عناوین هفته آموزش در دانشگاهها اعلام شد

23 04 2014
کد خبر : 3300984
تعداد بازدید : 196
به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، هفته آموزش از شنبه 13 اردیبهشت ماه در دانشگاههای کشور برگزار می شود. به همین منظور، جعفر میلی منفرد بخشنامه ای به دانشگاههای کشور ابلاغ کرده است که به متن آن اشاره می شود. معاونان آموزشی دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی کشور در بیانه پایانی سی و هفتمین اجلاس خود که طی روزهای سی ام بهمن و یکم اسفندماه سال 87 در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با توجه به نقش کلیدی آموزش در توسعه علمی کشور، نامگذاری هفته ای را به عنوان هفته آموزش خواستار شدند. در جهت تامین این درخواست، با هماهنگی و همفکری مسئولان و صاحبنظران دانشگاهی و وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگستانهای کشور، در هفته دوم اردیبهشت ماه 88 وزارت علوم نسبت به برگزاری نشستی با عنوان هم اندیشی سرآمدی آموزش؛ فرصتها، چالشها و تحولات، در دانشگاه تربیت مدرس برگزار کرد که طی آن محورهایی همچون " شاخصهای معلم و استاد سرآمد"، ارتباط آموزش و پژوهش"، " نقش نظارتی و ارزیابی در آموزش"، " فرهنگ آموزشی و اخلاق علمی"، " فنون و روشهای آموزشی جدید"، " بسته های انگیزشی آموزش" و " چالشها و راهبردهای تحول در نظام آموزشی" مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از سرآمدان و پیشکسوتان آموزش کشور تجلیل و تکریم شد. در سال 91 برای هر روز از هفته آموزش عنوان مشخصی در نظر گرفته شد و با ابلاغ آن به تمام دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی کشور از آنان خواسته شد که نسبت به برنامه ریزی و اجرای برنامه های هفته آموزش اقدام کنند. در سال جاری نیز برگزاری مراسم مذکور به رسم معهور در اردیبهشت ماه، طی روزهای سیزدهم تا هجدهم در تمام دانشگاهها و موسسه آموزش عالی کشور برگزار خواهد شد. شنبه سیزدهم: آموزش، استاد و اخلاق حرفه ای، یکشنبه چهاردهم: آموزش؛ کیفیت و چالشها، دوشنبه پانزدهم: آموزش؛ شاگردپروری، سه شنبه شانزدهم؛ آموزش؛ اعتلاء و ارتقاء جامعه و شهروندان، چهارشنبه هفدهم: آموزش؛ اقتصاد و مدیریت، پنجشنبه هجدهم: آموزش؛ روش و محتوا. هدف از برگزاری هفته آموزش، همانگونه که پیش از این اعلام شده است تبیین جایگاه آموزش به عنوان بستر رشد و توسعه انسانی و اجتماعی، بازیابی و تقویت مفاهیم آموزش و آموزش اخلاقی، با توجه به تحولات نوین آموزشی به عنوان محمل پیوند علم و جامعه، شناسایی شیوه های احیای مفهوم معلمی و نقش معلمی اعضای هیأت علمی در شرایط دانشگاه انبوه، سیطره تکنیک و نظام مدیریتی کمی گرا و تجلیل و تکریم اعضای هیأت علمی سرآمد در امر آموزش و شاگردپروری است. به همین مناسبت، روز شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه مراسم افتتاحیه هفته آموزش با همکاری دانشگاه خوارزمی، در محل آن دانشگاه برگزار خواهد شد. بر این اساس، انتظار می رود تمام دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی در سراسر کشور با برگزاری همایش های علمی و انجام اقدامات عملی در تحقق اهداف هفته آموزش مشارکت جدی داشته باشند و نسبت به مستند سازی و ثبت فعالیتهای انجام یافته، اقدام کنند.
دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.