زمان بندی دریافت فایل الکترونیکی دروس، ارائه سمینار و دفاع از پروپوزال اعلام شد

10 04 2020
کد خبر : 3241284
تعداد بازدید : 157
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ارتباط با زمان بندی دریافت فایل الکترونیکی دروس، ارایه سمینار و دفاع از پروپوزال اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد.
 
با تشکر از شکیبایی همه دانشجویان عزیز و قدردانی از همراهی شما، بدین وسیله برنامه های دانشگاه را درخصوص اجرایی کردن سیاستهای مرتبط با آموزش الکترونیک به اطلاع می رساند:
 
1- دانشجویان محترم از تاریخ 1398/01/23 می توانند با مراجعه به سامانه
 
  ecent.guilan.ac.ir 
 
و استفاده از شماره دانشجویی، فایل محتوای آموزشی دروس انتخابی خود در نیمسال جاری را مشاهده و دریافت نمایند.
 
به دانشجویان گرامی توصیه می شود با تأمل و شکیبایی پس از مطالعه کامل "راهنمای دریافت محتوای آموزشی دروس" نسبت به دریافت فایل ها اقدام نمایند و در صورت بروز مشکل در ارتباط با دریافت فایل ها، موارد سوال را در برد آزاد سامانه سادا طرح کنند تا در اولین فرصت توسط کارشناسان سامانه مورد بررسی قرار گیرد و مشکل مرتفع شود.
 
ممکن است در روزهای اول به خاطر ترافیک سنگین مراجعه به این سامانه، دانلود به‌کندی صورت گیرد اما از آنجا که این فایل‌ها تا پایان ترم در سامانه موجود خواهد بود بهتر است به‌تدریج به سامانه مراجعه شود و فایل‌های دانلود شده در شبکه‌هایی که هم‌کلاسی‌ها در آن عضو هستند به اشتراک گذاشته شود.
 
2- الزامی به حضور دانشجویان در کلاس های آنلاین وجود ندارد و غیبت دانشجویان در کلاسهای آنلاین، موجه تلقی می شود.
 
3- ثبت نمره دروس ناتمام نیمسال اول 99-98 شامل سمینار، دروس پروژه ای و معرفی به استاد و نظری تا پایان امتحانات نیمسال دوم 99-98 امکان پذیر می باشد.
 
4- آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که متقاضی دفاع از پایان نامه تا تاریخ 1399/02/15 به صورت غیرحضوری هستند می توانند در صورت عدم ارائه سمینار، با هماهنگی دانشکده نسبت به ارائه سمینار به صورت غیرحضوری اقدام نمایند. بدیهی است دفاع از پایان نامه پس از ارائه و ثبت نمره سمینار امکان پذیر است.
 
5- دفاع از پیشنهاده رساله دانشجویان دکتری نیز در نیمسال جاری می تواند با رعایت سایر مقررات در صورت برگزاری تا 1398/02/15 به صورت غیرحضوری انجام شود.
 
6- زمان بندی دریافت فایل الکترونیکی دروس توسط دانشجویان هم در تصویر قابل رویت است.
 
لازم به اشاره است که تصمیمات دانشگاه درخصوص سایر موارد طی اطلاعیه های بعدی اعلام خواهند شد.
 
دنبال کردن جدیدترین اطلاعیه های آموزشی در تارنمای معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه 
 
Education.guilan.ac.ir

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

23 07 2024

تأکید بر تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به دانشکده‌ها در بازدید رئیس دانشگاه گیلان از معاونت پژوهش و فناوری

