مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور استاندار گیلان در تالار حکمت دانشگاه برگزار شد

09 12 2018
کد خبر : 3349387
تعداد بازدید : 101
مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر و‌ روز دانشجو صبح امروز با حضور دانشجویان، اساتید و مسوولان استان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

در این مراسم دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان ضمن تبریک روز دانشجو و ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه گیلان فضای حاکم بر دانشگاه گیلان را فضای منطق و عقلانیت دانست و گفت: دانشجویان در این فضا علیرغم رقابت، تلاش می‌کنند زمینه رشد و موفقیت یکدیگر را فراهم کنند. استاندار گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه همه گروه‌ها برای موفقیت نیازمند گفت‌وگوی مبتنی بر عقلانیت اند گفت: انتقادات دلسوزانه مبتنی بر آداب و برای بهتر شدن شرایط در کشور و دنیا نیازمند گفت‌وگو است و موفقیت‌های را داشته است.

دکتر سالاری جامعه دانشجویی را زنده و پویا برشمرد و خاطرنشان کرد: باید آسیب‌ها و مشکلات جامعه از سوی دانشجو دنبال و با انتقاد مطرح شود و یقیناً دغدغه آن‌ها در تصمیم سازی‌ها اعمال می‌شود.

استاندار گیلان در پاسخ به انتصاب مسؤولیت‌ها در مناصب مختلف استان گفت: اداره امور توسط سرپرست قبل از صدور حکم قطعی در کشور مرسوم است و اگر زمانی به نتیجه درست برای هدایت یک اداره و بخشی توسط یک نفر متخصص و متعهد رسیدیم منتظر اخذ حکم آن می‌مانیم.

استاندار گیلان با تأکید بر استفاده از جوانان گفت: تاکنون از جوانان در امور استان استفاده‌ شده و حتی در این مسیر از جوانانی که شاغل نیز نبودند در مسؤولیت‌ها استفاده‌شده و سعی کرده‌ایم بر اعتقاد رئیس‌جمهور مبنی بر استفاده از بانوان و جوانان پافشاری کنیم و بر فشارها توجهی نداشته باشیم.

وی در ادامه بر لزوم کارآفرینی در دانشجویان تأکید کرد و گفت: اشتغال توأم با تحصیل یقیناً بر فرایند تحصیل لطمه می‌زند و دانشجویان شاغل به تحصیل باید در حوزه کارآفرینی مؤثر واقع شوند.

سالاری با اشاره به طرح انتقال آب خزر نیز گفت: اظهارنظر ما باید مبتنی بر اطلاعات تخصصی باشد و اینکه چقدر آب و چگونه نمک‌زدایی شود اطلاعاتی در دست نیست و حتماً وظیفه من نیست تا عوام‌ گرایانه نظر دهم اما مطمئنم ریس جمهور نسبت به محی ط‌زیست بسیار حساس است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه محوری‌ترین دغدغه دولت اشتغال جوانان است تصریح کرد: بسیار خوب بود که به‌جای دانشکده‌های کوچک مراکز مهارت‌آموزی و کارآفرینی ایجاد می‌کردیم و تأکید ما این است که ارائه گواهی مهارت مبتنی بر تولید محصول و اشتغال شود.

در این مراسم دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان ضمن تبریک روز دانشجو و خوش آمدگویی به مدیران استانی و دانشجویان و اساتید، از دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان برای اختصاص زمانی جهت گفتگوی رودررو با دانشجویان تشکر کرد.

دکتر رضی با اشاره به مطالبه گری عقلانی و واقعی دانشجویان افزود: مطالبه گری بر مبنای عقلانیت دستاوردی بزرگ است که نشان دهنده حرکتی روبه رشد و روبه‌جلو در دانشگاه است. وی غلبه عقلانیت بر شور و احساس را نتیجه تجربه سیاسی دانشجویان و گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه دانست

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به تنوع سلایق در دانشگاه گیلان گفت: در دهه های گذشته تنها یک تشکل در سطح دانشگاه وجود داشت اما اکنون تشکل‌های زیادی در سطح دانشگاه حضور دارند که یک‌سوم دانشجویان در آن ها مشغول فعالیت اند.

رئیس دانشگاه گیلان در پایان بر لزوم کار گروهی هدفمند تأکید کرد و افزود: انتظار ما از دانشجویان تشکیل گروه‌های هدفمند و تقویت روحیه کارآفرینی در دانشگاه است تا پس از فارغ‌التحصیلی دانشجو مشغول به کار شود.

شایان ذکر است در این مراسم هریک از نمایندگان دانشجویی تشکل های اسلامی، شورای صنفی، انجمن های علمی و کانون های فرهنگی – هنری و بسیج دانشجویی به بیان مطالبات و مسائلی چون عدم اشتغال دانش آموختگان، جوانگرایی در بدنه مدیریت، عدم ثبات مدیران و مشکلات صنفی  پرداختند.

دیدن تصاویر این مراسم

 
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.