به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و روز دختر مراسم اختتاحیه رویداد استانی کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر(کمند) با حضور مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گیلان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه و جمعی از مسئولین دانشگاه و برگزیدگان مورخ 10 خرداد ماه 1401 در سالن شورای دانشکده معماری و هنر برگزار گردید.
در این دوره، تیم های دانشجویی از دانشگاههای سراسر استان گیلان با ثبت ایده های خلاقانه خود، در این رویداد شرکت کردند.
داوری ایده ها، با نظارت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه گیلان توسط داوران با تجربه و متخصص، مورد ارزیابی و ده طرح مورد تقدیر قرار گرفتند و برگزیدگان از جوایز نقدی و تسهیلات این رویداد استانی بهره مند شدند.
اسامی برگزیدگان:
رتبه اول: سارا رویان با طرح "تولید پروتئین نوترکیب با خاصیت ضد قارچی و حشره کشی"
رتبه دوم: رکسانه فرهادی با طرح "استحصال فیبر رژیمی از میوه های کیوی با کیفیت پائین"
رتبه سوم: گلناز شهشهانی با طرح "محصولات پارچه ای قابل شستشو بانوان و نوزادان"
شایسته تقدیر در زمینه نوآوری: ساناز نعمتی با طرح "کنترل مصرف مواد غذایی و جلوگیری از تبدیل آن به ضایعات"
شایسته تقدیر در زمینه کارآفرینی: صائمه هادی زاده با طرح "استودیوی مانلی"
شایسته تقدیر در زمینه خلاقیت: زهرا قبادپور با طرح "مانتو قاسم آبادی"
شایسته تقدیر در زمینه خلاقیت: زهرا قبادپور با طرح "پرورش گیاهان مقاوم در خوابگاه ها"
شایسته تقدیر در زمینه مهارتی : سارا عیسی پور با طرح "دستبند دوستی"
شایسته تقدیر در زمینه مهارتی: سهیلا صفرپور رودبار محله با طرح "تکه دوزی روی چرم"
شایسته تقدیر: معصومه حاتم چوری با طرح "تاسیس شرکت های دانش بنیان پایان نامه محور"
طرح ملی کمند (رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر)، با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، با محوریت توانمندسازی دختران دانشجو و حمایت از ایده ها و طرح های نوآورانه در دانشگاه گیلان اجرا گردید.
شایان ذکر است در همین راستا سه کارگاه مهارتی کمند با عناوین زیر در اردیبهشت ۱۴۰۱ به صورت حضوری در دانشگاه گیلان برگزار شد.
• آشنایی با مسیر زندگی شغلی
• آشنایی با کسب و کارهای صنایع خلاق و نوآور با رویکرد بازاریابی
• بازاریابی در نقطه صفر ( با نگاهی به بازاریابی دیجیتال)