سیاست های دانشگاه در خصوص مدیریت دوران شیوع بیماری کرونا ابلاغ شد

20 04 2020
کد خبر : 3241104
تعداد بازدید : 114

در نشست شورای مدیران دانشگاه سیاست ها و برنامه های دانشگاه در خصوص مدیریت دانشگاه در دوران شیوع بیماری کرونا به شرح زیر ابلاغ شد.

سیاست ها و اهداف:
1- رعایت اصول مدیریت شرایط غیرعادی
2- شناسایی مشکلات تازه و تجربه نشده در اداره دانشگاه و یافتن راه حل برای آن ها
3- تبدیل شرایط پیش آمده به فرصت از طریق:
- تحول نظام آموزشی از سنتی به پیشرفته
- اصلاح فرایندهای مدیریتی و اداری
- تغییر در نحوه ارتباط برون دانشگاهی
- توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات
4- تلاش برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از شرایط کرونایی در جامعه
5- برنامه ریزی برای نقش آفرینی دانشگاه در دوران پسا کرونا و تلاش برای تحقق شعار سال
6- حفظ همدلی و تقویت همکاری و همیاری در بین اقشار دانشگاهی 

تکالیف عام مدیریتی

1- حضور تمام وقت مدیران در محل کار و تدبیر امور بر اساس شرایط غیرعادی
2- تشکیل تیم‌های چابک مدیریتی با حداقل افراد به مسئولیت رئیس هر حوزه برای تصمیم گیری های لازم برای حل مشکلات طبق مقررات
3- برگزاری مستمر همه جلسات قانونی به صورت حضوری یا مجازی شامل شوراهای آموزشی و پژوهشی، شورای دانشکده ها و جلسات هیئت ممیزه، کمیسیون موارد خاص، کمیته انضباطی و ...
4- گزارش‌گیری مستمر از فعالیت های زیرمجموعه
5- شناسایی ضعف‌های مقررات موجود و لزوم تطبیق آنها با شرایط غیرعادی
6- انجام کلیه امور جاری به ویژه فعالیت هایی که دارای مهلت زمانی است
7- فعال نگه داشتن پروژه های عمرانی دانشگاه در راستای جذب اعتبارات مصوب
8- کنترل وضعیت ساختمان های تحت مدیریت و دقت در نگهداری آن ها
9- مدیریت مواد مصرفی تاریخ دار در مراکز مختلف به ویژه در انبارها
10- کمک گرفتن از دستگاههای اجرایی خارج از دانشگاه به ویژه فرمانداری ها و شهرداری ها برای کارهایی مانند آلودگی زدایی محیطی
 

تکالیف آموزشی

1- تمرکز بر موفقیت طرح آموزش الکترونیکی در ترم جاری
2- تصمیم گیری درباره نحوه ارائه دروس عملی

3- فراهم آوردن امکان دفاع از پایان نامه های باقیمانده از ترم گذشته تا ۱۵ اردیبهشت
4- فراهم کردن شرایط حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی ترم آخری در آزمایشگاه به صورت نوبتی و با رعایت پروتکل های بهداشتی
5- برگزاری منظم جلسات گروه های آموزشی و تصمیم‌گیری درباره موضوعات جاری

تکالیف پژوهشی

1- نظارت بر حسن اجرای قرارداد های دانشگاه با بیرون
2- فراخوان طرح های تحقیقاتی برای موضوعات مرتبط با تحقق شعار سال (جهش تولید)
3- فعال کردن اعضای هیات علمی برای اجرای طرح های تحقیقاتی مرتبط با مسائل دوران پساکرونا در حوزه‌های سلامت جسمی و روانی، صنعت، کشاورزی، خدمات، اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی و...
4- برگزاری همایش های مجازی در موضوعات تخصصی
5- فراهم آوردن امکان حضور مجریان طرح های تحقیقاتی در آزمایشگاه ها با رعایت پروتکل بهداشتی 
6-فراهم آوردن امکان تامین اقلام مورد نیاز برای آموزش الکترونیکی از محل گرنت اساتید

تکالیف در امور اداری

1- تهیه دستورالعمل حضور کارکنان و تعیین روش کنترل حضور با توجه به اطلاعیه های ستاد مدیریت کرونا و تقسیم کار بین آنان
2- دادن مرخصی به کارکنانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند و یا دارای بیماری زمینه‌ای یا سن بالا هستند
3- حمایت و پشتیبانی از کارکنانی که به دلایل مشخص لازم است بیش از دیگران در محل کار حضور یابند
4- پرداخت مطالبات کارکنان و نیروهای شرکتی

