مجموعه نشست های ملی وبیناری «جامعه، دانشگاه و گفتگوهای قرآنی » برگزار شد

16 05 2021
کد خبر : 3232093
تعداد بازدید : 121

مجموعه نشست­ های ملی وبیناری «جامعه، دانشگاه و گفتگوهای قرآنی » از تاریخ سه شنبه 31 فروردین 1400 تا سه شنبه  21 اردیبهشت در قالب پنج نشست گفتگو به اهتمام معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان، با پشتیبانی دفتر سیاستگذاری فرهنگی وزارت عتف با حضور مخاطبانی متشکل از اعضای هیات علمی و با کارشناسان ادارات و سازمان های دولتی سراسر کشور در فضای مجازی اسکای روم برگزار شد.

نخستین وبینار در روز سه شنبه 31 فروردین 1400، ساعت 21 برگزار شد. ابتدا دکتر محسن اکبری دبیر وبینار به اهمیت بحث های قرآنی نکاتی بیان کرد. آنگاه حجت ­الاسلام والمسلمین علی محمد عباسی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گیلان با موضوع راه­های انس با قرآن به ایراد سخن پرداخت وی گفت: کسی که با قرآن انس داشته باشد باید زمینه­ های مثبت را برای خود فراهم کند. اولین زمینه مثبت انس با قرآن، شنیدن کلام حق است. کسی که خودش را در معرض شنیدن قرآن قرار ندهد یا به آن بی ­توجه باشد، آن کلام در او تأثیری نخواهد داشت.دومین زمینه مثبت انس با قرآن علم است. برای فهم بیشتر کلام وحی باید با کلام وحی آشنا شد سومین زمینه مثبت انس با قرآن فکر و در اندیشه سعادت بودن است. اگر انسان به فکر سعادت خود نباشد در برخورد با بهترین ابزار هم واکنشی از خود نشان نمی­دهد. چهارمین زمینه­­ های مثبت انس با قرآن عقل است. اگر در آیات و مفاهیم قرآن هم تعقل کند شیفته و مجذوب آیات می­شود. گاهی در فضای علمی دچار علم ­زدگی می­ شویم، شاید اشراف به مباحث علمی پیدا کنیم اما بهره بردن از کلام وحی مختصر باشد، گاهی آن را بدیهی می ­دانیم و حتی گاهی از یک تلاوت و روخوانی قرآن غافل هستیم که لازم است در این مورد دقت نظری صورت بگیرد. سخنران دوم این وبینار دکتر مهدی رفیعی ­موحد، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با موضوع مفهوم شناسی گناه در قرآن بود وی به معناشناسی انواع مفاهیم مترادف گناه در قرآن اشاره کرد و به تفاوت ماهوی این مفهوم در قرآن و دانش جامعه شناسی اشاره کرد: اولین نتیجه­ ای که از مقایسه به دست می­ آید این است که منبع اصلی تعیین­ کننده ارزش یا ضد ارزش، انحراف یا هم نوایی، هنجار یا نابهنجاری در جامعه­ شناسی عبارت است از جامعه و اکثریت افراد جامعه، اما در متون اسلامی منبع اصلی تعیین­ کننده مفاهیم و مصادیق بنیادی جامعه و اکثریت افراد جامعه نیستند بلکه کلام وحی است. دومین نتیجه ­ای که از این بحث­ها می­ گیریم عبارت است از اینکه متون اسلامی در برخورد با گناه رویکردی توحیدی و معادی دارد، اما در مفاهیم جامعه ­شناسی گرایش دنیایی حاکم است که برگرفته از آن مکاتب فکری است.

