مجموعه وبینار ملی دگرخواهی به ­مثابۀ گفتگو برگزار شد

16 03 2021
کد خبر : 3233064
تعداد بازدید : 287

مجموعه نشست­ های ملی وبیناری «دگرخواهی به ­مثابۀ گفتگو» در قالب پنج نشست گفتگو به اهتمام معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان، با پشتیبانی دفتر سیاستگذاری فرهنگی وزارت عتف و دفتر دانشگاهی انجمن جامعه ­شناسی دانشگاه گیلان با حضور مخاطبانی متشکل از اعضای هیات علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کارشناسان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور در فضای مجازی ادوبی کانکت برگزار شد.

نخستین وبینار در روز یکشنبه در تاریخ سوم اسفند ۹۹ ساعت 20 برگزار شد. در ابتدای وبینار دکتر علی یعقوبی دبیر وبینار به اهداف بحث، چرایی و اهمیت موضوع دگرخواهی و گفتگو و ارتباط بین آن دو در جامعه و دانشگاه ایرانی پرداخت. سپس دکتر نعمت الله فاضلی استاد انسان شناسی پژوهشگاه علوم انسانی مطالعات فرهنگی در سخنانی تحت عنوان«دگرخواهی و علوم انسانی» گفت:فرهنگ علم انسانی اجتماعی، فرهنگ دگرخواهی است؛ یعنی ویژگی­های فرهنگ علم انسانی اجتماعی در سطوح گوناگون با دگرخواهی انطباق دارد. اگر قرار باشد که برای فرهنگ علوم انساین اجتماعی هسته­ای کانونی در نظر بگیریم، آن هسته کانونی دگرخواهی است. دگرخواهی به معنای فرهنگ بر این نکته استوار است که درون جوامع انسانی اشکال گوناگون تفاوت­های هستی­ شناسانه وجود دارد. دگرخواهی بر این استوار است که این تفاوت­ها را چگونه باید به عنوان زندگی­های مسالمت ­آمیز و مدارا در نظر گرفت، به عنوان دیگری که ما از طریق آن بزرگ می­ شویم و توسعه پیدا می­ کنیم و در عین حال از طریق آن امکان زندگی پیدا می­ کنیم. نکته مهم این است که اگر به تاریخ علوم انسانی نگاه کنیم، چه در سطح کنشگران و چه در سطح نظریه­ ها و روش­ها این ارزش بنیادی است که ما سمت دیگری گشوده باشیم و مدارا و تساهل کنیم و از اشکال گوناگون خودپرستی ­های جمعی و دگرستیزی پرهیز کنیم. علوم انسانی از چند منظر دگرخواهی، دموکراتیک­ گرایی و گفتگوگرایی را توسعه می ­دهد. مسئولیت اخلاقی علوم انسانی این است که در آموزش، در کلاس درس معلم باید هم استاد زندگی باشد. استاد زندگی یعنی باید شخصیت استاد در کلاس و رویارویی او با موضوعات و تعاملی که با دانشجویان برقرار می­ کند، همه این­ها امکان تعامل و دوستی بیشتر را فراهم کند. این بحث در پایان با پرسش و پاسخ گسترده شرکت­کنندگان همراه شد.