رئیس دانشگاه گیلان ظهر امروز از فضای اداری، سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ مرکزی، مرکز نشر، کلینیک صنعت و... در مجموعه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بازدید کرد و ضمن گفتگو با همکاران این مجموعه، دغدغه‌های آنان را جویا شد.  دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان پس از این بازدید، در نشستی با مدیران این مجموعه، ضمن تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت دانشکده‌ها و واحدها در راستای تسریع امور گفت: به منظور تسریع فرآیند پژوهشی و توسعه امور فناوری و نوآوری در دانشگاه، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، ارتباط با صنعت و جامعه و... در دانشکده‌ها برای پیشبرد امور و تأمین نیازهای آن مجموعه ضروری است. دکتر دوستار با مهم دانستن نقش دانشکده‌ها در توسعه اهداف پژوهشی و فناورانه دانشگاه، تصریح کرد: تفويض اختيارات پژوهشي و واگذاری تصميم‌گيري‌ها به دانشكده‌ها، علاوه بر كاهش تشريفات اداري منجر به تشویق اعضای هیأت علمی به تولید آثار پژوهشی، خواهد شد. شایان ذکر است معاون و مدیران پژوهش و فناوری نیز در این نشست، گزارشی از مجموعه اقدامات انجام شده و نیازهای مجموعه خود در زمینه‌های مختلف ارائه کردند.

21 07 2024

تأکید بر برنامه محوری و داشتن چشم انداز، در بازدید رئیس دانشگاه گیلان از دانشکده‌های علوم پایه، شیمی و علوم ریاضی

رئیس دانشگاه گیلان صبح امروز به همراه جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه از اماکن آموزشی و پژوهشی دانشکده‌های علوم‌پایه، شیمی و علوم‌ریاضی بازدید کرد و از نزديک در جريان روند فعاليت این دانشکده‌ها قرار گرفت و پس از آن در نشستی که با حضور مدیران این دانشکده‌ها برگزار شد حضور یافت. دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه این سه دانشکده‌، در قالب یک مجموعه به عنوان پیشانی دانشگاه گیلان است گفت: این ویترین باید در همه ایام مذهبی و ملی از لحاظ بصری در جامعه نمایان باشد. رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در این دانشکده‌ها افزود: باتوجه به ماهیت آزمایشگاهی فعالیت دانشکده‌های علوم‌پایه و شیمی و تعداد آزمایشگاه‌ها، در تلاشیم با اتمام ساختمان دانشکده علوم‌پایه در مجتمع مرکزی دانشگاه و نیز ساماندهی فضاهای موجود، مشکلات موجود را مرتفع نماییم. وی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و اولویت‌بندی آنها در پیشبرد امور اجرایی دانشکده‌ها تصریح کرد: باید در تمامی زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، عمرانی، کارگاهی، تعمیرات و تجهیزات، آزمایشگاهی، ارتباط با صنعت و... ضمن هماهنگی با نیازمندی گروه‌های آموزشی، چشم‌انداز و برنامه‌های دانشکده‌ها به صورت شفاف مشخص باشد و درخصوص اقدامات انجام شده مستندسازی شود. دکتر دوستار با بیان اینکه با تکیه صرف بر بودجه دولتی نمی‌توان به مأموریت‌ها و وظایف دانشگاه به درستی عمل کرد گفت: ظرفیت بودجه دولت محدود است و با بودجه دولتی نمی‌توانیم به همه مأموریت‌ها و وظایف تعریف‌شده عمل کنیم بنابراین دانشکده‌ها باید به دنبال درآمدزایی باشند تا از محل همان درآمدها برای حل مشکلات و برآورده کردن مطالبات خود اقدام کنند. رئیس دانشگاه برای حل چالش مدیریت واحد فضای فیزیکی دانشکده‌های علوم‌پایه، شیمی و علوم‌ریاضی؛ پیشنهاد راه اندازی دانشکدگان علوم را ارائه نمود. رؤسای دانشکده‌های علوم پایه، شیمی و علوم ریاضی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت و نیازهای دانشکده پرداختند و در زمینه تعمیرات و تجهیزات آزمایشگاهی، فضای فیزیکی آموزشی و پژوهشی، مسائل فرهنگی و... بحث و گفتگو کردند.