دومین نشست وبیناری «جامعه، دانشگاه و گفتگوهای قرآنی»  در روز سه شنبه  7 اردیبهشت 1400، ساعت 21 برگزار شد.  ابتدا دکتر علی یعقوبی مدیر وبینار به اهمیت بحثهای تبیینی قرآن در دانشگاه و مطالعات بین رشته ­ای آن اشار کرد. آنگاه دکتر علی شریفی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع روش شناسی ایزوتسو در تفسیر قرآن کریم به ایراد سخن پرداخت. وی گفت معنا شناسی ایزوتسو با روش تفسیر قرآن علامه طباطبایی در المیزان انجام داده­اند اندکی شباهت دارد. علامه در المیزان تلاش کرده که از غیر قرآن چیزی در تفسیر راه پیدا نکند؛ از یک آیه قرآن در تفسیر آیه دیگر استفاده کرده است. در معناشناسی هم شبیه همین کار انجام می ­شود، منتها مکانیزم ­ها و روش­هایی که در علم معناشناسی انجام می ­شود با تفسیر قرآن متفاوت است. ایزوتسو با توجه به زمینه ­های بافتی، واژگان مترادف و متضاد به تبیین امر قرآنی پرداخته است. آنگاه دکتر سعید عدالت­ نژاد، عضو هیأت علمی بنیاد دائره­المعارف اسلامی با موضوع «معناشناسی فهم قرآن»  برای فهم قرآن باید به سه اصل  معناشناسی توجه کرد اول اینکه کلمات معنا داشته باشند دوم به ساختار توجه شود سوم معنای قابل فهمی داشته باشد. معناشناسان به معنای اول می­گویند معنا و به آن معانی بعدی که به دلایل مختلف به وجود می­ آیند، مفهوم می­ گویند. ما باید بین مفهوم و معنا فرق بگذاریم و ببینیم که معنای کلمات در قرآن چیست و معانی دیگری که برآن بار شده و تفسیرها گفته­ اند را تشخیص دهیم. وقتی می خواهیم به تفسیر یا لغتی مراجعه کنیم باید از خودمان بپرسیم که این معنایی که این لغت­دان یا مفسر برای ما بیان می ­کند متعلق به چه دوره تاریخی است.

سومین نشست وبیناری «جامعه، دانشگاه و گفتگوهای قرآنی»  در روز سه شنبه  14 اردیبهشت 1400، ساعت 21 برگزار شد.  ابتدا دکتر مهیار خانی مقدم، با ارایه مقدمه و ضمن تشکر از برگزاری این وبینار در شبهای قرآنی  به معرفی  سخنرانان پرداخت.  سپس دکتر نوروز امینی عضو هیات علمی دانشگاه گیلان سخنرانی خود را با عنوان «زندگی معنوی و معنای زندگی از نظرگاه قرآن» آغاز کرد. وی گفت حیات طیّبه (زندگی معنوی) در پرتو ولایت خدای تعالی و از طریق ولایت اهل بیت (علیهم السلام) تحقق می یابد و جز از طریق آنها، که معدن علم و منزل نور و مهبط وحی الهی اند، نمی توان به سرچشمه حیات طیّبه و محضر الهی بار یافت. آنها نشانه های راه و بلکه خود راه و از این فراتر، عین عالم عنداللّه و کامل ترین درجات نزد خدای تعالی هستند و معرفت آنها کمال معرفت حق تعالی است. معنای(هدف) زندگی نیز، زندگی معنوی در بستر حیات مادی، در پرتو ولایت خدا و معصومان است. آنگاه دکتر مسعود فکری، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با موضوع «اهمیت و ارزش خردورزی در قرآن کریم» به ایراد سخن پرداخت. وی گفت ما در هندسه معرفتی قرآن با شش مفهوم روبرو هستیم، البته از این شش مورد، دو تا نقش نتیجه­ ای و چهار تا نقش توجیهی دارند. ما وقتی می­ خواهیم به متن مقدس مراجعه کنیم ناگزیر هستیم که ابتدا گزاره­ هایی را که یک سنخیتی با هم دارند کنار هم قرار دهیم تا بتوانیم از همنشینی میان اینها به یک مدل ابتدایی برسیم و اگر توانستیم این مدل را معتبرسازی کنیم آن وقت می­گوییم این مدل در فلان موضوع در قرآن قابل کشف است و شاید این همان روشی است که کسانی که قرآن را با قرآن تفسیر می ­کنند مانند مرحوم علامه طباطبایی از این روش استفاده می­کنند. اولین مفهوم تعقل است؛ نزدیک پنجاه آیه از قرآن کریم با تفاوت­های پیکره واژگانی آن راجع به اندیشیدن و تعقل به کار رفته است. واژه دوم فکر، تفکر و اندیشیدن از مفاهیم پایه در هندسه معرفتی قرآن کریم است. سومین واژه تدبر است و واژه چهارم علم است. واژه پنجم معرفت است و واژه ششم تفقه است. این شش واژه می­تواند ما را به اسکلت و ساختاربندی نگاه قرآن به چگونه اندیشیدن و سامان­دهی نظام شناختی و معرفتی مخاطبان خودش رهنمون کند.

