مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد

17 12 2011
کد خبر : 3314635
تعداد بازدید : 256
مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با حضور اساتید دانشگاه برگزار شد.

دکتر عبداله فلاح شجاعی در این مراسم، ضمن تشکر از تمامی همکاران معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی به عملکرد معاونت آموزشی در طی دوران تصدی خود پرداخت.تغییر سیستم آموزشی سپهر به سما و رفع مشکلات مربوط به آن،مکانیزه و تحت وب قرار دادن سیستم ارزشیابی اساتید و برگزاری ترم تابستانه در سال 89 و 90 که این امر به فارغ التحصیلی دانشجویان ترم آخر و همچنین رفع مشکلات آموزشی دانشجویان کمک می کرد از جمله اقدامات دانسته و یادآور شد افزایش تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف 14درصد کارشناسی 52 درصد ارشد و 40 دکتری که با توجه به این امر سرانه هر دانشجو افزایش می یافت و اینه برای اولین بار تایید مدارک فارغ التحصیلی تمامی مراکز آموزش عالی استان  به دانشگاه گیلان سپرده شداز جمله دیگر مسئولیت های این معاونت بود
دانشیار گروه شیمی دانشگاه به  افزایش رشته های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی و پذیرش  دانشجو در پردیس بین الملل و برگزاری آزمون و مصاحبه با دانشجویان پردیس اشاره کرد و از راه اندازی دوره های آموزش آزاد  مانند: 19 دوره آموزشی با همکاری سازمان نظام مهندسی استان، دوره های آموزشی کتابداری و آموزش هنر با همکاری دانشکده معماری و هنر دانشگاه گیلان خبر داد
دکتر حاتم زاده  در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های دکتر فلاح شجاعی در طی تصدی معاونت آموزشی گفت: معاونت آموزشی دانشگاه گیلان یکی از حوزه های مهم و بزرگ در دانشگاه می باشد که بطور مستقیم در ارتباط با دانشجویان و خدامات آموزشی آنان فعالیت می کند .
رییس دانشگاه گیلان در ادامه افزود: همکاری های مشترک اساتید و معاونت های دانشگاه می تواند دانشگاه گیلان را به جایگاه وافعی خود در سطح دانشگاه های کشور و بین المللی برساند.
وی با اشاره به کسب رتبه 17 پژوهشی در میان دانشگاه های سطح کشور، اظهار داشت: پی گیری و اخذ بودجه های پژوهشی از سازمان های ذینفع مانند سازمان صنایع هوایی و وزارت دفاع از جمله اقدامات دانشگاه در سال های اخیر می باشد که با همکاری معاونت آموزشی و معاونت پژوهشی دانشگاه گیلان می توانیم به این مهم دست یابیم.
دکتر حبیب اله سمیع زاده سرپرست جدید معاونت آموزش هم در این مراسم  اهداف و برنامه های خود را بر اساس سند چشم اندازه 20 ساله نظام خواندو  بازنگری در رشته های دانشگاهی و تشکیل کارگروه های تخصصی برای ایجاد تحول در رشته های دانشگاهی خصوصا علوم انسانی و برقراری  انضباط اجتماعی و اهتمام  به ارتقای کیفیت و همینطور   برگزاری دوره های آموزشی روش تدریس و روش تحقیق که معاونت آموزشی موظف به برگزاری این دوره ها می باشد را از جمله برنامه این معاونت دانست
وی همچنین بر توسعه و  گسترش آموزش و سواد دیجیتالی به منظور  سیستمی کردن فعالیت های دانشگاه و همچنین بر افزایش تعداد رشته ها و گسترش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی تاکید کرد

در انتهای مراسم هم به پاس خدمات دکتر فلاح لوح تقدیری به رسم یادبود اهدا و دکتر سمیع زاده هم حکم سپرستی این معاونت را دریافت نمود.

شایان ذکر است دکتر سمیع زاده پیش از این در دفتر نظارت و سنجش و هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی مشغول به فعالیت بود.
  

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.