تکالیف در امور استادان

1- ایجاد ارتباط مستقیم با اعضای هیئت علمی و اطلاع رسانی مستمر رویدادها به آنان
2- پرداخت مطالبات سال گذشته اعضای هیئت علمی و مدرسان مدعو
3- ترغیب اعضای هیئت علمی به تهیه محتوای درسی الکترونیکی با کیفیت
4- اجرای کارگاه های آموزشی برای اعضای هیئت علمی و مدرسان مدعو در فضای مجازی به ویژه کارگاه تولید محتوای الکترونیکی
5- ترغیب اعضای هیئت علمی برای تشکیل تالارهای گفتگو در شبکه های اجتماعی در موضوعات تخصصی

تکالیف در امور دانشجویان

1- لزوم برقراری ارتباط با دانشجویان و اطلاع از شرایط آنان و وضعیت سلامت و مشکلات احتمالی
2- حفظ ارتباط با دانشجویان خارجی و حل مشکلات آنان به صورت ویژه
3- کمک به حل مشکلات دانشجویان به ویژه آنانی که دچار آسیب روحی می شوند یاکم‌بضاعت‌اند و یا در مناطق کم برخوردار زندگی می‌کنند
4- گسترش فعالیت مرکز مشاوره دانشگاه
5- پیگیری گرفتن سهم بیشتری از اعتبارات برای پرداخت وام ضروری به دانشجویان
6- حمایت از فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه دانشجویان
7- طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی برای دانشجویان
8- برقراری و حفظ ارتباط با تشکل های دانشجویی اعم از اسلامی، علمی، فرهنگی و صنفی
9- فعال تر شدن صندوق های خیرین در حوزه دانشجویی


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

22 07 2024

قرارداد همکاری مشترک بین دانشگاه گیلان و دانشگاه بلگراد صربستان منعقد شد

به منظور توسعه روابط علمی و با توجه به اهمیت همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برای مشارکت فعال استادان و محققان در زمینه علم و فناوری، قرارداد همکاری مشترک بین دانشگاه گیلان و دانشگاه بلگراد کشور صربستان منعقد شد. ​​​​​​​دو مؤسسه در چارچوب این تفاهم‌نامه متعهد شدند تا تلاش خود را برای همکاری علمی و آموزشی میان اعضای هیات علمی، دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی برای انجام فعالیت در زمینه‌های مشترک به کار گیرند.  انجام سفرهای کوتاه‌مدت و بلندمدت ویژه اعضای هیات علمی و دانشجویان؛ برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌های علمی مشترک؛ امکان بهره‌گیری از فرصت‌های مطالعاتی، ایجاد فرصت برای دانشجویان مقاطع مختلف آموزشی برای شرکت در برنامه‌های مبادله‌ای؛ ایجاد برنامه‌های آموزشی مشترک برای اخذ مدرک تحصیلی مشترک؛ انجام طرح‌های پژوهشی مشترک میان اعضای هیات علمی و پژوهشگران دو دانشگاه و ... از جمله مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه به شمار می‌روند.  

21 07 2024

تأکید بر برنامه محوری و داشتن چشم انداز، در بازدید رئیس دانشگاه گیلان از دانشکده‌های علوم پایه، شیمی و علوم ریاضی

