در تحقیق دانشجویی؛ ظرفیت‌های برندپذیری گردشگری شهر رشت بررسی شد

06 06 2020
کد خبر : 3197186
تعداد بازدید : 623

الهام مبارکی املشی دانش آموخته رشته شهرسازی دانشگاه گیلان زیر نظر اساتید دانشگاه دکتر حسن احمدی و دکتر مهرناز مولوی با  ارائه تصویر شهر رشت به عنوان یک مقصد گردشگری، به بررسی هویت برند مقصد شهر رشت پرداخت.

وی در این تحقیق دستیابی به برند شهری را به مثابه  دارایی مهم در راستای توسعه شهر بیان نموده و آن را ابزاری اثربخش در راستای تمایز و  بهبود جایگاه نظام شهری و افزایش نفوذ و اعتبار مدیریت شهری بیان داشته است.

 مبارکی با اشاره به نقش و جایگاه برند به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل جذب گردشگر در دنیای امروزی به پتانسیل‌های بالای شهر رشت در خصوص شاخص­های مهمی چون فرهنگ غذایی ، صنایع دستی و وجود منابع طبیعی و دارایی­های انسانی پرداخته و  بیان تنوع غذایی، استفاده از تولیدات بومی و محیط ‌زیست شهری مطلوب را جاذبه‌های برند­سازی قابل طرح و جاذب می­داند تا لزوم عنوان شهر رشت به مقصد گردشگری احساس ‌شود.

بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود و احیای آنها در شهر رشت وجه تمایز نسبت به شهرهای دیگر بوده و وجود فرهنگی غنی در گیلان در کنار جاذبه های طبیعی موجب جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

تعیین ظرفیت‌های برندپذیری گردشگری شهر رشت همچون غذاهای سنتی رشت و بازار رشت، حمایت مجموعه مدیران شهری و منابع زیرساختی همچون ترابری و اقامتگاهها و معرفی منابع در دسترس میتواند به جذب گردشگر و جاذبه سرمایه گذار جهت اولویت به منظور سرمایه‌گذاری در رشت کمک نماید.

مجموعه دانشگاه گیلان در تلاش است تا با استاده از ظرفیت­های علمی اساتید و دانشجویان و تحقیقات صورت گرفته همراهی علمی با مدیریت شهری شهر رشت را به جهت تحقق این تحقیق داشته باشد.


دسته بندی :
خبرهای علمی