دکتر نوبخت در گردهمایی حامیان دانشگاه گیلان: اقدامات خیرین حرکت در راستای اهداف کلان ملی کشور است

01 06 2016
کد خبر : 3278928
تعداد بازدید : 472

گردهمایی حامیان و خیرین دانشگاه گیلان عصر روز سه شنبه 11 خرداد 1395 در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در ابتدای این گردهمایی،ضمن خیر مقدم به حاضران به معرفی دانشگاه گیلان پرداخت.

رئیس دانشگاه گیلان در ادامه مهمترین سیاست مدیریت دانشگاه را ارتقاء کیفیت دانشگاه در همه ابعاد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، رفاهی و ... دانست.

وی با اشاره به تأثیر حمایت خیرین و حامیان دانشگاه در کیفی سازی فعالیت های دانشگاه گفت: اگر دانشگاه گیلان بخواهد با دانشگاه های بزرگ کشور رقابت کند چاره ای جز اندیشیدن به کیفیت فعالیت های خود ندارد و تنها حامیان و خیرین هستند که می توانند به تحقق این امر سرعت ببخشند و باعث جهش در مسیر حرکت علمی دانشگاه شوند.

ایشان در ادامه با تشکر از دکتر احمدی دستجردی به دلیل تلاش های شبانه روزیشان در تشکیل بنیاد خیرین، تشکیل این بنیاد را باعث ساختارمند شدن فعالیت های حامیان دانشگاه دانست.

دکتر رضی در پایان از حامیان دانشگاه خواست که خود واسطه هایی برای معرفی دیگر حامیان به دانشگاه گیلان باشند تا دانشگاه بتواند مراحل ترقی را با سرعت بیشتری طی کند. دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین و حامیان دانشگاه گیلان گفت: هدفی که این جمع را دور هم جمع کرده است برای کل نظام و کشور هدفی راهبردی است.

عضو هیأت امنای دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: اگر قرار است کشور توسعه یابد راهی جز توسعه علم و دانش و فناوری وجود ندارد و تنها از راه علم و فناوری می توان به توسعه پایدار دست یافت و آنچه حامیان و خیرین در دانشگاه انجام می دهند در راستای همین هدف کلان ملی است و حامیان باید بدانند که در مسیر خوشبختی مردم کشورشان فعالیت می کنند.

دکتر نوبخت در ادامه با اشاره به افزایش 126 درصدی بودجه پژوهش در کشور این افزایش را با وجود سختی های بسیار مالی در سال گذشته نشان از توجه ویژه و درک اهمیت پژوهش در دولت دانست.

دکتر تسلیمی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری هم در این نشست ضمن خیر مقدم به حامیان دانشگاه گیلان حمایت از دانشگاه را صرفاً حمایت های مادی ندانست و خواستار جلب حمایت های معنوی خیرین در پیشبرد اهداف آموزش عالی در دانشگاه شد. ایشان در ادامه کار خیرین را دارای پاداش اخروی و باقیات و صالحاتی دانست که الی الابد جاری و ماندگار خواهد بود. در این نشست دکتر محمد حسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس کمیته خیرین وزارت علوم نیز، ضمن تشکر از تشکیل جلسه خیرین و حامیان دانشگاه گیلان گفت: در دو سال گذشته حدود 50 دانشگاه و پژوهشگاه در کشور صاحب حامی شده اند و این نشان از درک اهمیت و توجه به آموزش عالی توسط حامیان دارد.

دکتر امید با اشاره به تلاش وزارت علوم برای استفاده از نماینده بنیاد خیرین در هیأت امنای دانشگاه ها، استفاده نیمی از دانشگاه های کشور از خیرین را در هیأت امنای خود نشان از اهمیت این موضوع دانست. وی در پایان با بیان این مطلب که استان گیلان مهد پرورش بزرگان بسیاری بوده گفت: انتظار این است که دانشگاه گیلان نیز با کمک حامیان خود جایگاه واقعی خود را بیابد و تبدیل به یکی از چند دانشگاه برتر کشور شود.

شایان ذکر است در این گردهمایی خیرین و حامیان دانشگاه گیلان نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

دیدن تصاویر این گردهمائی

دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.