22 07 2024

قرارداد همکاری مشترک بین دانشگاه گیلان و دانشگاه بلگراد صربستان منعقد شد

به منظور توسعه روابط علمی و با توجه به اهمیت همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برای مشارکت فعال استادان و محققان در زمینه علم و فناوری، قرارداد همکاری مشترک بین دانشگاه گیلان و دانشگاه بلگراد کشور صربستان منعقد شد. ​​​​​​​دو مؤسسه در چارچوب این تفاهم‌نامه متعهد شدند تا تلاش خود را برای همکاری علمی و آموزشی میان اعضای هیات علمی، دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی برای انجام فعالیت در زمینه‌های مشترک به کار گیرند.  انجام سفرهای کوتاه‌مدت و بلندمدت ویژه اعضای هیات علمی و دانشجویان؛ برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌های علمی مشترک؛ امکان بهره‌گیری از فرصت‌های مطالعاتی، ایجاد فرصت برای دانشجویان مقاطع مختلف آموزشی برای شرکت در برنامه‌های مبادله‌ای؛ ایجاد برنامه‌های آموزشی مشترک برای اخذ مدرک تحصیلی مشترک؛ انجام طرح‌های پژوهشی مشترک میان اعضای هیات علمی و پژوهشگران دو دانشگاه و ... از جمله مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه به شمار می‌روند.  

20 07 2024

مسئول جدید بسیج اداری کارمندان دانشگاه گیلان معرفی شد

در نشستی که با حضور رئیس دانشگاه گیلان، اعضای شورای بسیج اداری کارمندان دانشگاه و رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان برگزار شد، بهروز کریمیان به عنوان مسئول بسیج اداری کارمندان دانشگاه گیلان منصوب و از تلاش‌های علی‌اکبر حسین‌خواه مسئول پیشین این مجموعه تقدیر شد. دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تشکر از تلاش‌های علی‌اکبر حسین‌خواه مسئول پیشین بسیج اداری کارکنان دانشگاه، برای بهروز کریمیان آرزوی توفیق نمود.  رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به این جمله امام راحل که بسیج شجره طیبه است، گفت: تبیین جایگاه بسیج در کلام امام خمینی (ره) جمله حکیمانه ای است که بار معنایی زیادی برای ما دارد.  وی با تأکید به اهمیت نقش بسیج در پیشبرد امور افزود: هم‌افزایی بسیج کارمندان در کنار بسیج استادان و دانشجویان در دانشگاه می‌تواند منجر به جهاد تبیین، جهاد علمی، جهاد خدمت و امیدآفرینی در سطح دانشگاه و جامعه شود. 

20 07 2024

رئیس دانشگاه گیلان در نشست با اعضای شورای صنفی کارمندان: شورای صنفی به عنوان بازوی مشورتی مجموعه مدیریتی دانشگاه است

عصر امروز نشست رئیس دانشگاه گیلان با اعضای پنجمین دوره شورای صنفی کارمندان دانشگاه گیلان در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد که در این نشست درخصوص مسائل مرتبط با کارمندان دانشگاه در زمینه‌های اداری، رفاهی و... بحث و گفتگو شد.  دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این نشست با تاکید بر اینکه شورای صنفی به عنوان بازوی مشورتی مجموعه مدیریتی دانشگاه در ارائه ایده‌ها و دیدگاه‌ها است گفت: ارائه راهکارهای بهینه در راستای حل مشکلات مرتبط با منابع انسانی بسیار راهگشا است اما با توجه به محدودیت‌هایی که در ساختارها، منابع مالی، منابع انسانی و... وجود دارد شاید نشود انتظارات را به صورت صد در صدی برآورده کرد. رئیس دانشگاه گیلان ضمن مهم خواندن نقش شورای صنفی در راستای تحکیم روابط سازنده و پویا بین کارمندان و مدیران دانشگاه، یکی از کارهای اصلی شورا را جمع‌آوری اطلاعات برای تصمیم‌گیری بهتر در حوزه‌های کارمندان دانست و افزود: امنیت شغلی و فکری کارمندان دانشگاه بسیار مهم است و انعکاس دغدغه‌های کارمندان ضروری است.  شایان ذکر است در این نشست مهرداد محمدی دبیر شورای صنفی کارمندان و سایر اعضای شورا نیز به ارائه دیدگاه‌ها و بیان دغدغه‌های کارمندان دانشگاه در زمینه‌های تسهیلات رفاهی، ارزشیابی کارمندان، مسائل مرتبط با بیمه تکمیلی و... پرداختند.