چهارمین نشست وبیناری «جامعه، دانشگاه و گفتگوهای قرآنی »  در روز یک شنبه  19 اردیبهشت 1400، ساعت 21 برگزار شد. ابتدا دکتر جواد نظری مقدم به عنوان مدیر وبینار به اهمیت بحث های قرآنی در فضای دانشگاه، مقدمه ای بیان کرد. سپس دکتر ابوالفضل خوش­منش، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با موضوع «زن و حیات جسم و جان در بیان اسطوره و قرآن» سخنران نخست این نشست بود. وی گفت: هرچند وجود اسطوره بسیار کهن و به قبل از اسلام بر می­گردد اما نگاه اسطوره­ای بویژه اسطوره زن در همه حوزه ­های فرهنگی از جمله دین نیز انعکاس داشته است. در داستان پیغمبر اکرم، کوثر پیغمبر، صدرالمنتهی، شجره طوبی، سیب بهشتی پیغمبر، کوثر در دنیا و آخرت و دو زن؛ اول خدیجه کبری و دوم فاطمه زهرا (س) هستند. سخنران دوم مهندس محمدتقی میرزایی، مدرس بازنشسته دانشگاه­ های استان گیلان با موضوع «مبانی اولیه تفسیر تدبری قرآن» بود وی تأکید کرد: تفسیر تدبری در مقابل تفسیر قرآن به قرآن قرار دارد.  تصور ما از تفسیر قرآن با قرآن تصور نادرستی است و تصور درست این است که این تفسیر بر اساس تدبر در قرآن است چون همیشه تفاسیر افراد یا از حیث سند ضعیف است یا با بلاغت آمیخته است.

پنجمین و آخرین نشست وبیناری «جامعه، دانشگاه و گفتگوهای قرآنی »  در روز سه شنبه  21 اردیبهشت 1400، ساعت 21 برگزار شد. ابتدا دکتر نوروز امینی به عنوان مدیر وبینار به اهمیت بحث های قرآنی در فضای دانشگاه، مقدمه ای بیان کرد. آنگاه آقای اردشیر منصوری، پژوهشگر فرهنگی با موضوع «نیایش در قرآن» به ایراد سخن پرداخت وی گفت: نیایش هسته و محور اصلی دین­ورزی است می ­تواند سه کارکرد مهم داشته باشد. کارکرد اصلی نیایش، کارکرد اجتماعی آن است که هویت مؤمنان را تحکیم می ­بخشد. دومین کارکرد نیاش تحکیم خصلت ­های اخلاقی است. اگر فرد مؤمنی با واژگان و مفاهیمی گفتگو کند، آن مفاهیم می­تواند درونی شود؛ ما در ماه رمضان در تلویزیون می ­شنویم که اسماء حسنی را تکرار می­ کنند همین که مؤمنی کلمه ستار را زمزمه می­کند می­تواند این عیب­پوشی در او نهادینه شود. سومین کارکرد استعلای معنوی است؛ یعنی از سطح عالم ماده و لذت­های دنیوی بالاتر رفتن. البته من ماده و زندگی مادی را چیز منفی نمی ­دانم، برخلاف برخی گروه­های افراطی، در زندگی پیشوایان دینی اهتمام به زندگی دنیا چیز مضمومی نیست اما غرق شدن در دنیا و فاصله از تعالی گرفتن مضموم است. سپس آقای سید محمدصدیق قطبی، پژوهشگر قرآنی با موضوع «رستگاری در قرآن» طی سخنانی گفت: رستگاری در قرآن، بیشتر مبتنی بر «روحیات معنوی» و «ارزش‌های اخلاقی» است که وجه مشترک همه‌ی ادیان است. رستگاری یعنی؛ رستن از نوعی رهیدن و آزاد شدن می ­آید، کسی که از قید و بندها آزاد می شود. در قرآن یکی از رسالت­ هایی که برای پیامبر اسلام تعریف شده است این است که غل و زنجیر را از دست و پا و گردن انسان­ها برمی­ دارد و این یک مأموریت رهایی­ بخش است که در قرآن برای پیامبر اسلام(ص) به تصویر کشیده شده است.