دومین نشست وبیناری «دگرخواهی  به­مثابۀ گفتگو» در روز یکشنبه دهم اسفند ۹۹ از ساعت 10 صبح برگزار شد.دکتر سیده اکرم برکاتی مدرس فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد به بحث درخصوص «دیگری نزد هایدگر و ریکور» پرداخت و گفت: به نظر می­ رسد که هایدگر و ریکور هردو خودفهمی را در افق دیگری ترسیم کرده ­اند؛ تأویل­ پذیری که ریکور در امر کنش، مسئولیت، آزادی و اختیار بیان می کند، می ­توان برایش بنیادی هستی ­شناختی در اندیشه هایدگر ترسیم کرد. تمامیت­ ناپذیری و پویایی بنیادین ساختار خود و نسبت خود با دیگری این پیامد را به دنبال خواهد داشت که ما بدانیم به هیچ وجه نمی توانیم بدون دیگری هویت خود را بشناسیم و رابطه ما با دیگران نمی­ تواند رابطه دو سوژه باشد و این رابطه هستی ­شناختی و بنیادین از نوع برخورد دو دازاین است و هویت ما چه در سطح فردی چه اجتماعی در نسبت هستی­ شناختی با دیگری گره خورده است و گفتگو و دیالکتیک همواره ضرورت دارد و قابل انکار نیست.سپس دکتر حسین مصباحبان عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با موضوع «دانشگاه و مسئولیت نسبت به دیگری» تأکید کرد:ما مسئولیم که دانشگاه و معرفتی که به آن تعلق داریم و نقشی که به عهده گرفته­ ایم یعنی دانشجویی و معلمی را مدام مورد نقادی و بازاندیشی قرار دهیم؛ یعنی اولین وظیفه­ ای که ما نسبت به دیگری در دانشگاه داریم، اندیشیدن به دانشگاه، موقعیتی که دانشگاه دارد و معاصر کردن آن است.

سومین نشست وبیناری «دگرخواهی  به­مثابۀ گفتگو» در روز یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹ از ساعت 10 صبح برگزار شد. نخست دکتر علی یعقوبی خلاصه­ ای درخصوص نشست­های قبلی دگرخواهی(اول و دوم)  به سمع حاضران رساند. آنگاه دکتر علیرضا نیکویی دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان سخنرانی خود را با عنوان«دیگری مفهومی چندتکیه­ای» مطرح کرد. وی گفت: مفهوم دیگری همواره معنای واحدی ندارد بلکه در زمان، مکان و جوامع مختلف معنای متعددی دارد و با معنای احترام، دوستی، خشم، پرهیز و ستیز همراه است. دگردوستی و دگرستیزی دو روی یک سکه است که غالباً در همه جوامع وجود دارد. مفهوم دیگری و دگرخواهی با امر فرهنگ مرتبط است و در جوامع مختلف و در زمان­های مختلف به اشکال مختلف بازنما می ­شود. سپس دکتر جهاندیده پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگیان با موضوعی تحت­ عنوان «تفکر ترجمه­ای نظریۀ بومی ­سازی علوم انسانی و اضطراب تأثیر از دیگری» به ایراد سخن پرداخت و گفت: تفکر ترجمه‌ای اگرچه حاصل گفتگو با فرهنگ دیگری است، اما  از جنس تفکر گفتگومند نیست به عبارت دیگر تفکر ترجمه‌ای اگر به قصد کمک از اطلاعات و اندیشه‌های فرهنگ برتر باشد نمی‌تواند گفتگومند باقی بماند زیرا این تقابل، از نوع  تقابل فرادست و فرودستی است.تفکر ترجمه‌ای ارتباط تاریخمند با ایده‌های فرهنگ دیگری ندارد بلکه بیشتر حاصل انتخاب‌ها و گزینش‌هایی است که مترجم براساس میل گفتمانی انجام  می‌دهد.برای فائق آمدن بر اضطراب تأثیر ناشی از ترجمه فرهنگ خودی سعی می‌کند ایده‌های فرهنگ دیگری را به گونه‌ای تاویل و آشناسازی کند که وجه تهدید کننده‌اش به حداقل برسد.

چهارمین نشست وبیناری «دگرخواهی به ­مثابۀ گفتگو» در روز سه شنبه  19 اسفندماه 99 راس ساعت 10 صبح برگزار گردید. نخست دکتر پارسا یعقوبی  استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کردستان  درخصوص «پارادایم ها و دیگرهای برساخته ژانرهای ادبی فارسی» به ایراد سخن پرداخت.  وی انواع برساخته های مختلف  از دیگری در متون ادبی از حذف و جذب  اشاره کرد و به مبانی هستی شناختی و معرفت شناختی آن  پرداخت. آنگاه آقای منصوری پژوهشگر و کارشناس فرهنگی با موضوع «از خودآیینی تا دگرگزینی: درنگی در الزامات رشد اخلاقی متعلّمان » به موانع و مشکلات نظام تعلیم و تربیت و مبانی معرفتی آن  درخصوص امر دیگری  اشاره کرد و شکل مطلوب نظام تعلیم تربیت را  مبتنی بر انسانهای خودآیین (انسانهای مستقل و  مسلط بر اراده و اعتماد به نفس) و دگرخواه(نوع دوست، فداکار) دانست.

