دیدار مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران با خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و ایثارگران دانشگاه گیلان

26 01 2011
کد خبر : 3318119
تعداد بازدید : 135
دکتر حسينعلی علیخانی مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران و مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر این وزارت در سومین سفر استانی هیات دولت به استان گیلان در دیدار با خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و ایثارگران دانشگاه گیلان ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت : عاشورا اوج فرهنگ شهادت و جانبازی بود و ما باید پاسدار ارزشهای فرهنگ شهادت باشیم و تمام اجزای این فرهنگ را در امور زندگی و کاری خود جاری کنیم .

وی با اشاره به دفاع مقدس گفت : اکنون با  جنگ نرم دشمن مواجه ایم و  دشمن  در بیرون با ما مقابله نمی کند بلکه با هر وسیله ای  تلاش می کند به اهداف شوم خود دست یابد و در این راه از ابزارهای نرم افزاری استفاده می کند.

دکتر علیخانی با اشاره به اینکه فتنه به معنی آمیختن حق و باطل است گفت : جنگ ما هنوز با دشمن ادامه دارد و بصیرت و آگاهی چیزی است که بیش از هر زمان دیگر بدان نیازمندیم  که همه اقشار باید این آگاهی و بصیرت را برای غلبه بر دشمن کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری  خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران   افسران جنگ نرم هستند اظهار داشت : مهمتر از کسب آگاهی و بصیرت حفظ و مراقبت از آنها می باشد.

مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فعالیتهای کانونهای علمی و فرهنگی ایثار گفت : این کانونها ویژه فعالیت دانشجویان شاهد و ایثارگر است و در جهت ارتقای   سطح علمی و فرهنگی این دانشجویان فعالیت می کند و  برگزاری اردوهای علمی و تشکیل کلاسهای تقویتی از جمله برنامه های کانونهای علمی و فرهنگی ایثار است .

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم افزود : دانشجویان ایثارگر عضو کانونهای ایثار  باید  حضور فعال داشته باشند و با فعالیتهای مستمر علمی و فرهنگی خود ، دیدگاهها و پیشنهادات   را  نیز در خصوص  بهبود عملکرد این کانونها  با مسئولین  در میان بگذارند .

در ادامه این جلسه حسین نصیرزاده مشاور وزیر و فرمانده بسیج کارکنان وزارت علوم و دانشگاهها با بیان  اینکه باید شکر گزار باشیم که سیستمی در کشور حاکم شده که دغدغه وزیر علوم آن دینمداری و اسلامی کردن دانشگاههاست گفت:  در شرایطی که دشمن با جنگ نرم بدنبال سلطه گری است باید رفتار ما مانند بسیجیان دفاع مقدس باشد که بطور همه جانبه فدایی ارزشهای انقلاب بودند.

مشاور وزیر علوم  در خصوص اسلامی کردن دانشگاهها افزود : اسلامی کردن دانشگاهها علاوه بر  تدوین آیین نامه ها و طی مراحل قانونی واداری نوعی همدلی و یکدلی را می طلبد و همه باهم به کمک یکدیگر باید در ارتقای فعالیتهای معنوی دانشگاهها بکوشیم .

در این جلسه همچنین مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه گیلان و تعدادی از نمایندگان خانواده های معظم  شهدا ، جانبازان و ایثارگران خواسته های خودرا با مشاور وزیرعلوم در امور ایثارگران درمیان گذاشتند و در پایان مراسم نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تعدادی از ایثارگران جانبازان و خانواده شهدای دانشگاه گیلان تجلیل به عمل آمد.

دیدن تصاویر این نشست

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.