مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه گیلان برگزار شد

14 08 2010
کد خبر : 3320384
تعداد بازدید : 114
مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه با مشارکت 2700 نفر از دانشجویان و اساتید در دانشگاه گیلان برگزار شد .

 

مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه گیلان با حضور دانشجویان ، اساتید دانشگاه و مسئولین اجرایی استان برگزار شد.

در این مراسم  دکتر حاتم زاده  ضمن خیر مقدم به دانشجویان و اساتید شرکت کننده و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، این طرح را که برای اولین بار با این وسعت در کشور برگزار می شود فرصتی ارزشمند برای رشد و تعالی معارف دینی و ارتقای فرهنگ و فضای تعامل و گفتگو در دانشگاه دانست . رئیس دانشگاه گیلان در ادامه افزود : ما تمام توانمان را در دانشگاه جهت اجرای مناسب این طرح   بکار بسته ایم  و امیدواریم این طرح در جهت ارتقای فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی دربین دانشجویان موثر واقع شود .

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین پوررضا مسئول طرح ضیافت اندیشه گفت: این طرح، طرحی بی نظیر است که برای اولین بار در دانشگاه های کشور برگزار می شود. وی افزود : در استان گیلان نیز ما از 167 دانشگاه استان و کشور پذیرای دو هزار و هفتصد هزار نفر دانشجو هسیتم .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان در ادامه با  اشاره به بخش فوق برنامه طرح ضیافت اندیشه گفت: در بخش فوق برنامه مباحث مختلفی مانند تولید علم، بصیرت دینی، جریان شناسی سیاسی، جنگ نرم، تحلیل فمینیسم و سلامت روان مورد بحث قرار خواهد گرفت.علاوه بر این برنامه های گوناگونی چون، نقد فیلم ، گفتگوهای آزاد و برنامه های ورزشی نیز انجام خواهد شد.

مسئول طرح ضیافت اندیشه گیلان ادامه داد: شما دانشجویان طرح ضیافت اندیشه باید خط شکن باشید. شما باعث اعتلای کشور هستید و باید چنان عمل کنید که همگان این را باور کنند. وی افزود: شما دانشجویان با ورود در بحث های گوناگون در قالب درست خود در دانشگاهها دشمنان را ناامید کنید. دشمنان امروز می خواهند دانشجو و استاد در بحث ها و مسائل سیاسی ورود دینی نکنند و پرسش گر نباشند، در صورتی که دانشجو باید در این راستا خط شکن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین پوررضا با اشاره به برنامه های جانبی طرح ضیافت اندیشه گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در انواع رشته ها، برگزاری پاتوق های اصول اعتقادات و برگزاری کلاس مشاوره از دیگر طرح های ما می باشد که فضای خوبی را در دانشگاهها ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: این طرح درصدد است که فضای اخلاقی و معنوی را در ترم جدید برای تولید و کسب علم فراهم نماید. در واقع با مطرح کردن مباحث مفید، محیط دانشگاه به فضایی پاک برای جوانان تبدیل خواهد شد.

 

مهندس قهرمانی استاندار گیلان نیز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: دانشجو باید کار دانشجویی را جدی بگیرد و بیشترین وقت را هم برای عبادت و فکر کردن بگذارد. در واقع انتخاب بهترین کار در بهترین لحظه می تواند استان را به بهره وری و ارزش افزوده بیشترین برساند.

وی با اشاره به این مطلب که طرح ضیافت اندیشه فرصت بسیار خوبی برای اساتید و دانشجویان است، افزود: فرصت خوب و متمایز معنوی برای دانشجویان فراهم شده است. در واقع این شرایط معنوی ایجاد شده می تواند برای کشور و جامعه سرنوشت ساز باشد.

استاندار گیلان هم چنین گفت: ضیافت اندیشه طرح و فرصت خوب برای دانشجویان و آینده آنهاست و من امیدوارم که استفاده درست و خوبی از این فضا شود.

مهندس قهرمانی در خاتمه افزود: امروز سیاست گذاری کشور به سویی است که کامل ترین آدم ها تحویل جامعه شوند و دانشجویان نیز با شرکت در این باید از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

 

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.