آخرین روز نشست وبینار در روز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹ از ساعت 10 صبح برگزار شد. دکتر فاطمه کریمی دانشیار  بازنشسته گروه علوم تربیتی و معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در مورد «دوگانۀ خودخواهی و دگرخواهی از منظر روانشناسی اسلامی» سخن گفت. ایشان ضمن بیان دیدگاه­ های طرفداران اصالت خودخواهی و اصالت دگرخواهی به ارایه دوگانه خودخواهی و دگرخواهی از منظر روان­شناسی اسلامی پرداخت. انگیزه های درونی روانی که بقای نفس را تامین می­کند منجر به خودخواهی مثبت و خودخواهی منفی  در انسان می­ شود که منشاء آنها بخشی از ساختار روانی به نام هوش روانی ( آی کیو) است  که در روان­شناسی اسلامی از آن به عقل نظری جزیی تعبیر می­شود‌. بخشی دیگر از انگیزه­های درونی روانی که  بقای نوع را تامین می­کند منجر به دگرخواهی می شود که ناشی از بخشی از ساختار روانی به نام هوش معنوی ( اس کیو ) است و در روان­شناسی اسلامی از آن به عقل کلی تعبیر می­ شود  که عامل عشق،دگرخواهی،خداخواهی،تمنای جاودانگی و خدمت به همنوع است. سپس حجت ­الاسلام حسین سرانجام از مدرسین حوزه و دانشگاه در سخنانی با عنوان «بازتعریف دیگری در پرتو فرهنگ و دین» گفت. دین در نوع تعاملش با دیگری به­طوری که دیگری را به رسمیت بشناسد و نخواهد او را مانند خود کند، توانسته موفق باشد. عمده جوانانی که در اردوهای جهادی شرکت می­ کنند، دغدغه مالی و اومانسیم ندارند بلکه خدمت کردن به دیگران فارغ از اینکه از چه طبقه و نژاد و دینی هستند را برای خود سلوک می­دانند و این مسیر را راه تعالی به سمت امر مطلق می دانند. خدمت به دیگری و تلاش برای رفع نیاز دیگری باعث می­شود که خود فرد در مسیر تعالی گام بردارد.


