دکتر امید از رسانه های جمعی برای تبیین و ترویج گفتمان وقف و امور خیّریه درآموزش عالی تقدیر کرد

22 03 2015
کد خبر : 3291064
تعداد بازدید : 279
دکتر محمد حسین امید، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و قائم مقام ستاد خیّرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از همکاری و مساعدت رسانه های جمعی در سال 1393برای تببین و ترویج گفتمان خیّرین آموزش عالی تقدیر و تشکر کرد.

دکتر امید با اشاره به تاکید وزارت علوم بر افزایش نقش و مشارکت عمومی در توسعه زیر ساخت های آموزش عالی کشور و متنوع سازی منابع درآمدی دانشگاه ها، برنامه ریزی و اقدامات مجدّانه یک سال اخیر وزارت علوم در حوزه خیّرین را ناشی از این دیدگاه راهبردی دانست. معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در ادامه سخنان خود مطرح كردن موضوع گفتمان خیّرین آموزش عالی در ابتدای سال جاری را در راستای فضا سازی و ایجاد زمینه لازم برای توجه اذهان اقشار مختلف عنوان کرد و بر ادامه این مسیر و تلاش و کوشش بیشتر مجموعه آموزش عالی در سال آینده برای تبیین، ترویج و تثبیت گفتمان خیّرین آموزش عالی تاکید کرد. قائم مقام ستاد خیّرین وزارت علوم با اشاره به کارکردهای مثبت و اثربخش رسانه ها در تمامی جوانب دنیای امروزی، نقش رسانه های جمعی در فرهنگ سازی ارزش های انسانی و اسلامی در جامعه را بسیار پر بار ارزیابی کرد و ارتباط و تعامل تنگاتنگ ستاد خیّرین وزارت علوم با تمامی رسانه های جمعی کشور در سال آتی، برای معرفی بیشتر ابعاد و ماهیت گفتمان خیّرین آموزش عالی در تمامی سطوح جامعه و به تبع آن جلب نظر و جذب مشارکت خیّرین و واقفین را یکی از مهم ترین برنامه های این ستاد عنوان کرد. دبیر ستاد خیّرین وزارت علوم در پایان ضمن درخواست از رسانه ها  برای معرفی صحیح کارکردهای مهم آموزش عالی به اقشار مختلف جامعه و نیز نیازها و مشکلات این مجموعه؛ نقش اصحاب رسانه در ترغیب و تشویق عموم مردم به مشارکت در پیشرفت و اقتدار علمی کشور از طریق حضور در مجموعه آموزش عالی را مهم و تعیین کننده ارزیابی کرد و از تمامی رسانه های کشور که در یکسال اخیر در زمینه انعکاس اخبار و رویدادهای مجموعه خیّرین آموزش عالی همکاری و همراهی داشته اند تقدیر و تشکر کرد. 

 
دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.