دکتر ذبيحی مشاور نيروی انسانی رئيس جمهور در جمع اساتيد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گيلان

07 02 2009
کد خبر : 3327586
تعداد بازدید : 129
مشاور نيروی انسانی رييس جمهور گفت: امام خمينی (ره ) بنيانگذار جمهوری اسلامی درس "ما می توانيم" را به ما آموخت. "دکتر علی ذبيحي" روز چهارشنبه در نشست اساتيد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گيلان در تالار حکمت دانشگاه گيلان در رشت افزود: امام راحل خودباوری را برای ما به ارمغان آورد.

وی گفت: اينکه ما به خودمان برگرديم و خودمان را باور داشته باشيم از شاخصه های مهمی بود که حضرت امام (ره ) به ما درس داد.
مشاور نيروی انسانی رييس جمهور اظهار داشت: دفاع مقدس نمونه بارزی از اين خودباوری است.
وی افزود: ايرانی با خصلت باور کردن خودش و جوانانش می تواند در بالاترين سطح علمی دنيا فعاليت کند و در مدت کوتاهی به آن چه که آنها تصورش را نمی کردند، دست پيدا کند.
وی گفت: فضايی که در کشور ايران طنين انداز کرده اينکه همه ما می توانيم در عرصه های مختلف فعاليت کنيم، به برکت خون شهدا، جانبازی و ايثارگری افرادی بود که به هر ميزان آنها را قدر بدانيم، باز کم است.
وی با بيان اين مطلب که امروزجمهوری اسلامی همچون نگينی در دنيامی درخشد، افزود: ملت ها آرزوی داشتن فضايی مانند جمهوری اسلامی را در ذهن دارند.
ذبيحی خاطر نشان کرد: ايرانی در نقاط مختلف دنيا از اينکه يک ايرانی است، افتخار می کند.
وی گفت:امسال سی امين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی است، تا سال گذشته اغلب تصميم گيران و مديران غربی بويژه آمريکايی ها ايران را تهديد می کردند که بايد نظام جمهوری اسلامی در ايران تغيير کند.
وی اضافه کرد: اما اين عظمت و قدرت ايران و موفقيت جوانان در زمينه های مختلف موجب شد که در يک سال گذشته در هيچ يک از مذاکره و بيانيه ای مبنی بر تغيير نظام جمهوری اسلامي، مطرح نشود.
مشاور نيروی انسانی رييس جمهور اظهار داشت: همه اين ها در اثر مقاومت ، پايداری و خودباوری است که حضرت امام خمينی (ره ) برای ما به ارمغان آورد و ما دنبال کرديم و موفق شديم.
وی گفت: ايران اسلامی در مدت 30 سال از پيروزی انقلاب اسلامی به موفقيتهای زيادی در زمينه های مختلف از جمله هوا فضا، انرژی هسته اي، نانوتکنولوژي، پزشکی و .
.
.
.
دست يافت.
وی خاطر نشان کرد: همه آن چيزهايی که در مدت 30 سال از پيروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دست آورديم، در نتيجه "ما می توانيم" تحقق يافت.
ذبيحی اضافه کرد: اما با توجه به کسب موفقيتهای مختلف در اين مدت، باز بايد روز به روز خودمان را بالا بکشيم و از آن چه که هستيم، قانع نباشيم.
وی با اشاره به شتاب فعاليت ها در دولت نهم، گفت: رشد توليد فولاد کشور در 38 سال گذشته، 5/10 ميليون تن بود اما امروز ظرفيت توليد آن به 16 ميليون تن رسيد.
وی با بيان اين مطلب که حدود 15 سال از فعاليت صنعت آلومينيوم در کشور می گذرد، افزود: در 12 سال قبل از اين دولت، رشد توليد اين صنعت 200 هزار تن بود در حاليکه امروز به 480 هزار تن رسيد.
وی با اشاره به ماهواره اميد که ديروز در مدار قرار گرفت، گفت: 10 و 15 سال در زمينه اينکه بايد در عرصه هوا فضا مستقل باشيم بحثهايی مطرح می ـ شد اما تا قبل از اين دولت پنج درصد کار انجام نشده بود.
مشاور نيروی انسانی رييس جمهور خاطر نشان کرد: در دولت نهم در بودجه دانشگاهها و آموزش و پرورش 5/2 برابر رشد داشتيم.
نشست اساتيد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان گيلان روز چهارشنبه به مناسبت گراميداشت دهه مبارک فجر و سی امين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه گيلان برگزار شد.
در اين نشست "دکتر عبدالله حاتم زاده" رييس دانشگاه گيلان،حاج آقای شاکری جانباز 70 درصد دفاع مقدس و جمعی از اساتيد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان گيلان حضور داشتند.
در پايان 30 نفر از اساتيد نمونه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان گيلان تجليل شدند.

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.