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

12 07 2024

سومین دوره طرح اندیشه تمدن ساز دانشگاه گیلان به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه سومین دوره طرح اندیشه تمدن ساز دانشگاه گیلان با هدف آشنایی با اندیشه های جامعه سازان رهبر انقلاب، ایجاد و گسترش نگرش تحول آفرین و تمدن ساز در میان استادان در مجتمع شهید مطهری انزلی برگزار شد. دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن تقدیر از برنامه ریزی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه که بستر خوبی برای تبادل نظر و بحث و گفتگوی اعضای هیأت علمی را فراهم کرده گفت: کتاب «اندیشه تمدن ساز» که برگرفته از دیدگاه های مقام معظم رهبری در سال 1353 در مشهد است، نگاه امیدوارانه ای به زندگانی مسئولانه و متعهدانه دارد و تلاش می کند ما را برای ساختن جامعه آرمانی به تکاپو وا دارد تا بدانیم تمدن نوین و پرشتاب کنونی را باید با گام هایی سرشار از امید و بالندگی بر پایه اندیشه های ناب اسلامی پیمود.  آیت الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) هم در این مراسم با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نه فقط الگوی شیعیان بلکه می‌تواند الگوی کل موحدان عالم و بشریت باشد، تصریح کرد: نگاه کلامی با نگاه فقهی در این زمینه مقداری تفاوت دارد. آیت الله رمضانی گفت: در نگاه کلامی ما می‌گوییم امام انسان‌ها و جنّیان است اما در نگاه عملیاتی ما امام حسین (ع) را مختص خود می‌دانیم. نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر کسی بر اساس فهم، درک و نگاه خود از حوزه‌های اعتقادی می‌تواند بهره بگیرد، اضافه کرد: شیعیان چون امام را معصوم می‌دانند نگاه‌شان مقداری جامع‌تر است و ما سه نوع مرجعیت علمی، مرجعیت معنوی و مرجعیت سیاسی داریم. وی با اشاره به اینکه پرداختن به بحث‌های قرآنی هنر خاص می‌خواهد که شخصیت مقام معظم رهبری با مبانی کلامی و نسبت به حوزه‌های فلسفی آشنایی خاص و کامل دارند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۵۳ با برداشت از آیات قرآنی منظومه فکری را ارائه دادند که با داشتن این منظومه فکری جامعه به سمت تحول می‌رود. از این منظومه فکری به تمدن اسلامی تعبیر می‌کنیم. آیت الله رمضانی ادامه داد: در تمدن اسلامی نیاز به فکر و اندیشه داریم و اگر در حوزه‌های مختلف حرفی برای گفتن نداشته باشیم نمی‌توانیم نرم‌افزار تمدن اسلامی را خوب معرفی کنیم. وی با بیان اینکه تمدن اسلامی نیاز به سخت‌افزار دارد که همان حاکمیت و حکومت است، خاطرنشان کرد: هنرمندی امام خمینی (ره) این بود که بحث ولایت‌فقیه را در نجف به صورت مستقل احصا و در ذیل بحث امامت آوردند. دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در طرح کلی اندیشه اسلامی به حوزه نبوت بیشتر پرداختند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری اثبات می‌کند تا روز قیامت به شریعت نیاز داریم چون عقل نمی‌تواند مجموعه قوانین مربوط به حیات انسان را فراروی انسان قرار دهد. آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه عده‌ای در گذشته می‌گفتند قرآن قانون نیست و امروزه نیز روشنفکران قائل به این هستند که بخشی از قرآن مانند مقاومت و جهاد باید کنار گذاشته شود‌، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد قرآن می‌گویند: «قرآن برنامه به هم پیوسته است» و از خود آیات قرآن در این زمینه استفاده کردند. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه یک متفکر و اندیشمند دینی هستند. نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حدود ۳۰۰ آیه در قرآن کریم به مباحث علمی اشاره دارد، اظهار کرد: برای اینکه یک انسان بخواهد تربیت شود باید ایمان به عالم غیب و عالم شهادت داشته باشد. وی با اشاره به اینکه عقل انسان حکم می‌کند که باید با دین خدا، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) ارتباط داشته باشیم، افزود: فقه مسیر زندگی و بایدهایی که در آن مصلحت و نبایدهایی که در آن مفسده است را برای ما مشخص می‌کند. آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نماز در اصلاح جامعه در مسیر تمدن اسلامی اثرگذار است و می‌تواند اثر اجتماعی داشته باشد، اضافه کرد: ایمان باعث می‌شود با عالم غیب ارتباط پیدا کنیم و پیامبر الهی راه را به انسان نشان می‌دهد. دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تاکید بر اینکه قرآن دو زبان مکالمه و زبان فهم دارد که زبان فهم قرآن عقل و فطرت است، ابراز کرد: قرآن یک کتاب فراعصری و فرازمانی می‌باشد چرا که زبان آن زبان عقل و فطرت است. حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان هم در این مراسم به ارائه گزارشی از برگزاری دوره های پیشین پرداخت و از استقبال خوب اعضای هیأت علمی برای شرکت در این دوره تقدیر کرد. گفتنی است این طرح با هدف آشنایی با اندیشه های جامعه سازان رهبر انقلاب، ایجاد و گسترش نگرش تحول آفرین و تمدن ساز در میان استادان، آشنایی با کارکردهای عینی و پیامدهای اجتماعی آموزه‌های دینی، فراگیری مهارت تدبر در قرآن کریم و آشنایی با سیره مبارزاتی (سیاسی) معصومین (ع) برگزار شد که در پایان این مراسم نیز، از چندین تن از استادان و مربیان دوره تقدیر به عمل آمد.