دسته بندی :
اخبار

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

18 05 2024

به میزبانی دانشگاه گیلان، اولین گفتاورد ملی نخبگان در پهنه خزر با شعار "نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان" برگزار شد

اولین گفتاورد ملی نخبگان با شعار «نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» در پهنه خزر شامل استان های گیلان، مازندران، گلستان و قزوین با حضور سرپرست دانشگاه، رئیس بنیاد نخبگان گیلان و اعضای شورای آموزش عالی استان گیلان به صورت ویدیو کنفرانسی در دانشگاه گیلان برگزار شد. این رویداد رقابتی، با هدف تعامل نخبگان، مدیران و مردم برگزار خواهد شد و مخاطبین این رویداد، تمام آحاد جامعه هستند به نحوی که راه‌حلی برای چالش‌های کشور ارئه کنند. گفتاورد، یک رویداد چهار مرحله‌ای است و در مرحله اول آن، شرکت‌کنندگان می‌توانند ایده‌های خود را در 5 محور اصلی شامل حوزه‌های «مالی و ارزی»، «منابع طبیعی»، «امنیت غذایی»، «نظام سلامت» و «حکمرانی هوشمند» ارائه کنند.  شنیدن و تقویت ایده‌های نخبگانی، علمی‌تر کردن مدیریت کشور، افزایش تفاهم اجتماعی و رشد عمومی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است و  برگزیدگان مرحله نیمه نهایی به بعد، عضو خانه نخبگان خواهند شد و به برگزیدگان رقابت نهایی هم علاوه بر جایزه نقدی 10 میلیارد ریالی، 10 میلیارد ریال اعتبار بابت عملیاتی کردن راه‌کار‌های منتخب پرداخت خواهد شد. نخبگان، استادان، دانشجویان، آموزگاران و... علاقه‌مند به شرکت در این رویداد بزرگ، تا 28 خرداد 1403 فرصت دارند با مراجعه به سامانه‌ «debate.bmn.ir» ثبت‌نام و شرکت کنند.

18 05 2024

در دیدار نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با سرپرست دانشگاه عنوان شد / امیدواریم در آینده دانشکده علوم و فنون نوین دریایی به یک دانشگاه تبدیل شود

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی عصر با حضور در دانشگاه گیلان، ضمن دیدار با سرپرست دانشگاه گیلان در ارتباط با استفاده از ظرفیت های موجود در راستای رشد و توسعه دانشگاه بحث و تبادل نظر کردند. دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست با اشاره به ظرفیت های دانشگاه در استان گفت: دانشکده علوم و فنون نوین دریایی یکی از واحدهای دانشگاه گیلان در شهر بندرانزلی است که امیدواریم با تلاشهایی که تاکنون صورت گرفته با نگاه به آینده و با باتوجه به ظرفیت های شهر انزلی و مساعدت های مسئولین، این مرکز به یک دانشگاه تبدیل شود که در همین راستا به دنبال جذب عضو هیات علمی در رشته های تخصصی مرتبط برای توسعه این مرکز هستیم. سرپرست دانشگاه در ادامه با اشاره به اشتغال به تحصیل ۲۴۵ دانشجوی خارجی در دانشگاه گیلان افزود: دانشگاه گیلان تاکنون توانسته پذیرای دانشجویان خارجی از ۹ کشور در رشته های مختلف باشد. دکتر دوستار با بیان اینکه امکانات دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی در کشور زبانزد است تصریح کرد: با تکمیل پروژه دهکده ورزشی با کمک و مساعدت مسئولین، می توان گام مثبتی در جهت توسعه دانشگاه و استان برداریم. دکتر احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به ظرفیت های دانشگاه در راستای توسعه استان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود استفاده از پژوهش ها و فعالیت های علمی و تحقیقاتی صورت گرفته در دانشگاه بتواند در آینده ای نزدیک منجر به راه اندازی باغ موزه گیاهشناسی، استفاده مطلوب از گونه های گیاهی بومی در فضاهای شهری و همچنین توسعه گردشگری دریایی با توجه به ظرفیت های منطقه آزاد انزلی شود.

17 05 2024

با تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طرح پژوهشی رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان، طرح برتر کشوری شد

در جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در تهران برگزار شد طرح پژوهشی سعید رهسپار رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان پس از داوری هیات داوران جشنواره، به عنوان طرح پژوهشی برتر کشور در حوزه آموزش عالی انتخاب شد که با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره، مورد تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت. دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین نکوداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به اهمیت انعکاس موفقیت های دانشگاه در بخش های مختلف که باعث امیدآفرینی می شود گفت: روابط عمومی علمدار امید آفرینی است. دکتر زلفی گل با بیان اینکه اگر رئیس دانشگاهی ارتباطش با روابط عمومی قوی نباشد اولین کسی که ضرر می کند خود رئیس دانشگاه است. مقام عالی وزارت با بیان اینکه مجموعه ای موفق هست که برای جایگاه روابط عمومی اهمیت قائل باشد افزود: تیتر خبر روابط عمومی ها بسیار مهم است چرا که تاریخ نگاری می کند. وی ادامه داد: بعضی اوقات عکس شما، عنوان و تیتر شما بخشی از تاریخ آن دانشگاه یا کشور می شود. شما می توانید تجربه نگاری کنید برای مدیریت آینده و مدیر آینده از تجربه نگاری شما استفاده می کند. دکتر زلفی گل افزود: روابط عمومی در مجموعه آموزش عالی نقش راهبردی و راهبری دارد چرا که برنامه های آن موسسه و سازمان را باید تبیین کند و با تبیین آن ها نقش راهبردی خود را ایفا خواهد کرد. در این جشنواره که با شرکت ۱۱۰ دانشگاه، ۵۰ پارک علم و فناوری و ۳۰ موسسه پژوهشی کشور برگزار شد علاوه بر تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی شمسی پور مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم نیز به صورت ویژه با لوح تقدیر از فعالیت های ارتباط گسترانه رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه گیلان تقدیر کرد. شایان ذکر است کسب ۳۷ مقام در جشنواره های ملی، منطقه ای و استانی از جمله افتخارات روابط عمومی دانشگاه گیلان در طی سالیان اخیر است.  

14 05 2024

دانشگاه گیلان میزبان پنجمین دوره آموزشی کنشگری فرهنگی رسانه ای ویژه کارشناسان فرهنگی و اجتماعی مناطق 2 و 3 دانشگاه های کشور

پنجمین دوره آموزشی کنشگری فرهنگی رسانه ای ویژه کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های مناطق ۲ و ۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در حال برگزاری است. این دوره آموزشی توسط دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تا 27 اردیبهشت ماه 1043 با برگزاری کارگاه های آموزشی همچون تولد یک ایده؛ خلاقیت و ایده پردازی، سیر تولید محتوا، آشنایی با رسانه و مخاطب و بازاریابی و بازاریابی محتوایی اجرا می شود. دکتر اکبری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در مراسم افتتاحیه این دوره با اشاره به اهمیت حضور رسانه ای و کنشگری فعالان فرهنگی در عرصه های مختلف ابراز امیدواری کرد این دوره موجب ایجاد جریان سازی رسانه ای در محیط های فرهنگی دانشگاه ها و زمینه ساز ایجاد پیوست رسانه ای برای تمامی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شود.

12 05 2024

سرپرست دانشگاه در نشست با دانشجویان بسیجی: خانه گفتمان دانشگاه راه اندازی می‌شود

دقایقی قبل سرپرست دانشگاه گیلان میزبان اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه در اتاق شورای حوزه ریاست بود که در این نشست خبر از راه اندازی خانه گفتمان دانشگاه داد. دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت گفت: امام راحل نوآوری های زیادی برای به کرسی نشاندن نظام مقدس جمهوری اسلامی و تثبیت آن داشت که بسیج یکی از آن نوآوری ها و ابتکارات بود. دکتر دوستار با بیان اینکه انقلاب های زیادی در جهان وجود داشتند که به بن بست خوردند و یا از آرمان های خود فاصله گرفتند خاطرنشان کرد: یکی از دلایل شکست این انقلاب ها نداشتن ولایت فقیه است. سرپرست دانشگاه گیلان با اذعان به اینکه مطالبات دانشجویان بسیجی در چارچوب حفظ و گسترش فضای انقلابی است افزود: ما نیازمند فعالیت گسترده ای در برابر آماج حملات رسانه های معاند در اذهان جوانانمان هستیم. وی با تاکید بر اینکه شما دانشجویان زبان گفتمانی نسل جدید را بهتر متوجه می شوید تصریح کرد: قشر جوان دانشجو ویژگی هایی دارد که در مراودات نسلی در فضاهای خوابگاه ها و سلف سرویس ها و سرویس های دانشجویی اتفاق می افتد. دکتر دوستار در ادامه خاطرنشان کرد: هنر و رسانه ابزاری برای انتقال مفهوم است و باید از ظرفیت های دانشکده هنر و معماری در انعکاس هنرمندانه مسائل استفاده کنیم. وی گفت: خانه گفتمان دانشگاه را راه اندازی خواهیم کرد تا موافق و مخالف بتوانند نظرهای خود را بیان کنند و سوال ها و ابهام ها پاسخ داده شود و به برگزار کننده بهترین مناظره نیز پاداش خواهیم داد. سرپرست دانشگاه گیلان با مهم خواندن پاسخ به ابهامات گفت: کانال ارتباطی ما با دانشجویان باید از طریق تشکل های دانشجویی باشد. وی در پاسخ به صحبت های یکی از دانشجویان که گفته بود مسئولین از مطالبه و اعتماد ما دانشجویان در بحث دانشکده فنی مهندسی شرق نردبانی برای امور خود ساختند، برنامه شما به عنوان سرپرست دانشگاه برای دانشکده فنی مهندسی شرق گیلان چیست گفت: دانشکده فنی مهندسی شرق ظرفیتی برای استان است و ما باید کمک کنیم تا این دانشکده توسعه یابد و ما به شدت پیگیر افزایش امکانات این دانشکده در راستای رفاه حال دانشجویان هستیم و در این مسیر از دانشجویان به عنوان مشاوری امین کمک خواهیم گرفت. دکتر دوستار در انتهای صحبت های خود نیز گفت: در آینده ای نزدیک با دیگر تشکل های دانشگاه و شورای صنفی نشست خواهیم داشت و از نزدیک دغدغه ها و مشکلات آنان را نیز خواهیم شنید. شایان ذکر است در ابتدای این نشست نیز مهیار رضایی مسئول بسیج دانشجویی و تنی چند از اعضای این تشکل به بیان دیدگاه و نظرهای خود در ارتباط با مسائلی همچون بودجه، دغدغه فرهنگی، استفاده از ظرفیت های استادان انقلابی، آسیب های اجتماعی، اشتغال، امکانات خوابگاهی، سرویس های دانشجویی و ... پرداختند.    

