرایندهای تصادفی ، ریاضی کاربردی - مسائل مقدار مرزی ، شیمی محض - فیزیک ، شیمی محض - آلی ، شیمی محض - معدنی ، شیمی محض - تجزیه ، فیزیک حالت جامد ، فیزیک نظری ، فیزیک هسته ای ، بیوشیمی

دانشکده فنی :
کارشناسی :  مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی نساجی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی شیمی
کارشناسی ارشد :  مهندسی برق - الکترونیک ، مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی ، مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی ، مهندسی نساجی - شیمی نساجی ، مهندسی عمران - سازه ، مهندسی عمران - مکانیک خاک و پی ، مهندسی عمران - راه و ترابری
دکتری : مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی، مهندسی عمران خاک و پی

دانشکده کشاورزی :
کارشناسی : زراعت، باغبانی،علوم دامی،گیاه پزشکی،خاک شناسی،مهندسی آب،توسعه روستایی،بیوتکنولوژی
کارشناسی ارشد : مهندسی کشاورزی - اصلاح نباتات ، مهندسی کشاورزی - زراعت ، مهندسی کشاورزی - علوم باغبانی (میوه کاری) ،مهندسی کشاورزی - علوم باغبانی (سبزی کاری) ، مهندسی کشاورزی - علوم باغبانی (گیاهان زینتی) ، مهندسی کشاورزی - خاکشناسی (شیمی و حاصلخیزی خاک)، مهندسی کشاورزی - علوم خاک ( پیدایش،رده بندی وارزیابی خاک) ، مهندسی کشاورزی - خاکشناسی ( فیزیک و حفاظت خاک)، مهندسی کشاورزی - علوم دامی (غذا و تغذیه دام) ، مهندسی کشاورزی - علوم دامی (ژنتیک و اصلاح دام) ، مهندسی کشاورزی - علوم دامی (فیزیولوژی دام) ، مهندسی کشاورزی - حشره شناسی کشاورزی ، مهندسی کشاورزی - بیماری شناسی گیاهی ، مهندسی کشاورزی - بیوتکنولوژی کشاورزی ، مهندسی کشاورزی - توسعه روستایی
دکتری : مهندسی کشاورزی - علوم باغبانی (میوه کاری) ،مهندسی کشاورزی - علوم باغبانی (سبزی کاری) ، مهندسی کشاورزی - علوم باغبانی (گیاهان زینتی) ، مهندسی کشاورزی ( اصلاح نژاد دام ) ، مهندسی کشاورزی ( حشره شناسی )

دانشکده ادبیات و علوم انسانی :
کارشناسی :  زبان و ادبیات فارسی،معارف اسلامی،زبان و ادبیات انگلیسی،علوم اجتماعی،گیلان شناسی،مدیریت،روان شناسی،حقوق،زبان و ادبیات عرب، علوم تربیتی، زبان روسی، علوم سیاسی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری.
کارشناسی ارشد : زبان و ادبیات فارسی،علوم اجتماعی- جامعه شناسی،روانشناسی عمومی،مدیریت صنعتی،آموزش زبان انگلیسی ، حقوق ، علوم سیاسی
دکتری : زبان و ادبیات فارسی

دانشکده منابع طبیعی :
کارشناسی : شیلات،جنگلداری،محیط زیست،مرتع و آبخیز داری
کارشناسی ارشد : مهندسی منابع طبیعی - جنگلداری ، مهندسی منابع طبیعی - شیلات
دکتری : جنگلداری

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی :
کارشناسی :  تربیت بدنی ، مدیریت تربیت بدنی
کارشناسی ارشد : تربیت بدنی - فیزیولوژی ورزشی ، تربیت بدنی- مدیریت ورزشی ، تربیت بدنی -حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی
دکتری : تربیت بدنی - فیزیولوژی ورزشی ، تربیت بدنی- مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی

دانشکده معماری و هنر :
کارشناسی : معماری ، مهندسی شهرسازی ، گرافیک ، نقاشی ، موسیقی
کارشناسی ارشد :  معماری

پردیس بین الملل انزلی :

کارشناسی ارشد :  معماری ، مهندسی عمران ( سازه ) ، مهندسی عمران ( خاک و پی ) ، فنآوری اطلاعات ، مدیریت MBA ،  حقوق خصوصی ، حقوق بین الملل ، علوم سیاسی ، روابط بین الملل ، آموزش زبان انگلیسی ، باغبانی ، ژنتیک ، سلولی ملکولی

آدرس دانشگاه :
ایران ، رشت ، کیلومتر 5 جاده رشت - قزوین ، دانشگاه گیلان
تلفن : 6690571 - 0131 - 98+       دورنگار : 6690582 - 0131 - 98+
پایگاه اینترنتی : www.guilan.ac.ir
پست الکترونیک : pr@guilan.ac.ir

معرفی استان گیلان

گیلان سرزمین جنگل و باران؛ برنج و نوغان ؛ بستر رودهای خروشان و پهنه ی رویش بنفشه ها , پامچال ها , نیلوفرهای آبی , زیستگاه قوها و مرغابی ها و هزاران گیاه چشم نواز و زیبایی ها ی بیشمار دیگر ، جایی که جلگه و دریا و کوهستان روی در هم می سایند و شب و روز امواج خروشان دریا بر ساحل و ماسه زارهای آن بوسه می زنند . سرزمینی سرشار از حیات و مملو از نشاط که طبیعت سحر انگیز آن نه تنها مایه پویش و سختکوشی است بلکه الهام بخش آرامش و نیرو بخش اندیشه و خلاقیت است .

برای آشنایی بیشتر با گیلان سرای سبز ایران

با آرزوی توفیق

روابط عمومی دانشگاه گیلان

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.