10 07 2024

رقابت بیش از ۲۵ هزار داوطلب گیلانی در کنکور ۱۴۰۳

بیش از ۲۵ هزار داوطلب گیلانی در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، فنی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی فردا و پس فردا با یکدیگر رقابت می‌کنند. نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌های سراسری، گفت: ۳ هزار و ۱۵۰ داوطلب زن و مرد گیلان در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و ۶ هزار و ۹۳۷ نفر هم در گروه آزمایشی علوم انسانی صبح فردا، ۲۱ تیر ۱۴۰۳ در ۱۵ حوزه امتحانی در گیلان با یکدیگر رقابت می‌کنند. دکتر ارسلان دمیرچی افزود: عصر فردا هم هزار و ۱۸۵ داوطلب در گروه هنر و ۲ هزار و ۴۲۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی در گیلان با یکدیگر رقابت خواهند کرد. دکتر دمیرچی با اشاره به اینکه گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین داوطلبان را دارد بیان کرد: ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر هم در گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه با یکدیگر رقابت میکنند. وی افزود: ۶۵ درصد از داوطلبان کنکور سراسری در گیلان زن و مابقی مرد هستند.  نتیجه نهایی کنکور پس از صدور کارنامه و انتخاب رشته داوطلبان هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

10 07 2024

در دومین نشست طرح ملی مستندسازی استانی، بر ارزش‌گذاری به فعالیت‌های دانش‌بنیان تأکید شد

باتوجه به مسئولیت استان گیلان در راستای اجرای طرح ملی مستندسازی استانی با مشارکت نخبگان توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، دومین نشست هماهنگی برای چگونگی زمینه‌های اجرای طرح ملی مستندسازی استانی در دانشگاه گیلان و نیز تجربه‌نگاری طرح‌های پیشرو استانی با حضور رئیس دانشگاه، رئیس اتاق تعاون استان، جمعی از مدیران‌کل و نمایندگان سازمان‌های استان و نیز مدیر پروژه ملی تجربه‌نگاری استانی، در دانشگاه گیلان برگزار شد. دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و نیز قدردانی از پیگیری سازمان امور اقتصادی و دارایی استان برای اجرای طرح ملی مستندسازی استانی؛ پیرامون دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۸ قانون بودجه در زمینه اشتغال‌زایی گفت: برخی از سازمان‌ها در اجرای طرح‌هایی که مسئولیت دارند موفق‌تر از سایر سازمان‌ها عمل می‌کنند که ضروریست این موفقیت و عدم موفقیت‌ها توسط اهل خبره با مطالعه منسجم و نظام‌مند، علت‌یابی شود تا آثار آن را در برنامه‌ریزی آینده کشور شاهد باشیم.  رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به ضرورت ترسیم نقشه راه برای اجرای موفق طرح‌ها در استان، تصریح کرد: ابتکار عمل سازمان امور اقتصادی و دارایی با نگاه به ارزش‌گذاری به فعالیت‌های دانش‌بنیان، در رشد مسیر توسعه فعالیت‌های اجرایی کشور اثرگذار است.  وی ضمن تأکید به تمرکز بر عملکرد سازمان‌های موفق در انجام طرح‌ها افزود: مستندسازی مناسب از تجربیات سازمان‌ها، تولید دانشی است که می‌توان در محیط‌های علمی و پژوهشی ارائه کرد و نتایج نظریه‌پردازی این تجربیات را در اختیار صنعت و جامعه قرار داد.  دکتر دوستار درخصوص چالش‌های برخی طرح‌های درحال اجرا در استان گفت: در برخی از این طرح ها در حوزه‌های مختلف که وابسته به فرد است، مشکلاتی ایجاد می‌شود که ضروریست طرح‌ها به نحوی انجام شود که با مشکلات مجری، طرح اثر خود را از دست ندهد.   در این نشست همچنین سایر اعضا نیز به بیان ایده‌ها و نظرهای خود در ارتباط با چگونگی اجرای طرح ملی مستندسازی استانی پرداختند.  

