دکتر احمد باقری به سمت معاون اداری و مالی دانشگاه منصوب شد .

25 05 2009
کد خبر : 3326041
تعداد بازدید : 89
در پی استعفای دکتر صادق حسن نیا از سمت معاون اداری و مالی دانشگاه ، طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه آقای دکتر احمد باقری دانشیار دانشکده فنی به این سمت منصوب شد .

در همین رابطه مراسم تودیع و معارفه ای در روز یکشنبه 3/3/88 در تالار حکمت برگزار شد . در این مراسم در ابتدا دکتر حسن نیا گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده پرداخت و گفت : علیرغم اینکه دانشگاه در طی سالهای گذشته با تنگناههای مالی مواجه بود ولی شاهد پیشرفتهای بسیار خوبی در بخشهای مختلف بوده ایم . وی افزود : حوزه معاونت اداری و مالی به عنوان واحد پشتیبانی کننده واحدهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند به وظایف و مأموریت های خود به نحو قابل قبولی عمل نماید . وی در بخش دیگری از گزارش خود به اجرای طرح بهبود فرآیندها اشاره کرد  و گفت : با اجرای این طرح بسیار از عملیات های سازمانی در دانشگاه تسهیل و روانسازی شده است و دانشگاه گیلان از دانشگاه های پیشرو در اجرای این طرح است . پشتیبانی از فعالیت های عمرانی ، تشکیل هیأت اجرایی تشکیلات نیروی انسانی غیر هیأت علمی ، اصلاح روشها ، اجرای تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی طبق مصوبه دولت ، تبدیل وضعیت پرسنل پیمانی به رسمی از جمله اقداماتی است که معاون اداری و مالی به آن اشاره نمود .

 

در ادامه جلسه رئیس دانشگاه گیلان ضمن تشکر از تلاشهای دکتر حسن نیا در طی تصدی معاونت اداری و مالی گفت : با تغییر نظام بودجه بندی دانشگاه ها از سال 85 و تعیین اعتبارات بر اساس سرانه تعداد دانشجو محدودیت ها و مشکلاتی در بودجه دانشگاه به وجود آمد و باعث شد تا دانشگاه نتواند قدرت عمل کافی را برای مدیریت منابع مالی داشته باشد . وی گفت با تعیین بودجه به صورت سرانه تعداد دانشجوی روزانه ، اعتبارات دانشگاه گیلان در سال 85 کاهش یافت و از سوی دیگر به جهت آنکه حدود 85% اعتبارات دانشگاه را هزینه های پرسنلی و حقوق تشکیل می دهد و این مبلغ از اعتبارات به صورت کامل در اختیار سازمان اقتصاد دارایی برای پرداخت حقوق قرار می گیرد ، دانشگاه عملا با محدودیت شدید مالی مواجه شد .

دکتر عبدا... حاتم زاده در ادامه افزود : مدیریت دانشگاه به منظور رفع این محدودیت ها تصمیمات و برنامه جدیدی را تنظیم و اجرا کرد و به منظور افزایش دانشجو برنامه ریزی لازم انجام شد . وی در ادامه افزود : اگر چه افزایش دانشجو بدون داشتن امکانات ، فضای آموزشی و بستر لازم و مناسب امکان پذیر نیست ولی تلاش شد تا با افزایش درآمد ، اعمال صرفه جویی و بهره وری منابع پروژه های نیمه تمام به اتمام رسیده و دانشکده ها گسترش پیدا کنند .

دکتر حاتم زاده در ادامه به فعالیت های عمرانی دانشگاه اشاره کرد و گفت : در طی چهار سال گذشته در زمینه عمرانی گامهای بسیار خوبی برداشته شد به گونه ای که در طی این چهار سال 50 هزار مترمربع به فضای های دانشگاه افزوده شد . وی گفت در طی این مدت سلف سرویس مرکزی که از سال 72 شروع شده بود به اتمام رسید ، ساختمان گیلان شناسی نیز در حال حاضر به بهره برداری رسیده است  . وی افزود مسجد دانشگاه و سالن های ورزشی مجتمع و یک خوابگاه دانشجویی نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد . رئیس دانشگاه گیلان در ادامه به ساخت دانشکده معماری و هنر و توسعه دانشکده کشاورزی اشاره کرد و گفت این پروژه های در حال حاضر با سرعت خوبی در حال پیشرفت است . بازارچه دانشگاه ، سالن ورزشی تربیت بدنی ، خانه فرهنگ ،  تجهیز و راه اندازی سالن های کامپیوتر دانشکده ها ، تأسیسات زیر بنایی دانشگاه ، گازکشی پردیس اصلی و دانشکده تربیت بدنی و توسعه شبکه فیبر نوری از جمله اقدامات انجام شده است که رئیس دانشگاه از آن نام برد .

در ادامه ضمن معارفه آقای دکتر احمد باقری به عنوان معاون جدید اداری و مالی از دکتر صادق حسن نیا تقدیر و تشکر به عمل آمد .

 

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.