دومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران برگزار می شود

14 11 2010
کد خبر : 3319199
تعداد بازدید : 108
سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی تصمیم دارد تا با برگزاری دومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی ویژه دانشجویان، گامی بزرگ در تحقق اهداف و آرمان های مدنظر بردارد.

 

اهداف جشنواره:

اعتلای فرهنگ کتابخوانی در بین دانشجویان

ارتقاء سطح دانش قرآنی دانشگاهیان

ایجاد فضای پرسش و پاسخ دانشجویی در نشست های قرآنی

آشنایی دانشجویان با منابع دینی و اسلامی در جهت پاسخ به شبهات

محور جشنواره:

کتاب «منشور عقاید امامیه» تألیف حضرت آیت ا... العظمی جعفر سبحانی (مدظله العالی)

بخش های مختلف جشنواره:

1ـ مسابقه حضوری کتبی

2ـ مسابقه های غیرحضوری (مکاتبه ای ـ پیامکی ـ اینترنتی)

3ـ کرسی های آزاد اندیشی در 10 دانشگاه کشور

4ـ مسابقه های رادیو تلویزیونی «این شرح بی نهایت»

5ـ سلسله نشست های تخصصی ایکنا

6ـ سلسله سخنرانی های رادیو تلویزیونی

7ـ انتشار نشریه

 

1ـ مسابقه حضوری:

این مسابقه بصورت همزمان در تاریخ 18 آذر ماه 1389 در تمام دانشگاههای کشور و بصورت تستی در مکانی که توسط ستاد اجرایی استان مشخص خواهد شد، برگزار می شود.

2ـ مسابقه غیرحضوری:

این مسابقه ها در پاییز 1389 بصورت اینترنتی، مکاتبه ای (از طریق روزنامه ها) و پیامکی برگزار می شود.

شرکت در این بخش از جشنواره برای عموم آزاد می باشد. علاقه مندان جهت شرکت و اطلاعات بیشتر به سایت http://www.quran.ir مراجعه نمایند.

3ـ برپایی کرسی های آزاد اندیشی:

این نشست ها درباره مهم ترین موضوعات کتاب که به مباحث روز نیز مرتبط است، توسط اساتید مختلف در 10 دانشگاه برتر کشور برگزار خواهد شد.

4ـ مسابقه های رادیو تلویزیونی «این شرح بی نهایت»:

با مساعدت و همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تصمیم بر این است که با تهیه و تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی و همچنین با طراحی سؤال که پاسخ آنها توسط پیامک دریافت می گردد، بستری فراهم شود تا شرایط برای حضور فراگیر و عموم علاقه مندان به شرکت در این جشنواره نیز مهیا گردد.

5ـ سلسله نشست های تخصصی ایکنا:

این نشست ها با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین رادیو قرآن در محل خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با هدف بررسی موضوعات مطرح شده در کتاب «منشور عقائد امامیه» برگزار می گردد.

6ـ سلسله سخنرانی های رادیو تلویزیونی:

این برنامه ها با حضور کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه و در رأس آنها با حضور مؤلف گرانقدر کتاب، حضرت آیت ا... سبحانی شرایط را برای انس هر چه بیشتر عموم جامعه با متون و کتب قرآنی و دینی فراهم خواهد کرد.

7ـ انتشار نشریه رایحه:

دو هفته نامه تخصصی قرآن کریم که توسط خبرگزاری قرآنی ایران ایکنا منتشر می شود یکی از شماره های خود را به این جشنواره اختصاص خواهد داد.

جوایز:

کمک هزینه عمره مفرده ـ کمک هزینه عتبات عالیات ـ کمک هزینه مشهد مقدس ـ 3000 بن خرید کتاب

 

دانشجویان عزیز جهت اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی www.quran.ir مراجعه فرمایند یا با شماره تلفن 66402882 ـ 66970775 ـ 021 سازمان فعالیتهای قرآنی دانشجویان کشور تماس حاصل فرمایند.

دانشجویان دانشگاه گیلان می توانند جهت ثبت نام و دریافت کتاب (رایگان) به مدیریت امور فرهنگی دانشگاه واقع در طبقه پنجم سازمان مرکزی مراجعه فرمایند.

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.