10 07 2024

رئیس دانشگاه گیلان در نشست با مدیران صنایع استان: پیشرفت هر جامعه ای مدیون کارآفرینان آن است

دومین نشست تخصصی روش‌ها و راهکار‌های بهره‌برداری از ماده 13 قانون جهش تولید دانش‌بنیان با هدف امکان برخورداری عملی صنایع از مشوق‌های معافیت‌های‌ مالیاتی با حضور نمایندگان صنایع فعال استان در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد که در این نشست رئیس دانشگاه گیلان، پیشرفت هر جامعه ای را مدیون کارآفرینان آن دانست. دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تسلیت ایام ماه محرم و تقدیر از مدیران صنایع استان گفت: ما می خواهیم از طریق صنعت دانشگاه را به یک کارگاه آموزشی تبدیل کنیم و تجربه صنعت در اختیار دانشجویان قرار گیرد. رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه درب‌های دانشگاه به روی همه باز است گفت: ما می‌خواهیم پای دانشجوی دانشگاه به صنعت باز شود و تجارب شما فعالان عرصه صنایع به دانشجویان ما منتقل شود. دکتر دوستار با اشاره به برگزاری نشست راهكارهاي بهره‌برداري از ماده ١٣ قانون جهش توليد دانش‌بنيان که هفته گذشته با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استانداری گیلان برگزار شد تصریح کرد: برگزاری مجدد این نشست با صاحبین صنایع و شرکت‌ها نشان‌دهنده این است که دانشگاه به طور جدی پای کار است و ما بخشی از مشکلات شرکت‌ها را رصد کردیم و قبل از برگزاری این جلسات، با مدیران کل اقتصادی و دارایی، امور مالیاتی و ... نشست‌هایی را در راستای رفع مشکلات شرکت‌ها داشتیم. وی با تأکید بر اینکه پیشرفت هر جامعه‌ای مدیون کارآفرینان آن جامعه است یادآور شد: در همه کشورها دولت‌ها در ایجاد اشتغال خیلی موفق نیستند اما بخش خصوصی می‌تواند در کشور رشد ایجاد کند که رشد نیز نیازمند ایده و فکر است. رئیس دانشگاه گیلان با مهم خواندن رفع مشکلات صنایع گفت: معتقدم هر گره از گره‌های صنایع حل شود منجر به تولید هزاران شغل خواهد شد. دکتر دوستار از صاحبین صنایع و شرکت‌ها خواست چالش‌ها و موانع کاری خود را اعلام کنند تا با پیگیری از سازمان‌های مرتبط و استفاده از ظرفیت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تغییر قانون، بتوانیم زمینه ساز اشتغال در کشور شویم.

08 07 2024

دانشگاه گيلان در میان دانشگاه‌های برتر در جشنواره ملی برهان قرار گرفت

سومین جشنواره ملی برهان (ویژه کرسی‌های آزاداندیشی) با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران کل وزارتی، معاونین فرهنگی و اجتماعی برخی دانشگاه‌ها، کارشناسان و دانشجویان منتخب جشنواره در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد. در این جشنواره، دانشگاه گیلان در بخش مناظره با دریافت شش عنوان، یک رتبه دوم، دو رتبه سوم و سه رتبه چهارم (شایسته تقدیر) در میان دانشگاه‌های برتر از نظر دریافت تعداد رتبه و جایزه، قرار گرفت.  عناوین کرسی‌های برگزارشده و دانشجویانی که حائز مقام‌ شدند به شرح زیر می‌باشد: - خطر تجزیه ایران؛ شایعه یا واقعیت، زینب شهبازی زاده، رتبه دوم، لوح سیمین - حجاب امری شخصی یا اجتماعی، محمد رضا اسفندیاری، رتبه سوم، لوح برنزین - مردم سالاری دینی یا دموکراسی غربی، علی حجامی، رتبه سوم، لوح برنزین - عملکرد جمهوری اسلامی ایران در برخورد با مفاسد اقتصادی، سارگل حق پرست، رتبه چهارم (شایسته تقدیر) - آزادی بیان در ایران، شعار یا واقعیت، مرتضی مظفری، رتبه چهارم (شایسته تقدیر) - تحدید یا ترغیب جمعیت، فرصت ها و چالش ها،مهسا ساقی بیرق، رتبه چهارم (شایسته تقدیر)