مراسم بزرگداشت هفته معلم در دانشگاه گیلان برگزار شد

01 05 2010
کد خبر : 3321689
تعداد بازدید : 100
مراسم بزرگداشت مقام معلم صبح امروز با حضور اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه در تالار حکمت دانشکده علوم انسانی برگزار شد

 در این مراسم دکتر عبدا... حاتم زاده ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت استاد مطهری و گرامی داشت روز معلم به حضار اظهار داشت : همه اساتید و معلمان باید از آموخته ها و نوشته های شهید مطهری استفاده نمایند چرا که آثار و نوشته های استاد شهید مطهری با گذشت سال ها امروز نیز کاربرد دارد.

رئیس دانشگاه گیلان با ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه ، از رشد و پیشرفت علمی دانشگاه در طی سالهای اخیر خبر داد . وی گفت :دانشگاه گیلان در چهار سال گذشته بر اساس محورهای زیر برنامه های توسعه خود را به پیش برده و در هر محور اقدامات خوبی صورت گرفته که این نتیجه تلاش و همکاری خوب اساتید ، دانشجویان و کارکنان دانشگاه بوده است . 

 دکتر حاتم زاده با ذکر عناوین :

ارتقای کیفیت آموزش ، رشد خلاقیت ، مهارت وکارآفرینی دانشجویان
توسعه فعالیت های پژوهشی و تولید دانش
توسعه فرهنگی و گام نهادن در جهت اسلامی کردن دانشگاه
ارتقای رفاه و خدمات دانشجویی
تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و انجام پروژه های جدید متناسب با برنامه توسعه دانشگاه
توسعه ارتباطات علمی و فرهنگی بین المللی
توسعه فنآوری اطلاعات
توسعه و بهره وری منابع مالی و انسانی
توسعه و تحکيم ارتباط دانشگاه با جامعه
 به عنوان محورهای اصلی برنامه ریزی دانشگاه گفت : در بسیاری از شاخص ها نظیر افزایش دانشجو ، افزایش دوره های تحصیلات تکمیلی ، افزایش هیأت علمی ، توسعه فعالیت های پژوهشی و افزایش رفاه و خدمات دانشجویی شاهد عملکرد خوبی هستیم اگر چه در برخی شاخص ها نیز انتظارات دانشگاه و آنچه دانشگاه گیلان شایسته آن است برآورده نشده است .

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه رسیدن به توسعه و خواسته های دانشگاه با برنامه ریزی امکان پذیر می باشد ابراز داشت:  اگر همه ی ما علاقه مند به توسعه و شکوفایی هر چه بیشتر دانشگاه هستیم ،  باید در این مسیر گام برداشته و با یکدیگر همکاری نماییم.

 

در ادامه مراسم از نه نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان که در سال 88 بازنشست شده اند تقدیر و تجلیل به عمل آمد . این اساتید بزرگوار عبارتند از :  آقای دکتر پیروز عزیزی ، آقای دکتر فاروق خارابی ، آقای دکتر اصغر ورسه ای ، آقای دکتر مهدی عاکف ، آقای دکتر رضا فتوحی ، آقای دکتر محمد رضا دیوسر ،  آقای دکتر محمد معین ، آقای دکتر میر منصور ضیابری ، آقای مهندس احمدی شاد

 

در ادامه جلسه تعدادی از اساتید حاضر در جلسه به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند :

بررسی دلایل عدم رسیدن به اهداف دانشگاه در تعدادی از شاخص های علمکردی و تشکیل کارگروهی ویژه برای بررسی آن

تعیین زمان های اختصاصی برای طرح مسائل گروه های آموزشی

تلاش  برای اصلاح شاخص نسبت استاد به دانشجو

شفاف سازی فضای سیاسی و انتقادی دانشگاه

رفع بروکراسی اداری در واحدهای دانشگاه

توجه بیش از پیش به جایگاه و شأن معلمی اساتید

از جمله مواردی بود که توسط تعدادی از اعضای هیأت علمی حاضر در جلسه مطرح شد.

 

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.