صاحب ایده برتر دانشجویی:هدف ما پیشرفت ایران اسلامی است

29 12 2015
کد خبر : 3283661
تعداد بازدید : 541

اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان گیلان دیروز در استانداری گیلان برگزار شد که در این مراسم از 8 نفر از اساتید و 2 نفر از دانشجویان دانشگاه گیلان تقدیر به عمل امد که به همین بهانه روابط عمومی دانشگاه گیلان گفتگویی را با علیرضا پیر دانشجوی ورودی 1391 رشته علوم کامپیوتر دانشکده ریاضی دانشگاه گیلان که در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استانی در بخش ایده برتر مورد تجلیل قرار گرفت ترتیب داده است که توجه شما خوانندگان را به آن جلب می نمائیم. در ایتدا در مورد طرح ارائه شده خود توضیحاتی ارائه بفرمائید. از اواخر سال 93، شروع به کار بر روی ایده با عنوان شبیه ساز اوریگامی کردیم، هدف این بود تا نرم افزاری طراحی بشه، که در اون کاربر بتونه به صورت کاملا آزادانه و سه بعدی، به تا زدن کاغذ بپردازه و اشکال مختلف رو با اون شبیه سازی کنه، حدود 3 ماه روی این ایده کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام گرفت؛ و در نهایت در تابستان سال 94، این ایده تبدیل به یک نمونه ی اولیه شد. ما این نمونه رو به معاونت پژوهشی دانشگاه ارائه و از اون دفاع کردیم که مورد موافقت و استقبال مسئولین مربوطه قرار گرفت، طرح به پارک علم و فناوری گیلان ارجاع شد و در اونجا هم توانست موافقت پارک رو برای مستقر شدن در پارک علم و فناوری کسب کنیم. با حمایت های مسئ.لین دانشکده، تیم در داخل دانشکده و در دفتر کانون خلاقیت و شکوفایی مستقر شد تا علاوه بر اجرای این طرح، مسیر رو برای اجرای سایر طرح های اقتصادی در دانشکده هموار کند.

این طرح تا کنون چه موفقیت هایی کسب کرده است؟

در جشنواره ملی ایده های برتر بین 2500 ایده ؛ طرح ما بین 30 ایده ی منتخب قرار گرفت و در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دستاورد های پژوهشی، در غرفه ی دانشگاه گیلان، طرح ما با استقبال مناسب بازدید کننده ها روبرو شد.در نمایشگاه استانی دستاورد های پژوهشی که در دانشگاه گیلان برگزار شد، طرح ما به عنوان ایده ی برتر سال 94 انتخاب شد که در مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان از ما تقدیر شد. طرح ارائه شده چه مزیت هایی دارد؟ نمونه های مشابهی برای آن وجود دارد؟ جواب این دو سوال رو در یک پاسخ تجمیع می کنم. این طرح نمونه ی داخلی نداره، اما طرح اجرا شده توسط ما دو مزیت اصلی نسبت به نمونه های مشابه خارجی داره، اولا در نمونه های خارجی امکان تا زدن کاغذ بیش از 8 بار وجود نداره، ولی ما الگوریتمی رو پیاده سازی کردیم که در اون بینهایت تا خوردگی امکان پذیره و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نداره. و دیگر اینکه، محصول ما بر روی هر پلتفرمی قابل اجراست، به این دلیل که به صورت کامل با اپن جی ال نوشته شده. مزیتی که نمونه خارجی اون رو نداره. مطمئنا این طرح توسط یک تیم خوب اجرایی شده است، اعضای تیمتان را نام ببرید. بله؛ تیم ما متشکل از 7 نفر هست که بدون وجود اونها امکان اجرایی ساختن این طرح وجود نداشت، همیشه هم تلاش بر این بوده که متناسب با نیاز های تیم، از سایر دانشجوها هم در اجرای کار کمک بگیریم. ما نام آمولای که یک کلمه ی گیلکی به معنی پروانه هست رو برای تیممون انتخاب کردیم و همگی  دانشجوهای اعضای تیم یعنی لیلا کشاورز افشار - علوم کامپیوتر ورودی 91 نازنین پادکان - علوم کامپیوتر ورودی 91 آرزو میرمشتاقی - ریاضی ورودی 91 رضا سهله - علوم کامپیوتر ورودی 91 محمدعلی دیبایی - ریاضی ورودی 92 مانی میرجوادی - علوم کامپیوتر ورودی 92 و بنده در این تیم مشغول به فعالیت هستیم.  و اما صحبت پایانی شما؟ در پایان تشکر ویژه می کنم از اساتید محترم،دکتر عباسی رئیس دانشکده علوم ریاضی،دکتر منصور هاشمی،دکتر مژگان اکبری، مجموعه انجمن های علمی دانشکده علوم ریاضی، همگی دانشجویان عزیز دانشکده علوم ریاضی که همیشه به تیم ما لطف داشتند؛ خصوصا دانشجویان خوب و با استعداد رشته علوم کامپیوتر و از روابط عمومی دانشگاه گیلان هم که خیلی سریع در انعکاس این موفقیت تیم ما نقش داشت صمیمانه تشکر می کنم که مایه دلگرمی ما برای تلاش بیشتر در آینده خواهد بود.همگی ما هدفمون در هر پست و مقامی پیشرفت خودمون، دانشکده و در نهایت به تبع اون کشورمون ایران هست.

دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.