رئیس دانشگاه گیلان صبح امروز به همراه جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه از اماکن آموزشی و پژوهشی دانشکده‌های علوم‌پایه، شیمی و علوم‌ریاضی بازدید کرد و از نزديک در جريان روند فعاليت این دانشکده‌ها قرار گرفت و پس از آن در نشستی که با حضور مدیران این دانشکده‌ها برگزار شد حضور یافت. دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه این سه دانشکده‌، در قالب یک مجموعه به عنوان پیشانی دانشگاه گیلان است گفت: این ویترین باید در همه ایام مذهبی و ملی از لحاظ بصری در جامعه نمایان باشد. رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در این دانشکده‌ها افزود: باتوجه به ماهیت آزمایشگاهی فعالیت دانشکده‌های علوم‌پایه و شیمی و تعداد آزمایشگاه‌ها، در تلاشیم با اتمام ساختمان دانشکده علوم‌پایه در مجتمع مرکزی دانشگاه و نیز ساماندهی فضاهای موجود، مشکلات موجود را مرتفع نماییم. وی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و اولویت‌بندی آنها در پیشبرد امور اجرایی دانشکده‌ها تصریح کرد: باید در تمامی زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، عمرانی، کارگاهی، تعمیرات و تجهیزات، آزمایشگاهی، ارتباط با صنعت و... ضمن هماهنگی با نیازمندی گروه‌های آموزشی، چشم‌انداز و برنامه‌های دانشکده‌ها به صورت شفاف مشخص باشد و درخصوص اقدامات انجام شده مستندسازی شود. دکتر دوستار با بیان اینکه با تکیه صرف بر بودجه دولتی نمی‌توان به مأموریت‌ها و وظایف دانشگاه به درستی عمل کرد گفت: ظرفیت بودجه دولت محدود است و با بودجه دولتی نمی‌توانیم به همه مأموریت‌ها و وظایف تعریف‌شده عمل کنیم بنابراین دانشکده‌ها باید به دنبال درآمدزایی باشند تا از محل همان درآمدها برای حل مشکلات و برآورده کردن مطالبات خود اقدام کنند. رئیس دانشگاه برای حل چالش مدیریت واحد فضای فیزیکی دانشکده‌های علوم‌پایه، شیمی و علوم‌ریاضی؛ پیشنهاد راه اندازی دانشکدگان علوم را ارائه نمود. رؤسای دانشکده‌های علوم پایه، شیمی و علوم ریاضی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت و نیازهای دانشکده در زمینه تعمیرات و تجهیزات آزمایشگاهی، فضای فیزیکی آموزشی و پژوهشی، مسائل فرهنگی و... بحث و گفتگو کردند.

20 07 2024

مسئول جدید بسیج اداری کارمندان دانشگاه گیلان معرفی شد

در نشستی که با حضور رئیس دانشگاه گیلان، اعضای شورای بسیج اداری کارمندان دانشگاه و رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان برگزار شد، بهروز کریمیان به عنوان مسئول بسیج اداری کارمندان دانشگاه گیلان منصوب و از تلاش‌های علی‌اکبر حسین‌خواه مسئول پیشین این مجموعه تقدیر شد. دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تشکر از تلاش‌های علی‌اکبر حسین‌خواه مسئول پیشین بسیج اداری کارکنان دانشگاه، برای بهروز کریمیان آرزوی توفیق نمود.  رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به این جمله امام راحل که بسیج شجره طیبه است، گفت: تبیین جایگاه بسیج در کلام امام خمینی (ره) جمله حکیمانه ای است که بار معنایی زیادی برای ما دارد.  وی با تأکید به اهمیت نقش بسیج در پیشبرد امور افزود: هم‌افزایی بسیج کارمندان در کنار بسیج استادان و دانشجویان در دانشگاه می‌تواند منجر به جهاد تبیین، جهاد علمی، جهاد خدمت و امیدآفرینی در سطح دانشگاه و جامعه شود. 

20 07 2024

رئیس دانشگاه گیلان در نشست با اعضای شورای صنفی کارمندان: شورای صنفی به عنوان بازوی مشورتی مجموعه مدیریتی دانشگاه است

عصر امروز نشست رئیس دانشگاه گیلان با اعضای پنجمین دوره شورای صنفی کارمندان دانشگاه گیلان در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد که در این نشست درخصوص مسائل مرتبط با کارمندان دانشگاه در زمینه‌های اداری، رفاهی و... بحث و گفتگو شد.  دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این نشست با تاکید بر اینکه شورای صنفی به عنوان بازوی مشورتی مجموعه مدیریتی دانشگاه در ارائه ایده‌ها و دیدگاه‌ها است گفت: ارائه راهکارهای بهینه در راستای حل مشکلات مرتبط با منابع انسانی بسیار راهگشا است اما با توجه به محدودیت‌هایی که در ساختارها، منابع مالی، منابع انسانی و... وجود دارد شاید نشود انتظارات را به صورت صد در صدی برآورده کرد. رئیس دانشگاه گیلان ضمن مهم خواندن نقش شورای صنفی در راستای تحکیم روابط سازنده و پویا بین کارمندان و مدیران دانشگاه، یکی از کارهای اصلی شورا را جمع‌آوری اطلاعات برای تصمیم‌گیری بهتر در حوزه‌های کارمندان دانست و افزود: امنیت شغلی و فکری کارمندان دانشگاه بسیار مهم است و انعکاس دغدغه‌های کارمندان ضروری است.  شایان ذکر است در این نشست مهرداد محمدی دبیر شورای صنفی کارمندان و سایر اعضای شورا نیز به ارائه دیدگاه‌ها و بیان دغدغه‌های کارمندان دانشگاه در زمینه‌های تسهیلات رفاهی، ارزشیابی کارمندان، مسائل مرتبط با بیمه تکمیلی و... پرداختند.