اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان گیلان دیروز در استانداری گیلان برگزار شد که در این مراسم از 8 نفر از اساتید و 2 نفر از دانشجویان دانشگاه گیلان تقدیر به عمل امد که به همین بهانه روابط عمومی دانشگاه گیلان گفتگویی را با علیرضا پیر دانشجوی ورودی 1391 رشته علوم کامپیوتر دانشکده ریاضی دانشگاه گیلان که در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استانی در بخش ایده برتر مورد تجلیل قرار گرفت ترتیب داده است که توجه شما خوانندگان را به آن جلب می نمائیم. در ایتدا در مورد طرح ارائه شده خود توضیحاتی ارائه بفرمائید. از اواخر سال 93، شروع به کار بر روی ایده با عنوان شبیه ساز اوریگامی کردیم، هدف این بود تا نرم افزاری طراحی بشه، که در اون کاربر بتونه به صورت کاملا آزادانه و سه بعدی، به تا زدن کاغذ بپردازه و اشکال مختلف رو با اون شبیه سازی کنه، حدود 3 ماه روی این ایده کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام گرفت؛ و در نهایت در تابستان سال 94، این ایده تبدیل به یک نمونه ی اولیه شد. ما این نمونه رو به معاونت پژوهشی دانشگاه ارائه و از اون دفاع کردیم که مورد موافقت و استقبال مسئولین مربوطه قرار گرفت، طرح به پارک علم و فناوری گیلان ارجاع شد و در اونجا هم توانست موافقت پارک رو برای مستقر شدن در پارک علم و فناوری کسب کنیم. با حمایت های مسئ.لین دانشکده، تیم در داخل دانشکده و در دفتر کانون خلاقیت و شکوفایی مستقر شد تا علاوه بر اجرای این طرح، مسیر رو برای اجرای سایر طرح های اقتصادی در دانشکده هموار کند.
این طرح تا کنون چه موفقیت هایی کسب کرده است؟
در جشنواره ملی ایده های برتر بین 2500 ایده ؛ طرح ما بین 30 ایده ی منتخب قرار گرفت و در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دستاورد های پژوهشی، در غرفه ی دانشگاه گیلان، طرح ما با استقبال مناسب بازدید کننده ها روبرو شد.در نمایشگاه استانی دستاورد های پژوهشی که در دانشگاه گیلان برگزار شد، طرح ما به عنوان ایده ی برتر سال 94 انتخاب شد که در مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان از ما تقدیر شد. طرح ارائه شده چه مزیت هایی دارد؟ نمونه های مشابهی برای آن وجود دارد؟ جواب این دو سوال رو در یک پاسخ تجمیع می کنم. این طرح نمونه ی داخلی نداره، اما طرح اجرا شده توسط ما دو مزیت اصلی نسبت به نمونه های مشابه خارجی داره، اولا در نمونه های خارجی امکان تا زدن کاغذ بیش از 8 بار وجود نداره، ولی ما الگوریتمی رو پیاده سازی کردیم که در اون بینهایت تا خوردگی امکان پذیره و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نداره. و دیگر اینکه، محصول ما بر روی هر پلتفرمی قابل اجراست، به این دلیل که به صورت کامل با اپن جی ال نوشته شده. مزیتی که نمونه خارجی اون رو نداره. مطمئنا این طرح توسط یک تیم خوب اجرایی شده است، اعضای تیمتان را نام ببرید. بله؛ تیم ما متشکل از 7 نفر هست که بدون وجود اونها امکان اجرایی ساختن این طرح وجود نداشت، همیشه هم تلاش بر این بوده که متناسب با نیاز های تیم، از سایر دانشجوها هم در اجرای کار کمک بگیریم. ما نام آمولای که یک کلمه ی گیلکی به معنی پروانه هست رو برای تیممون انتخاب کردیم و همگی دانشجوهای اعضای تیم یعنی لیلا کشاورز افشار - علوم کامپیوتر ورودی 91 نازنین پادکان - علوم کامپیوتر ورودی 91 آرزو میرمشتاقی - ریاضی ورودی 91 رضا سهله - علوم کامپیوتر ورودی 91 محمدعلی دیبایی - ریاضی ورودی 92 مانی میرجوادی - علوم کامپیوتر ورودی 92 و بنده در این تیم مشغول به فعالیت هستیم. و اما صحبت پایانی شما؟ در پایان تشکر ویژه می کنم از اساتید محترم،دکتر عباسی رئیس دانشکده علوم ریاضی،دکتر منصور هاشمی،دکتر مژگان اکبری، مجموعه انجمن های علمی دانشکده علوم ریاضی، همگی دانشجویان عزیز دانشکده علوم ریاضی که همیشه به تیم ما لطف داشتند؛ خصوصا دانشجویان خوب و با استعداد رشته علوم کامپیوتر و از روابط عمومی دانشگاه گیلان هم که خیلی سریع در انعکاس این موفقیت تیم ما نقش داشت صمیمانه تشکر می کنم که مایه دلگرمی ما برای تلاش بیشتر در آینده خواهد بود.همگی ما هدفمون در هر پست و مقامی پیشرفت خودمون، دانشکده و در نهایت به تبع اون کشورمون ایران هست.