رئیس دانشگاه گیلان در مراسم استقبال از دانشجویان جدید: از افکار دانشجویان در جهت ساخت فضای علمی فرهنگی دانشگاه استفاده خواهیم کرد

22 09 2014
کد خبر : 3296752
تعداد بازدید : 344
مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید و آشنایی با دانشگاه با حضور پرشور دانشجویان و خانواده های آنان در دانشگاه گیلان برگزار شد و رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم گفت: از افکار دانشجویان در جهت ساخت فضای علمی فرهنگی دانشگاه استفاده خواهیم کرد.

دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دانشجوی دانشگاه و تبریک به دانشجویان ورودی جدید دانشگاه گفت: حدود 18 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند که  هفت هزار نفر از این تعداد یعنی حدود 40 درصد آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشند.
رئیس دانشگاه گیلان در ادامه به بخشی از موفقیت های علمی دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه شمال کشور، مهمترین عضو اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر و جزء ده دانشگاه برتر در میان دانشگاه های جامع کشور می باشد.
ایشان انتشار سالانه بیش از 2000 مقاله در مجلات یا همایش های علمی ملی و بین المللی و چاپ 49 عنوان کتاب در نیمه اول سال 92 را از دیگر فعالیت های دانشگاه برشمرد.
رئیس دانشگاه گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود به معرفی نفرات برتر دانشگاهی در حیطه ملی و بین المللی پرداخت. وی از اساتیدی نام برد که عنوان های ملی کسب کرده اند: دکتر شیرینی به عنوان دانشمند برجسته در رشته شیمی،دکتر انصاری به عنوان یکی از ده دانشمند جوان کشور در رشته نانو فناوری، دکتر زالی به عنوان پژوهشگر برتر کشوری در معماری و هنر، و دکتر رحمانی نیا به عنوان یکی از ده نویسنده پر تألیف در علوم انسانی و دکتر مریم دانای طوسی حائز رتبه دوم جشنواره فارابی.

رئیس دانشگاه گیلان ضمن درخواست کمک فکری از دانشجویان در جهت ساخت فضای علمی فرهنگی دانشگاه،ارتقای کیفی سطح علمی دانشگاه، ارتقاء و تقویت پژوهش و جهت گیری به سمت دانشگاه کار آفرین را از سیاست های دانشگاه گیلان برشمرد.
ایشان در خاتمه خاطر نشان کرد که دانشگاه گیلان هم همانند سایر دانشگاه ها علاوه بر داشتن مزیت ها، محدودیت هایی نیز دارد که با تلاش و همت سعی می کنیم در رفع محدودیت ها بکوشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری هم در این مراسم خطاب به دانشجویان،توجه به ایمان و شانیت دانشجو را مهم خواند و دانشگاه را محل ظهور دانش دانست.
حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ایجاد فضای فرهنگی و مذهبی در دانشگاه و استقرار فضای معنوی متناسب با دانشگاه و رشد علمی و معرفتی با همکاری سایر معاونت های دانشگاه و تشکلهای دانشجویی را از جمله وظایف نهاد رهبری در دانشگاه دانست.
ایشان در پایان وجود شهدای دانشجوی دانشگاه گیلان را مایه مباهات خواند که از وجود خویش برای این سرزمین گذشتند.

در ادامه این مراسم هر کدام از معاونین فرهنگی اجتماعی،آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دانشجویی در ارتباط با حیطه کاری معاونت خود با دانشجویان صحبت کردند.

در انتهای این مراسم هم هر یک از دبیران و نمایندگان تشکلهای دانشجویی(انجمن اسلامی/ بسیج دانشجویی/ جامعه اسلامی) دبیران کانونهای فرهنگی وهنری اجتماعی و انجمن های علمی و شورای صنفی دانشجویان و هئیت دانشجویی باقرالعلوم(ع) به معرفی شرح وظایف و عملکرد حوزه کاری خود پرداختند.


شایان ذکر است ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه و بازدید از موزه میراث روستایی استان هم از دیگر برنامه های مراسم آشنایی دانشجویان ورودی جدید با دانشگاه بود.

دیدن تصاویر این مراسم

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.