13 05 2024

در بازدید شبانه سرپرست دانشگاه از خوابگاه پسران و سالن غذاخوری مرکزی دانشجویان عنوان شد / تحصیل و پژوهش با شما، تهیه امکانات رفاهی با ما

سرپرست دانشگاه گیلان در ادامه بازدیدهای خود از مجموعه های دانشگاه، شب گذشته به همراه تعدادی از معاونان و مدیران در سالن غذاخوری مرکزی دانشجویان حضور یافت و پس از آن پای درد دل دانشجویان خوابگاه پسرانه میرزاکوچک خان نشست. دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان با حضور در سالن غذاخوری مرکزی از قسمت های مختلف همچون محل طبخ غذا، سالن غذاخوری،سردخانه ها و ... بازدید به عمل آورده و با دانشجویان در ارتباط با کیفیت و کمیت غذا صحبت کرد و نظرهای دانشجویان را در ارتباط با مسائل مرتبط با تغذیه شنید و قول پیگیری داد و شام را نیز در کنار دانشجویان صرف کرد. سرپرست دانشگاه پس از بازدید از سالن غذاخوری دانشجویان، در خوابگاه پسرانه میرزاکوچک خان حاضر شد و ضمن بازدید از چندین اتاق دانشجویی، در فضای باز مجتمع خوابگاه پای درد دل ها، دغدغه ها و مشکلات دانشجویان همچون اینترنت، تجهیزات سرمایشی، تغذیه، نحوه رفتار انتظامات، بهداشت و درمان و ... نشست. دکتر دوستار پس از شنیدن مسائل دانشجویان گفت: تامین امکانات و رفاه دانشجویان وظیفه ماست و شما صرفا باید ذهنتان درگیر درس و پژوهش و نوآوری باشد. سرپرست دانشگاه گیلان با بیان اینکه برون داد دانشگاه باید برون دادی باکیفیت باشد گفت: ما می خواهیم شما دانشجویان که امانتی در دست مسئولین دانشگاه هستید علاوه بر درس خواندن در دانشگاه، مهارت های دیگری همچون زمان شناسی، نظم و انضباط و ... را فرا بگیرید و باعث افتخار خودتان، خانواده تان و کشورمان شوید. وی تاکید کرد: تا مهر ماه سال جاری سطح رفاه دانشجویان خوابگاهی بهبود پیدا خواهد کرد. دکتر دوستار در انتها نیز از مسیرهای ارتباطی خود با دانشجویان و انعکاس مشکلات سخن گفت و از دانشجویان خواست همه با کمک هم در راستای ارتقا کیفیت خدمات رفاهی قدم برداریم. شایان ذکر است سرپرست دانشگاه گیلان در شبهای قبل نیز از خوابگاه دخترانه بنت الهدی در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی بازدید کرده بود و در شب های آتی نیز از خوابگاه دخترانه اتقیاء در داخل شهر بازدید خواهد کرد.